בארץ

פדיחה ענקית לאיראן: חמינאי הודה שהטילים ששוגרו לא פגעו ביעדים

לאחר מתקפת איראן על ישראל, עלי חמינאי נפגש עם עם בכירי הצבא ושיבח אותם על שיגורי הכטב"מים. לצד זאת, הודה האיתוללה עלי חמינאי כי הטילים ששוגרו לשטחי ישראל לא פגעו במטרות של המשטר

מערכת ice |  3
עלי ח'אמנאי (צילום shutterstock, ויקיפדיה/ khamenei.ir)
לאחר מתקפת איראן על ישראל, היום (ראשון) נפגש המנהיג העליון של המשטר, האיתוללה עלי חמינאי עם בכירי הצבא ושיבח אותם על שיגורי הכטב"מים. למרות דברי השבח שהרעיף עלי חמינאי על הגורמים הרלוונטים, הודה המנהיג העליון של המשטר כי הטילים ששוגרו לשטחה של ישראל לא פגעו ביעדים.
על פי הדיווח של סוכנות הידיעות האיראנית, עלי חימנאי טען בפני בכירי הצבא: "מה שחשוב הוא להראות את הכוח שלנו, לא את מספר הטילים או המטרות״. לצד זאת, הוא הדגיש כי אכן לא מומשו היעדים הצבאיים.
ד"ר תמר עילם גינדין, מומחית לאיראן, ציינה בפני אתר "מעריב" כי לאחר שחמינאי הבין כי הוא אינו יכול לשקר לעמו על כך שתקיפה ביעדי ישראל הינה קשה, הוא החליט לשנות את הנרטיב בנושא. 
עוד חשפה ד"ר עילם גינדין כי יום לאחר המתקפה, היא ניסתה להיכנס לאתרים איראנים אך זו נתקלה באינטרנט איטי מאוד. לצד זאת, התפרסמו לא מעט דיווחים של גולשים איראניים על בעיות אינטרנט.
בעקבות כך, משערת ד"ר עילם גינדין כי לא מדובר בצירוף מקרים: "ככל הנראה, המשטר האיראני רצה לחסום מהציבור את האופציה לקרוא על כך שהתקיפה לא באמת הייתה כל כך מוצלחת כפי שתוארה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יתכן שהכל הטעיה אל תשמחו, עדיין עדיף שלא תתלקח מלחמת על
    איתן 04/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למרות שלנו ולהם בא לתת מכה שהכול יבער בסוף גם כולם יבערו אז הלוואי ואיזה אירני יתחיל להתאפס ולחדוב מה יצא לכולנו מכל זה ...
    סגור
  • 1.
    הטילים מצויינים .פשוט האדמה בישראל עקומה (ל"ת)
    חחחחח 04/2024/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • יתכן שהודעתו ואיכות הערי היו הטעיה גדולה
    אדם 04/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא להתלהב בטוח שכל זרועותנו בודקות את זה בדיוק. אולי האירנים הצבא וכולם יתעוררו ויחשבו מסלול מחדש מה יצא להם מכל הארוע הרי אולי יפגעו בנו אבל אירן תושמד כליל מה עוזר להם שגם אנחנו??
    סגור