בארץ

גלנט סותר את נתניהו: יש או אין תאריך למבצע ברפיח?

למרות הצהרת ראש הממשלה על פעולה במעוז האחרון של חמאס, נראה כי האמריקנים אינם מכירים תוכנית כזאת - וגם שר הביטחון אישר כי הדבר אינו נמצא על הפרק.  אחד האתגרים הגדולים לפני פשיטה על העיר הסמוכה לגבול מצרים הוא פינוי המוני הפליטים - לפחות 1.4 מיליון בני אדם. מזכיר המדינה בלינקן: "השיח עם ישראל ממשיך להתנהל"
מערכת ice |  1
יואב גלנט, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ עבד רחים כתיב, נעם רבקין פנטון)
ראש הממשלה בנימין נתניהו טען בסרטון שפרסם כי נקבע תאריך למבצע ברפיח למיטוט ארבעת גדודי חמאס הפועלים בו, אלא שהאמריקנים מצדם אמרו כי הם אינם מכירים את הפרטים. אמש (שלישי) שר הביטחון יואב גלנט הבהיר כי אין תאריך, ואישר זאת בשיחה שערך עם מקבילו האמריקני, שר ההגנה לויד אוסטין.
לדברי גלנט, יש עוד פעולות שנדרשות לפני מבצע ישראלי ברפיח - כשאחד האתגרים הגדולים לפני פשיטה על העיר הסמוכה לגבול מצרים הוא פינוי המוני הפליטים שמצטופפים שם. לפחות 1.4 מיליון בני אדם שהו בה בחודשים האחרונים, אולם כעת החלו חלק מהפליטים לחזור לחאן יונס, בעקבות נסיגת צה"ל מהעיר הסמוכה לרפיח. 
 
גם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בליקן נשאל במסיבת עיתונאים על דברי נתניהו, והבהיר שלוושינגטון לא ידוע על מועד צפוי לכניסה לרפיח. "לארה"ב אין כל תאריך למבצע אפשרי של ישראל ברפיח. השיח עם ישראל בנושא ממשיך להתנהל", אמר בלינקן בנוגע לשיחות שמתנהלות בנוגע לפעולה המתוכננת.
"אנחנו מצפים להיפגש בשבוע הבא עם עמיתינו מישראל כדי לדון על עזה", ציין. דוברת הבית הלבן קארין ז'אן-פייר ציינה בהמשך כי פגישה פנים-אל-פנים בין נציגי ישראל לנציגי ארה"ב בסוגיית רפיח תיערך רק בעוד כשבועיים.  ארה"ב מביעה התנגדות נחרצת למבצע בתנאים הנוכחיים, כשבעיר שוהים המוני פליטים. בשיחת ועידה מקוונת שנערכה בשבוע שעבר בין בכירים ישראלים לבכירים אמריקנים, טענו כי התוכנית הישראלית, לפיה הפלסטינים יפונו לאוהלים שיוקמו מצפון לרפיח, אינה מציאותית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביבי:יש, זה בראש שלי באיזה מקום בין מהפכה משפטית, להסתה (ל"ת)
    יוסי 04/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור