בארץ

בליכוד רוצים להשוות בין שכר נשיאת העליון, רה"מ ויו"ר הכנסת

כיום מרוויחה נשיאת בית המשפט העליון כמעט כפול מראש הממשלה ויו"ר הכנסת. בכירים בליכוד פנו לשר האוצר בבקשה להכניס לחוק ההסדרים רפורמה, שתשווה את שכרם של ראשי הרשות השופטת, המחוקקת והמבצעת
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, יונתן זינדל)
יוזמה במפלגת הליכוד: חקיקת חוק שישווה בין שכר נשיא בית המשפט העליון, ראש הממשלה ויו"ר הכנסת. כיום נשיאת העליון והשופטים מרוויחים שכר גבוה בהרבה מהפוליטיקאים.
"ישראל היום" פרסם כי בכירים בליכוד פנו לשר האוצר סמוטריץ' בבקשה שיכניס את ההצעה לחוק ההסדרים בתקציב המדינה. כן הוצע שמי שיקבע את שכר הבכירים לא תהיה ועדת הכספים, אלא תוקם ועדה ציבורית.
 
כיום, שכר נשיאת ביהמ"ש העליון עומד על כ-104,000 שקלים, שכר ממוצע של שופט בעליון כ-80 אלף שקלים, שכר נשיא המדינה כ-64 אלף שקלים, שכר ראש הממשלה ויו"ר הכנסת כ-56 אלף שקלים, שכר השרים כ-50 אלף שקלים וחברי כנסת מרוויחים כ-45 אלף שקלים.
בקרוב צפויה העלאה בשכר הבכירים בהתאם לעליית השכר הממוצע במשק (לאחר שהוקפא בתקופת הקורונה), אך עפ"י המלצת ועדה בראשות פרופ' יובל אלבשן, שכר הח"כים יעלה ב-5.1% ולא ב-12.5% כפי שעלה שאר השכר הממוצע במשק.
שר האוצר סמוטריץ' תומך בקיצוץ העלייה בשכר הח"כים, ולכן ההערכה היא כי אם אכן הרפורמה תמומש, לא יעלה שכר רה"מ ויו"ר הכנסת, אלא דווקא שכר השופטים הוא זה שייפגע.
היוזמה לשינוי נושא השכר עלה גם לאור בקשתו של מנכ"ל משרד הבריאות החדש-ישן משה בר סימן טוב, לקבל שכר גבוה מהרגיל למנכ"ל משרד ממשלתי. בממשלה טוענים כי לא הגיוני ששר ירוויח פחות מאלו שהוא ממונה עליהם, ולכן צריך לעשות מדרג.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    משכורות
    איצקו 01/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה וחרפה
    סגור