משפט

הבחירות בהרצליה: "נשמור על הרצליה ליברלית ונגן עליה מפני גורמים קיצונים"

יריב פישר המועמד לראשות העיר הרצליה בריאיון ל-ice: "הפיצוצים בתע"ש נוף ים ורמה"ש מעירים את הנהלת העיר ל-5 דקות אבל התופעה נמשכת". פישר מאשים: "העירייה הפקירה בעשור האחרון את נושא התחבורה הציבורית והניידות בעיר באופן שהוא לא פחות מרשלני ופושע"
דוד זולדן |  2
יריב פישר (צילום אילן בשור, unsplash)
פחות מחודש לבחירות המקומיות ובראיון עם יריב פישר, מועמד יש עתיד לראשות עיריית הרצליה הוא מסמן מטרות ומציב יעדים וחזון משלו איך להפוך את הרצליה לעיר מובילה. יריב פישר: ״הרצליה יכולה להיות עיר מצוינת, אך לצערי היא לא ממצה את הפוטנציאל שלה בגלל שהנהלת העיר לא נמצאת בידיים הנכונות״.
איזה ניסיון יש לך שיעזור לך כראש עיר?
"אני מגיע לתפקיד הזה כשמאחורי יותר מ 20 שנות ניסיון בעולם העסקי. אני יזם מטבעי, מסמן מטרות ומגיע ליעד. הקמתי וניהלתי שתי חברות בינלאומיות מצליחות, עם מאות עובדות ועובדים ומחזור שנתי של 1.5 מיליארד ₪. אבל ההצלחה האישית היא לא חזות הכל: השליחות הציבורית תמיד הייתה בנפשי, וב-20 השנים האחרונות אני גם חבר בהתנדבות במועצת עיר הרצליה, ומילאתי מגוון תפקידים בקואליציה ובאופוזיציה. בתפקידי כיו"ר החברה לפיתוח התיירות בהרצליה קידמתי וניהלתי את פרויקט הקמת הטיילת בחוף הים ויזמתי את הקמת המעליות היורדות לחוף, ומנגישות אותו לכלל תושבי העיר ולבעלי המוגבלויות. הובלתי והוצאתי לפועל מיזמים שונים ומצליחים בתחום התיירות והתרבות. מצד שני הייתי גם יו"ר האופוזיציה ויו"ר ועדת הביקורת. אני  מכיר היטב ולעומק את התהליכים המורכבים בעירייה והייתי מעורב בהיבטים רבים המשפיעים על חיי היום יום בהרצליה. אני יודע שלתושבי ולתושבות העיר מגיע הרבה יותר ואני משוכנע שהרצליה יכולה וצריכה לעמוד בשורה אחת עם הערים המובילות בעולם המערבי".
 
למה החלטת לעזוב את העולם העסקי ואת החברות שאתה מנהל לטובת הפוליטיקה המקומית?
"בחרתי להתמודד לראשות העיר הרצליה בבחירות הקרובות מתוך ההבנה העמוקה שאין לנו ארץ אחרת ומתוך אהבה עמוקה להרצליה. יתרה מכך, ברור לי טוב מאי פעם שאין לנו יותר את הפריבילגיה לעמוד מנגד. ניסיון ההפיכה המשטרית היווה עבורי קריאת השכמה, ובהמשך אירועי ה 7 באוקטובר הוכיחו מעבר לכל ספק את החובה של הדור שלנו לקחת אחריות על ההנהגה ולהשתלב בעמדות הבכירות ביותר במערכות הציבוריות. אני גם יודע מניסיוני במערכת העירונית שלראש העיר יש את הכוח והיכולת להיות שומר הסף ולשמור על הצביון והאופי של העיר. זה רלוונטי בעיקר כיום אל מול אותם גורמים קיצוניים שלוקחים את המדינה וגם את הרצליה למקומות לא טובים. אני אב גאה לחמישה ילדים, הרצליה היא הבית שלי, ומבחינתי זהו צו השעה לקחת אחריות ולשמור על הבית. אני בעל ניסיון רב בפעילות ציבורית ובניהול, ויש לי את הידע והכלים לשמור על הרצליה ליברלית, לבלום את כוחן העולה של משפחות הפשע, לקדם ולהוביל אותה להישגים בחינוך, בקהילה, בדיור, בתחבורה ובאיכות הסביבה".
 
