בארץ

הגינויים שלאחר הסערה: "מצפה ממנו להתנצל או להתפטר"

לאחר פרסום השיחה האישית בין מפכ"ל המשטרה לשר בן גביר הרוחות במערכת הפוליטית סוערות. יושב ראש רע"ם מנסור עבאס: :מצפה ממנו להתנצל בפני הציבור הערבי"
מערכת ice | 
קובי שבתאי (צילום מיכאל גלעדי פלאש90)
לאחר פרסום השיחה בין מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, לבין השר לביטחון לאומי בן גביר, המערכת הפוליטית סוערת. ח"כים רבים קוראים לראש הממשלה לפטר את שבתאי או לחילופין לחייב אותו לצאת בהצהרה פומבית בה הוא יתנצל ויחזור בו מהדברים שאמר.
ראש ועדת המעקב לענייני הציבור הערבי מוחמד ברכה יצא נגדו: "זו הודאה רשמית שמפקד המשטרה עומד בראש ארגון הגג שנותן יד חופשית לפשע". במשטרה ניסו להסביר את האמירות שלו: "הדברים שהודלפו משיחת טלפון אישית בין השר לביטחון לאומי למפכ"ל המשטרה הינם חלקיים ויוצרים תמונה מעוותת. הדברים הודלפו באופן מגמתי וזאת במטרה לפגוע במפכ"ל ובמשטרת ישראל. בשיחה דיברו השר והמפכ"ל על שני סכסוכים מדממים ספציפיים ולא על כלל המגזר הערבי".
 
בהודעה שיצאה מטעם המשטרה נמסר עוד כי: "כל מי שמכיר את המפכ"ל מכיר גם את יחסיו הטובים והקרובים עם המגזר הערבי על כל רבדיו. כמפקד בשורה ארוכה של תפקידים במשך שלושה עשורים, פעל שבתאי למען ביטחון הציבור ובו גם הציבור הערבי בישראל באופן שיוויוני ומכבד", הדגישו. "מיומו הראשון בתפקיד המפכ"ל הציב למשטרת ישראל את יעד המאבק בפשיעה ברחוב הערבי כיעד ראשון במעלה".
במפלגות הערביות מיהרו לתקוף את המפכ"ל, יו"ר חד"ש-תע"ל איימן עודה תקף את שבתאי בתקיפות. "בכל מקום בעולם מפכ"ל גזעני כמוהו היה מפוטר ברגע. שבתאי - תתפטר", כתב. "מספר הנהרגים הפלסטינים בישראל עולה פי 7 ממספר הפלסטינים הנהרגים בגדה המערבית, בעזה ובירדן, כתוצאה מהפשיעה. זה לא טבע הפלסטינים, זה טבעו של הממסד הגזעני".
יו"ר רע"מ מנסור עבאס לא נשאר בצד והצטרף לביקורת וביקש מהמפכ"ל לחזור בו מדבריו. "מצפה ממנו להתנצל בפני הציבור הערבי או להתפטר מתפקידו", הדגיש. "אני קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה יצחק הרצוג לגנות את אמירותיו הגזעניות של שבתאי בכל תוקף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה