TOP 5

ראש השטן: חמישה דברים שלא ידעתם על עלי ח'אמנאי

ח'אמנאי הוא כנראה הדמות הכי ידועה לשמצה בישראל, הוא המנהיג העליון של איראן ומצהיר בכל רגע על שנאתו ל"יישות הציונית" | חמישה דברים שלא ידעתם על ראש התמנון האיראני, עלי ח'אמנאי
מערכת ice | 
עלי ח'אמנאי (צילום shutterstock, ויקיפדיה/ khamenei.ir)
המנהיג העליון של איראן, עלי ח'אמנאי, הוא אבי ציר הרשע המאגד מספר מדינות באזור וארגונים שיעיים המצהירים על שנאתם לישראל (ציונים), לאמריקה ולסונים. ביוזמתו איראן החלה לאתר ארגוני טרור קטנים ובנתה אותם על מנת להפוך אותם לשליחים שלה בכל האזור, כך היא מצליחה לזעזע את המזרח התיכון מבלי "ללכלך את הידיים".
ח'אמנאי נולד בשנת 1939 לג'אווד וח'אדיג'ה ויש לו שבעה אחים. אביו היה איש דת בכיר ובמשך ילדותו שקד על לימוד הקוראן ולימודי האסלאם. בשנת 1957 הוא עבר לעיר המקודשת לשיעים בעיראק, נג'ף, על מנת להמשיך להתחזק בלימודי הדת.
 
תקופת המעצר: ח'אמנאי ישב בכלא האיראני למשך מספר חודשים בתקופת שלטונו של השאה במדינה. הסאוואכ, המשטרה החשאית של השאה, עצרה אותו בעקבות הפגנות שארגן על מנת לבטל את השלטון החילוני של השאה במטרה להחליף אותו בשלטון שיהיה מבוסס על טהרת האיסלאם.
ההישג בבחירות: בשנת 1981 ח'אמנאי נבחר לנשיא איראן עם רוב של 97% מסך כלל הקולות. הבחירות התקיימו בעקבות ההתנקשות בנשיא הקודם, מוחמד עלי רג'אי. ח'מנאי היה איש הדת הראשון שנבחר למוסד הנשיאות במדינה.
ניסיון ההתנקשות: כמו קודמו, גם ח'אמנאי ניסו להתנקש אך הוא שרד. ארגון המוג'אהדין הטמין חומר נפץ במכשיר הקלטה שהונח ליד ח'אמנאי במסגרת מסיבת עיתונאים שקיים זמן קצר לאחר בחירתו לנשיאות. הוא שרד את את ההתנקשות אך נפצע בידו הימנית ולא יכול היה להשתמש בה יותר.
שיתוף הפעולה החריג: לפני המהפכה האיסלאמית השנאה לשאה באירן הייתה כל כך גדולה עד כדי שיתוף פעולה בין תנועות עם השקפות עולם מנוגדות. התנועה המוסלמית האדוקה של ח'אמנאי שיתפה פעולה עם התנועה הקומוניסטית שגם פעלה נגד השאה. אסיר קומוניסטי שישב במעצר עם ח'אמנאי סיפר עליו: "מאדם שנלחם למען החופש והחירות הוא הפך לדיקטטור, הוא יותר דיקטטור מהשאה."
ההרגלים המגונים: שלושה בכירים ממערכת המודיעין האיראנית סיפרו ל"דיילי טלגרף" כי ח'מנאי חובב קוויאר והוסיפו שיש לו 170 מקלות הליכה יקרים בנוסף ל-100 סוסים גזעיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה