בארץ

מהפכה במחירי הביטוח לרכב: זה ההסדר החדש שגובש ע"י משרד התחבורה

לאחר שנים של דיונים בנושא, הוצגו בוועדת הכלכלה הסכמות להסדרה חדשה שאמורה להוביל להורדה במחירי ביטוחי הרכב. במסגרת ההסדר שגובש, מספר המוסכים איתן חברות הביטוח יגדל ובכך תתעצם התחרות בשוק. "אחרי שנסיים את זה, נתחיל לטפל במכת גניבות הרכבים", אמר יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן
מערכת ice |  2
טרייד-אין (צילום shutterstock)
לאחר לא פחות משמונה שנים של דיונים, היום (רביעי) הוצגו בוועדת הכלכלה בכנסת הסכמות להסדרה חדשה בנושא ביטוחי רכב, מוסכים ושמאים, במטרה להוזיל את המחיר לצרכנים ולשפר את השירות. יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן הודיע כי ההסדר צפוי להיבחן במהלך השנה וחצי הקרובות, ויתוקן במידת הצורך: "אחרי שנסיים את זה נתחיל פטל במכת גניבות הרכבים".
במסגרת ההסדר שגובש על ידי משרד התחבורה ורשות ששוק ההון, מספר המוסכים איתן עובדות חברות הביטוח יגדל ובכך תתעצם התחרות בשוק. "הלכנו לקראת המוסכים, ואנו מתכננים כי לפחות 1,200 מתוך 1,700 המוסכים יהיו בהסדר עם חברות הביטוח. בעוד שלושה חודשים נקיים מעקב לבדוק כמה מוסכים חדשים נכנסו או עתידים להיכנס", אמר יו"ר ביטן.
 
סמנכ"ל משרד התחבורה, אבנר פלור, ומנהל צוות ביטוחי רכוש באגף שוק ההון, אוהד מעודי, הציגו את ההסדר והסבירו: "רצינו לראות כיצד מגדילים את מס' מוסכי ההסדר וגם איך נותנים בידי הצרכן את הבחירה בשמאי. המתווה נותן מענה לסוגיות אלה ולסוגיית חלקי החילוף וישפיע בסופו של דבר על יוקר המחיה. הגדלת היצע המוסכים תהיה הדרגתית ואני מעריך שבחצי השנה הראשונה זה יגדיל פי 2 מהמצב הקיים היום".
באיגוד המוסכים התנגדו נחרצות להסדרה החדשה, וטענו כי היא תפגע בתחרות ובחופש העיסוק של המוסכים ובפרנסתם: "ניסיון פסול של רשות שוק ההון לשלוט על ענף המוסכים ולקדם מתווה חד צדדי השם לנגד עיניו אך ורק את דרישות חברות הביטוח וזאת בניגוד מוחלט לאמור בחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב". עוד טוענים באיגוד כי הרפורמה הנ"ל מתעלמת ממתווה אסדרה קודם שהושג ונחתם ב-2016.
היו"ר ביטן הגיב לטענות שעלו במהלך הדיון, ואמר כי ההסדרה נועדה לטפל בהתייקרות הבלתי פוסקת של פוליסות הביטוח, אך מצד שני אין כוונה לסגור מוסכים או להביא חברות ביטוח לפשיטת רגל. "אנחנו רוצים שהצרכן ישלם פחות. לכן אמרנו שנביא פתרון זמני ונעקוב אחריו. הגענו לבעיה נוספת של חלקי החלפים – חברות הביטוח נכנסו למלחמה ומתעקשות לספק את החלפים שלא במחירון".
עוד הוא הוסיף: "השמאים נותנים מחיר שמעלה את המחיר לצרכן, וחברות הביטוח אומרות שיספקו למוסכים את החלפים כדי שהמחיר ירד, אבל אז טוענים המוסכים שהם לא מרוויחים. נוצרה בעיה – אם נותנים לחברות הביטוח לספק חלפים אז כל המוסכים ייסגרו כי לא ירוויחו. אמרנו שנפתור את זה בצורת עמלה למוסך. אני חשבתי שאנחנו צריכים לקבוע את סכום הזיכוי (עמלה) מראש לתקופה מסוימת, אבל רשות ההון הציע פתרון אחר", אמר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נחכה עוד 08 שנה ואף פעם זה
    דייב 04/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לטובת האזרח, תמיד נגד.
    סגור
  • 1.
    8 שנים? לטפל בבעיה אחת?ביזיון. (ל"ת)
    ליכודניק לשעבר 04/2024/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור