בארץ

המחבל מעיר דוד - נער בן 13 בלבד ממזרח ירושלים

מוחמד עליוואת, בן 13 מסילואן, הוא המחבל שביצע את פיגוע הירי בעיר דוד הבוקר, בו נפצע קשה קצין צנחנים ואביו נפצע בינוני. משפחתו: "הוא נורה בטעות" 
מערכת ice |  2
מחבל בן 13 (צילום מתוך טוויטר)
אולי המחבל הצעיר ביותר שהכרנו: מוחמד עליוואת, בן 13 מסילואן, הוא המחבל שביצע את הפיגוע הבוקר (שבת) בעיר דוד בירושלים.
בפיגוע נפצעו קשה ובינוני קצין צה"ל בן 23 ואביו בן ה-47. המחבל נורה אך לא נהרג ופונה לקבלת טיפול בבית החולים. משפחתו מכחישה שביצע פיגוע וטוענת שנורה בטעות.
 
המחבל הצעיר 13 לקח ככל הנראה את הנשק עמו ביצע את הפיגוע מביתו ועלה על אוטובוס לכיוון מעלות דוד. שם ארב מאחורי רכב חונה, וחיכה לעוברי אורח יהודים. בשעה 10:42 פתח בירי אל האב ובנו. קצין הצנחנים, למרות פציעתו הקשה, הצליח להשיב אש וניטרל את המפגע. המחבל פונה בהכרה מלאה מהזירה. האקדח בו השתמש נתפס בשטח על ידי המשטרה.
פאראמדיק מד"א פאדי דקידק שהגיע לזירה סיפר: "ראינו שני פצועים מירי, הם היו בהכרה מלאה וסבלו מפצעי ירי בפלג גופם העליון. העלינו אותו במהירות לניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם תוך טיפול רפואי מציל חיים לבית החולים שערי צדק, כשמצבו של הצעיר קשה ומצבו של הגבר השני בינוני עד קשה".
 
בכלי התקשורת פורסם כי במחברת בית הספר של הנער המחבל כתב: "אלוהים, או ניצחון או להיות שהיד. תסלחי לי אמא, את הולכת להיות גאה בי".
למרות זאת, אחיו של המחבל, טען: "הוא הלך לחבר שלו. הוא ילד נורמטיבי שלא הלך לבצע שום פיגוע. זה לא קשור אלינו. האקדח לא שלנו ולא שלו. אחי ילד קטן, וזה לא הגיוני שיהרוג אנשים. הוא היה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גאה
    ניסים 01/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ילד טמבל נולד מחינוך מקולקל ומת כמו חתיכת בשר פג תוקף וההורים מבסוטים כי הוא שאהיד עאלק אם כולם למעלה בתולות איך נולדים כאן כל כך הרבה ערבים רק אלוהים יחנך אותכם אין ברירה אחרת
    סגור
  • 1.
    גם ככה חי יותר מידי. (ל"ת)
    לבנת חבלה 01/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור