בארץ

120 פרופסורים חתמו על מכתב תמיכה ברפורמה המשפטית

על רקע התגברות המחאה נגד הרפורמה המשפטית, יש מי שדווקא תומך בה. הבוקר (חמישי) פורסם מכתב תמיכה של 120 פרופסורים ובראשם זוכה פרס הנובל פרופ' ישראל אומן
מערכת ice |  8
ישראל אומן (צילום יוסי אלוני פלאש 90)
על רקע התגברות המחאות כנגד הרפורמה המשפטית, יש מי שתומך ב"רפורמה מקיפה במערכת המשפט היא חיונית עקב המהפכה החוקתית שהוביל פרופ' אהרון ברק אשר הפרה את האיזון בין הרשויות בישראל". מכתב עליו חתומים 120 פרופסורים מאוניברסיטאות ומוסדות אקדמיים ברחבי הארץ פורסם היום (חמישי).
"הפרת האיזון בין הרשויות והעצמת כוחו של בית המשפט נעשו באמצעות כלים מגוונים: ביקורת שיפוטית על חקיקה ראשית ובפרט הרחבתה אף לחוקי יסוד, הרחבה של זכות העמידה, הרחבה של דוקטרינת השפיטות, הרחבת השימוש בעילת הסבירות, שימוש בפרשנות תכליתית אובייקטיבית, והעצמה מרובה של סמכויות היועמ"שים. כל אלו הצטברות כלל הפרה יתירה של האיזון האמור", נכתב במכתב התמיכה.
 
"הליכי החקיקה בישראל נותנים מרחב גדול לדיון, לדיוק ולשכנוע. המקום המתבקש לדיון בפרטי הרפורמה הוא כנסת ישראל ויש לקיים בה דיונים עניינים בין תומכי הרפורמה ומתנגדיה כמקובל", קראו חותמי המכתב להידברות.
בעוד מארגני המכתב טוענים כי 120 החתומים הינם "רשימה ראשונית בלבד", בין החותמים ניתן למצוא את חתן פרס ישראל פרופ' ישראל אומן, רקטור אוניברסיטת בר אילן פרופ' אמנון אלבק, ופרופ' טליה איינהורן.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    תמיכה ברפורמה
    יוסי 03/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מציע לארגן מפגני תמיכה ברפורמה גם באמצעות הזום. כך המפגינים לא יקשו על אורח החיים של האזרחים וגם הממשלה באמת תוכל לראות ולהרגיש את הרוח הגבית של התומכים ברפורמה.
    סגור
  • 6.
    גדול המשכילים בעד הרפורמה
    סמדר 03/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אוהבים את פרופ אומן ואת כל החותמים על החכמה האומץ ואי ההכנעות לפורעי החוק ולכסף.
    סגור
  • 5.
    פרופ' אומן
    צ. 03/2023/02
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אולי מישהו יסביר לפרופסור המכובד שעבר זמנו. לא הכל עובד כבר בגיל הזה. שמעתי אותו גם בכאן 11 רשת ב' וגם עכשיו ב 103 . די. הבנו אתה תומך ימין ש"נתקע" במקום לפני עשרות שנים. וכן לימדת אותי בעבר הרחוק. לא זכור לי דבר מרתק מזה.
    סגור
  • 4.
    120 מה ?
    אורי 03/2023/02
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מוזר שרק עכשיו צץ המכתב של 120 פרופסורים בעיניין הרס המדינה מעניין איך שכנעו אותם להגיש מכתב זה רק כאשר ביבי רואה את התגברות המחאות לא מאמין לבלוף הזה יש כאן הרגשה של דמי שתיקה שלא יבולע להם בעתיד
    סגור
  • 3.
    ואיפה כל שאר ה-120? (ל"ת)
    נועה 03/2023/02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • אם כבר את צריך לשאול, איפה שאק ה 119 שחתמו.
    תיקון 03/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תרשום בגוגל ותקבל את הרשימה המלאה.
    סגור
  • 2.
    אוף נראה לי הנזק רב על התועלת
    חוסיין מדיני 03/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רציני שאין אף אחד באקדמיה בתחומים הרלוונטיים שיכול לעמוד מאחורי הרפורמה? כולם מתחום הספרות והפיזיקה? מה זה אומר שהרפורמה לפח? אויש. עשיתם טעות חוג פרופסורים לחוסן מדיני. לפעמים שתיקה בתרי. באתם לברך ויצאתם מקללים. מה שקרה עכשיו זה שמתוך הן שומעין לאו. אין אף אחד רציני שתומך ברפורמה
    סגור
  • 1.
    מחאת האקדמאים.
    אבי 03/2023/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הם לא נחשבים, כבר יצאה מחאת הפרופסורים. אלו בטח פרופסורים סוג ז. רק הפרופסורים שנגד הרפורמה נחשבים ??
    סגור