בארץ

"גנץ יותר מסוכן מבן גביר בקטלניות שלו. הוא פושע מלחמה"

בראיון עם ice, ח"כ עופר כסיף מדהים אפילו את מבקריו: "בן גביר רוצה לנרמל את מה שגנץ עשה ואולי ללכת יותר רחוק. הוא רוצה להפוך את זה לא רק לפרקטיקה אלא להלכה. סמוטריץ', חסיד תורת גזע עם משנה גזענית סדורה וכמובן בן גביר עצמו עם פוליטיקת השנאה ונתניהו שמנצח על שניהם. הם הרבה יותר מסוכנים מגנץ"
דוד זולדן |  3
עופר כסיף (צילום פלאש 90/ נועם רבקין פנטון)
עופר כסיף הוא חבר כנסת מטעם מפלגת חד"ש בסיעת הרשימה המשותפת. דוקטור לפילוסופיה פוליטית, מרצה ופעיל שמאל רדיקלי. עם הרכבת הממשלה הוא נערך לחשבון נפש ומסמן את האחראים לעלייתה של ממשלת נתניהו השישית. בריאיון ל-ice הוא סוגר חשבון עם עמיתיו מרע"מ, מאשים את מיכאלי בכישלון הבחירות: "הסירוב של מיכאלי היה הרה אסון ופסול" וחושש מגנץ הרבה יותר מבן גביר.
האם כסמן קיצוני תוכל להגיע להבנות בדברים מסוימים דווקא עם בן גביר שלא יכולת להגיע עם אחרים?
"אני לא מקבל את זה שאני סמן קיצוני והתשובה היא לא. אין לי כל כוונה להיות בקשר עם היצור שהזכרת, ככה שאנחנו לא נגיע לשום הבנות ושום שיתוף פעולה עם אנשים כאלה".
האם אתה מאוכזב מהשותפים שלך שבגלל ריצה נפרדת הפסדתם את הבחירות?
"מה שקרה במרצ והעבודה זה כבר עניין שלהם אבל הסירוב של מיכאלי היה הרה אסון ופסול אבל כפוליטיקאי אני לא מתערב בהחלטות שלא נוגעות למפלגה אחרת. יש בי כעס בהחלט כלפי רע"מ שאשמה בעליית הימין הפאשיסטי הגזעני ביותר. קודם כל הם פיצלו את הרשימה המשותפת מסיבה לא עניינית וחשבו על עצמם ולא על הציבור. דבר שני, הם מכרו את עצמם ומכרו את נשמתם לשטן כשנכנסו לקואליציה בהתחלה בראשות מרצ ואחרי זה בראשות לפיד עם תנועות ימניות קיצוניות כמו ישראל היום, גדעון סער ואנשיו. התוצאה עכשיו היא גם בגללם כי הם נתנו את התמיכה שלהם לממשלה וגם קרצו והיו בקשר עם נתניהו ואפילו עם דרוקמן. גם עכשיו הם מנסים לקרוץ לממשלת נתניהו - בן גביר – סמוטריץ'. הם רק עדיין לא חושבים שהגזענים האלה יקבלו אותם אז ברור שאני יותר ממאוכזב מהם".
 
 האם גנץ פחות מסוכן מבן גביר שבעיקר מפגין ונואם בעוד שלמתונים כמו גנץ יש הרבה דם של ערבים על הידיים?
"גנץ הוא יותר מסוכן בדברים מסוימים ובאחרים פחות. הוא יותר מסוכן, אתה צודק בקטלניות שלו וכתבתי וגם אמרתי לו את זה ואני לא חוזר בי. גנץ הוא פושע מלחמה. הוא גם התפאר בזה ברציחות המוניות בקרב הפלסטינים. בן גביר בכל זאת יותר גרוע אפילו שגנץ לא מתון ואפילו ימין גרוע מאוד. העניין עם בן גביר זה שהוא רוצה לנרמל את מה שגנץ עשה ואולי ללכת יותר רחוק. גנץ מתייחס למה שעשה עם כל החומרה, כאילו הוא דבר חריג כביכול וכאילו לא הייתה ברירה אלא להכות בהם. אבל ברור שמבחינתי הייתה ברירה והדברים נעשו כדי לשמר את הכיבוש והעליונות היהודית. בן גביר רוצה לנרמל את זה ולהפוך את זה לא רק לפרקטיקה אלא להלכה. במובן הזה הוא יותר מסוכן מגנץ יחד עם כנופייתו שהיא כוללת את סמוטריץ', חסיד תורת גזע עם משנה גזענית סדורה וכמובן בן גביר עצמו עם פוליטיקת השנאה ונתניהו שמנצח על שניהם. הם הרבה יותר מסוכנים מגנץ וזאת מבלי שאני אכיר בפשעיו ונטיותיו של גנץ".
באילו נושאים תהיה מוכן לשתף פעולה עם ממשלת ימין וחרדים בוועדות ובהצבעות?
"עם החרדים אנחנו משתפים פעולה כל הזמן בוועדות וגם בהצבעות איפה שאנחנו מסכימים ואיפה שלא אז לא. עם הימין זה סיפור אחר למרות שעם הליכוד בנוגע לחברים מסוימים במפלגה הגשתי הצעות חוק מסוימות ובוודאי שאפשר וצריך לשתף פעולה. למשל הצטרפתי להצעת חוק של אופיר כץ בכנסת הקודמת בנושא של מכשירי MRI שחסרים או עם קטי שטרית מהליכוד בנושא פיצוי לתושבי שכונות שחולדאי מפנה ומגרש את התושבים שלהם לטובת נדל"ניסטים. כמובן שיש גם גבול ומבחינתי לשתף פעולה אבל בכל מה שכרוך בגזענים של סמוטריץ' ובן גביר זה לא בא בחשבון. כמובן שזה נכון כלפי אינדיבידואלים בליכוד ולא כשיתוף פעולה עם המפלגה."  
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אתה אויל?
    לאומן ציוני 01/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נקווה שהשטן שאתה מדבר עליו יגיע אליך בהקדם. איש קטן ואויל משריש. תואר ד"ר רק עשה לך רע
    סגור
  • 2.
    טיפש גלותי
    ניסו 01/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה שנאה עצמית לך תתאבד הכי טוב לכולם . תהיה עם החברים שלך בגהינום
    סגור
  • 1.
    לא יודע למה נותנים במה לנבל הזה
    אליפז התימני 01/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה ?
    סגור