מה התכנית שלך להרצליה במידה ותבחר?

"יש לנו תכניות מוכנות לכל תחום, ניתן לקרוא את המצע במלואו באתר שלי. המטרה הראשית שלי היא להחזיר את העיר לתושבים ולתושבות שלה, לנתב את תקציבי העירייה לצרכי כלל התושבים בהתאם לחלקם היחסי באוכלוסיית העיר וללא העדפה למגזר מסוים ובעיקר לשים את התושבים והתושבות ואת הילדים והילדות שלנו במרכז. האתגרים העומדים בפנינו הם רבים, אבל אנחנו ממש לא חוששים מעבודה קשה, אלא בדיוק להיפך. אנחנו עובדים כבר על תכנית 100 הימים הראשונים, כי ברור לי שמה שלא נזיז בשנה הראשונה יהיה קשה הרבה יותר להזיז בהמשך".
 
מהם האתגרים בפניהם ניצבת העיר הרצליה בשנים הקרובות ואיך אתה מתכוון להתמודד איתם?
"לתושבי ותושבות הרצליה שמשלמים ארנונה גבוהה, מגיע הרבה יותר. הפוטנציאל שיש להרצליה הוא עצום: חוף ים, פארק, מרינה, שדה תעופה, אוניברסיטה, הסמיכות לתל אביב ובראש ובראשונה אוכלוסייה סופר איכותית – כל אלו הם נתוני פתיחה מדהימים. הרצליה יכולה להיות עיר מצוינת, אך לצערי היא לא ממצה את הפוטנציאל שלה. יש בעירייה עובדים ועובדות נפלאים שדואגים ואכפת להם מהתושבים, אבל הנהלת העיר לא נמצאת בידיים הנכונות. החינוך בעיר בינוני ורוב מוחלט של ההורים מוציאים הון על שיעורים פרטיים. נושא תכנון התנועה והתחבורה הציבורית הוזנח והעיר תקועה בפקק בלתי נגמר. מפגעי איכות סביבה לא מטופלים – ממשיכים לבנות בעיר אלפי יחידות דיור בלי לדאוג לתשתיות הולמות בעוד הנוכחיות קורסות, תושבי גליל ים יוכלו לספר על מטרדי הריחות הרעים ממכון טיהור השפכים. בשכונות רבות סובלים מרעש מהכבישים הבינעירוניים הסמוכים ונראה שהרצליה היא אולי הרשות המקומית היחידה שלא הצליחה לקדם מיגון אקוסטי אפקטיבי בכביש החוף. אפילו אירועים מסכני חיים כגון הפיצוצים בתע"ש נוף ים ורמה"ש מעירים את הנהלת העיר ל 5 דקות ולא מעבר לזה. שלא לדבר על הביטחון האישי של התושבים שאינו נשמר – בשנה האחרונה היתה עלייה חדה במקרי הפשיעה, הפריצות וגניבות הרכב בעיר, ברור לי שכשאכנס לתפקיד ראש העיר יחד עם אנשי ונשות המקצוע המעולים ביותר והצוות המצוין של יש עתיד ליברלי, התושבים והתושבות יחזרו להיות במרכז והעירייה תחזור לתפקיד שלשמו נועדה - לשרת אתכם ואתכן".
אילו פרויקטים בכוונתך ליזום עבור העיר והתושבים?
"בכוונתי להחזיר להרצליה את הדופק והלב הפועם. לחבר בין המוקדים השונים ולאפשר לתושבים ולתושבות להתאהב בעיר מחדש. נחזק את מתחם אזור התעשייה במערב העיר שנחלש מאוד בשנים האחרונות בשל התחרות העזה מכוון אזורי התעשייה בערים השכנות. נחזק את מוקדי הבילוי העירוניים, במקביל לאירועים משפחתיים, בדגש גם על מתחמי בילוי איכותיים ובטוחים לבני ובנות הנוער. נקדם חיי לילה לצעירים ואירועי תרבות לכלל האוכלוסייה. אעבוד בשיתוף פעולה עם רשויות שכנות, כדי לקדם מרחב מחיה מטרופוליני איכותי, שמציע איכות חיים ושירותים מוניציפליים ברמה אחרת. אחבר את הרצליה למיזם ״נעים בסופ״ש״, כדי להנגיש את מוקדי התרבות והבילוי בת״א ולאפשר ניידות נוחה ובטוחה לערי השרון השכנות. אקדם פתרונות דיור להשכרה ארוכת טווח כדי להבטיח שדור העתיד יישאר בעיר ונדאג כמובן לדור הוותיק, בני הגיל השלישי, ושיהיה מנגנון פעילויות ושירותים ברמה גבוהה".
 
איך בכוונתך לטפל בבעיות התחבורה והתשתיות של העיר?
"מדובר בנקודה כואבת נוגעת לחיי כל אחת ואחד מתושבי העיר. בעשור האחרון נוספו לעיר הרצליה עשרות אלפי תושבים חדשים, במקביל לפיתוח מואץ של אזורי התעשייה ומוקדי התעסוקה בעיר ובערים השכנות. לצערי הרב העירייה הפקירה בעשור האחרון את נושא התחבורה הציבורית והניידות בעיר באופן שהוא לא פחות מרשלני ופושע. אין טעם לסלול נתיבי תחבורה ציבורית אם לא מקדמים במקביל תחבורה ציבורית ראויה, שתהווה תחליף אמיתי לרכב הפרטי. סלילת מקטעים מנותקים של שבילי אופניים אינה תחליף לרשת רציפה, המאפשרת ניידות ברכב דו - גלגלי בעיר. הטיפול בנושא מתנהל בעצלתיים ולא מצליח להדביק את קצב הבניה, שרק הולך וגובר. כשאכנס לתפקיד ראש העיר אקדם מיידית פתרונות זמניים כגון מערך שאטלים שיאפשר להקל את העומס בשעות השיא. בהמשך נשקיע משאבים ומאמצים בקידום מהפכה של ממש בתחבורה הציבורית בעיר, בהשלמת התשתיות לאופניים ורכב דו גלגלי ונדאג לשיפור התשתיות לטובת הולך הרגל.  הרצליה נמצאת בפיגור של עשרות שנים מאחורי העולם המפותח בכל הנוגע לתחבורה ציבורית והנושא חייב לעמוד בראש סדר העדיפויות שלנו. המשך תכנון תחבורה שכולו מוטה רכב פרטי יבטיח שנשאר תקועים בפקק שנים רבות קדימה".
 
איך בכוונתך לדאוג לכך שחברות הייטק נוספות ימשיכו להגיע לאזור התעשייה של הרצליה פיתוח ולא יעזבו אותו לטובת אזורים אחרים?
"לצערי, בשנים האחרונות ההתלהבות ממתחם אזור התעשייה במערב העיר פחתה בקרב היזמים, עם פתיחת מתחמי תעשייה אטרקטיביים בערים השכנות. התחרות נמצאת בעיצומה והנתונים כרגע מעידים על נטישה של  חברות רבות שפעלו בעיר. הנהלת העיר הנוכחית לא מבינה את היקף הבעיה. אזור התעשייה הוא משאב קריטי להצלחתה של העיר. לצורך ההבהרה, חוסנה הכלכלי של הרצליה מתבסס על מספר העסקים והחברות הפעילות בעיר ומשלמות את מיסי הארנונה, יחד עם הבאת עובדים רבים מידי יום המספקים פרנסה לעסקים השונים. זהו המפתח להתעצמות העיר וכרגע הרצליה נמצאת במסלול של הדרדרות בכל הנוגע למתחם אזור התעשייה. אני מתחייב שאנו נמנף את מלוא הפוטנציאל העסקי של הרצליה, נבדל את העיר מהמתחרים ונציב את מתחם העסקים כמוביל מסוגו במדינת ישראל".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פישר
    לא חשוב שמות 02/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוי ואבוי להרצליינים אם פישר כזה ייבחר..
    סגור
  • 1.
    אדם מביך!
    אליהו גולן 02/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קישטה! לך הביתה ותעזוב אותנו בשקט אדם מפלג ומשסה!
    סגור