בארץ

הקבינט הביטחוני יתכנס הערב: ידון בגירוש משפחות מחבלים

הקבינט המדיני-ביטחוני יכונס הערב לדון בצעדי תגובה לפיגועים בירושלים. בין האפשרויות: הקלות במתן רישיון נזק לאזרחים, איטום מיידי של בתי מחבלים וגירוש משפחות של מעורבים בטרור
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
מבחן ביטחוני ראשון לממשלה החדשה: הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב (מוצ"ש) כדי לדון בצעדי תגובה אפשריים לפיגועי הירי בירושלים בסוף השבוע.
על פי דיווחים, גורם מדיני בכיר אמר היום כי תגובת הממשלה תהיה "מהירה ועוצמתית". ראש הממשלה נתניהו יביא ככל הנראה לאישור הקבינט מלבד תגבור הכוחות בשטח ביהודה ושומרון, גם כמה צעדי תגובה ובהם קידום חוק גירוש משפחות מחבלים, איטום מיידי של בתי המחבלים, וכן הקלות במתן רישיונות נשק לאזרחים במטרה לזרז ולהגביר את מספר האזרחים הנושאים נשק ברחובות ויוכלו לתת מענה מהיר לפיגועים.
 
אמש, לאחר שהגיע נתניהו לזירת הפיגוע הקשה ליד בית הכנסת בירושלים, אמר כי בהצהרה לתקשורת ממטה המשטרה בירושלים: "זהו אחד הפיגועים הקשים שידענו בשנים האחרונות. לבנו עם משפחות הנרצחים, אנו מאחלים להחלמתם המהירה של הפצועים. אני רוצה לשבח את פעילות השוטרים, שהגיעו תוך דקות. גם דקות זה לפעמים מאוחר מדי. כינסתי הערכת מצב עם כל גורמי הביטחון, בצאת השבת נכנס את הקבינט. צריך לפעול בנחישות ובקור רוח. אני קורא לאנשים לא לקחת את החוק לידיהם, לצורך זה יש לנו את כוחות הביטחון. החלטנו כבר על כמה צעדים מיידים".
יצוין כי מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, הורה לכוחות לעלות לרמת הכוננות הגבוהה ביותר והחל מהבוקר השוטרים עובדים במשמרות של 12 שעות. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה