מדדים ומחקרים

איראן מאיימת על ישראל, נתניהו חוטף: זה הנושא החם של השבוע

על פי נתונים שפרסמה חברת הניטור MIG Ai, האיום מטהרן על ירושלים לאחר חיסול בכירי הקונסוליה בדמשק, רשם כ-16,175 אזכורים ברחבי הרשתות החברתיות עם 147,391 לייקים. החשש מפני פעולת נקם לקח את תגובות הגולשים לכיוונים שונים ומנוגדים, מהומוריסטי ועוקצני ועד חריף ותוקפני
מערכת ice | 
הנושא החם השבוע - האיום האיראני על ישראל (צילום מסך חדשות 12)
חברת MIG Ai, המתמחה בניטור וניתוח מידע תקשורתי, חברתי ועסקי, ציינה כי הנושא אשר העסיק רבים הן בתקשורת המסורתית (רדיו, טלוויזיה, עיתונים) והן ברשתות החברתיות, הוא האיום מטהרן על ישראל, על רקע חיסול הבכירים בקונסוליה האיראנית בדמשק והחשש מפני פעולת נקם. 
על פי הנתונים שפרסמה חברת הניטור, הנושא זכה ל-3,479 אזכורים בערוצי הטלוויזיה השונים ובתחנות הרדיו. מלבד זאת, הנושא אוזכר 253 פעמים בעיתונות הכתובה ובאתרי החדשות הנושא אוזכר 1,223 פעמים. בגזרת הרשתות החברתיות, האיום האיראני זכה ל-16,175 אזכורים ברשתות החברתיות עם 17,668 תגובות ו-147,391 לייקים.
 
אחד הציוצים ברשת ה-X (טוויטר לשעבר) שזכה למעורבות רבתי מצד הגולשים הוא זה של שר החוץ, ישראל כץ. בכיר הליכוד הגיב לאיומים מצד משטר האייתוללות הרצחני תוך איום מפורש, בעברית ובפרסית, כי ישראל לא תהסס לתקוף בשטחה של טהרן במידה ותדרש לעשות כן. מי שתויג בפרסום הוא השליט עלי חמינאי.
 
ציוץ בולט משמעותי, של הגולש יאיר לוי, תקף את רה"מ בנימין נתניהו, מי שחרט על דגלו את המאבק בגרעין האיראני. חצה של הביקורת הופנה כלפי דיון הקבינט המדיני-ביטחוני, בצל החשש מפעולת נקם מטהרן. הדיון עסק בדאגה מפני פעילות המפגינים סמוך לבית רה"מ, שהגבירה את ערנות המאבטחים בסביבתו.
 
בגזרת הפייסבוק, פוסט שזכה למעורבות רבה הוא זה של העמוד ההומוריסטי "הפשוטע" שמאחוריו עומד בר אלמליח-דונצוב. הפוסט מתייחס לאיום מטהרן בדרך קלילה, כי אולי דווקא לא יזיק לנו מדי פעם לצחוק קצת על עצמנו.
 
ברשת הטיקטוק, פוסט שעסק באיום האיראני וזכה להצלחה יחסית הוא של רה"מ לשעבר ויו"ר ימינה נפתלי בנט, שפרסם ראיון שנערך בחדשות עמו בו הוא התייחס לאופן בו על ישראל לגבות מחיר מ"ראש התמנון" - שמכה בה כבר שנים דרך גרורותיה ברחבי העולם הערבי, בהן חמאס וחיזבאללה.
 
@naftalibennett_official איראן נהנית להכות בישראל עם זרועות תמנון הטרור שלה מבלי לשלם מחיר בעצמה. חיוני שמנהיגי איראן יבינו שהם אינם נהנים מחסינות. #CNN #standwithisrael🇮🇱 ♬ צליל מקורי - נפתלי בנט

הפעיל החברתי יוסף חדאד הוא מי שזכה להצלחה מסחררת באינסטגרם, עם פוסט שמתייחס לאיום האיראני דרך התקרית החריגה בה נשלח זר פרחי אבל למשפחתה של הצעירה החטופה לירי אלבג. האירוע המטריד שנחקר על ידי מערכת הביטחון מיוחס לגורמים פרו-איראניים, וחדאד תקף את האיום האיראני באמצעות אזכור הציניות האכזרית העומדת מאחורי תקרית זו.
 
ולסיכום, קצת צחוק. הפוסט של תוכנית הסאטירה מבית קשת 12 "ארץ נהדרת" בעמוד הפייסבוק הפופולרי שלה, שהציג תמונת חיקוי של רמטכ"ל איראן - שבוצע בתוכנית בידי אלי פיניש - זכה לשלל תגובות משועשעות. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה