בארץ

עופר כסיף: "אם ישראל תתקוף באיראן - נשלם מחיר כבד"

בראיון עם ice, ח"כ עופר כסיף זועק חוסר הוגנות כלפי התקשורת שלטענתו לא סופרת לו נושאים חברתיים שהוא מקדם לא פחות מהמאבק בכיבוש, פורש את משנתו הפוליטית ומנמק את התנגדותו העיקשת בממסד הישראלי
דוד זולדן |  1
עופר כסיף (צילום פלאש 90)
עופר כסיף הוא חבר כנסת מטעם מפלגת חד"ש בסיעת הרשימה המשותפת, דוקטור לפילוסופיה פוליטית, מרצה ופעיל שמאל רדיקלי. בראיון עם ice מדבר כסיף על איראן וחיזבאללה, חוקים חברתיים שהתקשורת לא סופרת לו, האמונה היוקדת בחיי שותפות עם הפלסטינים ואיך לא - הכיבוש הישראלי בגדה. כסיף טוען כי "ההסכם הראשוני עם איראן היה טוב יחסית. מי שהרס את זה והוביל למצב מסוכן יותר ממה שהיה זה בראש ובראשונה נתניהו עם בן ברית הטיפש והאוויל שלו הנשיא טראמפ".
הגשת הצעת חוק לבטיחות בתעסוקה ובריאות תעסוקתית והצעת חוק הבטחת פיצויים לתושבי מתחם פארק החורשות. איפה זה עומד?
"שתי הצעות החוק לא עברו עדיין. בטיחות ותעסוקה עבר בקריאה ראשונה כנ"ל לגבי חורשות שגם בכלל לא עבר כרגע לצערי. הנושא עדיין לא נדון והגשתי את זה שוב ומקווה שנגיע אליו ונקדם את זה".
 
 הצעות כאלה מאירות אותך באור אחר - למה שלא תתמקד בחוקים חברתיים ותזכה ביותר קונצנזוס ואהדה מאשר להתבוסס בלאומנות וכיבוש ולחטוף כל הזמן בדעת הקהל?
"אם תסתכל על דו"חות עמותת 'שקוף' תגלה שרוב העשייה הפרלמנטרית שלנו היא בעניינים חברתיים וזו השמצה שקרית שנשמעת כבר 20 שנה כאילו אנחנו עוסקים בעיקר בנושא הכיבוש. קודם כל אני גאה שאנחנו עוסקים בעניין הכיבוש ולדעתי זה העניין המרכזי בחברה אבל מעבר לזה סטטיסטית אנחנו עוסקים בנושאים חברתיים. כמו למשל על תחבורה, דיור ציבורי, בריאות, זכויות עובדים וכמו מה שהזכרת לגבי החוקים שלי אבל זה פשוט לא נכון להגיד שאנחנו לא עוסקים בזה. דבר שני, אנחנו לא מתבוססים בלאומנות - הלאומנים הם הציונים ואנחנו לא לאומנים, אנחנו אינטרנציונליסטים וזה אומר שאנחנו מעוניינים בטובת החברה כולה".
איזו עוולה חמורה יותר בסדר העדיפויות שלך: כיבוש או מצוקת דיור ותעסוקה?
"אנחנו צריכים להתמקד בעוולות הגרועות ביותר והעוולה הגרועה ביותר זה הכיבוש והגזענות. בלי להקל ראש בעוולות חברתיות, מעמדיות ואחרות. להגיד עלינו שאנחנו לא עוסקים במצוקות חברתיות זה לא נכון עובדתית וזה גם לא חלק מהאידיאולוגיה שלנו - נהפוך הוא וזה גם לא נכון לצפות שנתעלם מהנושא הלאומי הכיבושי שהוא הנושא העיקרי".
 
השמאל היום דוגל בהפרדה ולא בחיי שותפות עם הערבים. מה ההבדל בין כסיף שחושב כך לבין בן גביר שחושב אותו הדבר? נדמה שיש הסכמה משותפת על כך שאין רצון לחיות יחד:
"השמאל שאני מייצג זה השמאל של חדש שלא דוגל בהפרדה. אנחנו ביטוי של חיי שותפות כי אנחנו תנועה ערבית יהודית וזה לא שכל כמה זמן אנחנו רצים יחד לבחירות ורק שם נפגשים אלא עובדים יחד על בסיס יום יומי. המוסדות שלנו וגם של המפלגה הקומוניסטית וגם של חד"ש קיימים עוד לפני מאה שנה. מ-1919 אנו פועלים יחד ובעד שותפות מלאה בישראל. הסיבה שאנחנו מדברים על פתרון שתי מדינות היא בגלל שאנחנו ריאליים. אין לנו התנגדות למדינה שוויונית אמיתית שנחיה בה יחדיו בין הים לנהר - העניין הוא שאנחנו ריאליסטים. אנו מבינים שאחרי הרבה שנים שלפלסטינים אין הגדרה עצמית ושל מתח ואלימות וקונפליקט, הפלסטינים זכאים להגדרה עצמית משלהם לצד מדינת ישראל ובתקווה שהדברים יסתדרו - נחבור למדינה אחת וכפדרציה, זו העמדה שלנו ואנחנו לא בעד הפרדה בשום אופן".
ישראל וארה"ב ערכה השבוע תרגיל נרחב ואותתה לאיראן. לו אתה בראש ההנהגה בישראל מה המסר שלך לאיראן וחיזבאללה?
"אני מאמין שמדובר באינטרס משותף. בני אדם לא מחפשים להרוג בשביל להרוג ולחסל בשביל לחסל, אני מאמין שאפשר להגיע איתם להבנות ואין לי סימפטיה אליהם ואפילו איתם אני מאמין שאפשר להגיע ל'מודוס ויוונדי'. נקרא לזה בפשטות 'חיה ותן לחיות' ודווקא בגלל סיבות של אינטרסים אפשר להסתדר. מה שבטוח שכוח וכוחניות הם לא פתרון. אם ישראל חלילה תתקוף באיראן, כולנו נשלם מחיר כבד מאוד והכול יהיה באשמת ישראל. יש אפשרות לפתור את כל הבעיות האלה גם אם זה לא פתרון של שלום מלא שאני בעדו וכפתרון לטווח הרחוק זה אפשרי. אני מאמין שלטווח הקצר אפשר לפעול להגיע לאיזה הסדר ואני חושב שההסכם הראשוני עם איראן היה טוב יחסית. מי שהרס את זה והוביל למצב מסוכן יותר ממה שהיה זה בראש ובראשונה נתניהו עם בן ברית הטיפש והאוויל שלו טראמפ. ארה"ב וישראל צריכות להבין שאין פתרון צבאי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שימפנזה
    DAB 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חולדה זקנה
    סגור