בארץ

אמיר אוחנה בביקור היסטורי במרוקו "עידן חדש ביחסים"

נקודת ציון היסטורית לישראל: יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה, בביקור היסטורי ראשוני במדינה מוסלמית אליה הגיע יחד עם בן זוגו אלון חדד. נשיא הפרלמנט המרוקני, ראשיד טלבי אל-עלמי: "מרוקו היא המדינה המוסלמית הראשונה שהיה לה האומץ להזמין יו״ר כנסת ישראלי". אוחנה הביע את תמיכתו בהכרה בסהרה המרוקאית 
מערכת ice | 
אמיר אוחנה במרוקו (צילום Jaouad ACIM ACIMCOM)
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בימים אלו בביקור היסטורי במרוקו והוא למעשה הראשון שהוזמן לביקור ממלכתי בפרלמנט של מדינה מוסלמית ונקודת ציון משמעותית ביחסי ישראל מרוקו. בעיר הבירה רבאט נערכה היום (חמישי) קבלת פנים מרגשת בפרלמנט יחד עם נשיא הפרלמנט ראשיד טלבי אל-עלמי שקיבל באופן אישי את פניו של יו"ר הכנסת אוחנה, והשניים צעדו יחד על השטיח האדום אל תוך בית המחוקקים.
בהמשך היום ומחר צפוי ליו"ר הכנסת המשך לו״ז עמוס בו הוא עתיד לקיים שורת פגישות עם בכירים בממשלת מרוקו, בהם שר החוץ נאסר בוריטה, שר המשפטים עבדלאטיף ווהבי, נשיא הסנאט (הבית העליון) אינעם מאיארה ועוד.
 
במהלך ההצהרה ומול אמצעי התקשרות הרבים במקום הפתיע היו"ר אוחנה את מארחו כשהגיש לו מתנה ייחודית בדמות תיבת זכוכית מרשימה ובתוכה שבב המכיל את גירסת הננו הקטנה ביותר בעולם של הקוראן המוסלמי: 320 אלף אותיות בגודל של 4.7 מילימטר ועובי של 500 מיקרון, בפיתוח ייחודי שנבדק על ידי מדענים ממחלקת הננו טכנולוגיה שבאוניברסיטת תל-אביב. 
בשיאו של המפגש, חתמו יו״ר הכנסת אוחנה ונשיא הפרלמנט אל-עלמי על מזכר הבנות רשמי, שתכליתו פיתוח שיתוף פעולה בין-פרלמנטרי למען חיזוק היחסים שבין מדינת ישראל לממלכת מרוקו.
בהצהרה ראשונה אי-פעם של יושב ראש פרלמנט ישראלי במרוקו פתח יו״ר הכנסת אוחנה את דבריו בשפה המרוקאית ובסיומם הוציא כיפה ובירך בברכת "שהחיינו" והוסיף: "זהו רגע היסטורי עבורי כיושב-ראש הכנסת וכבן להורים יוצאי מרוקו. זהו עידן חדש ביחסים בין שתי המדינות. אין ספק ששיתופי הפעולה המדיניים, הביטחוניים, האזרחיים והפרלמנטריים – נמצאים בשיאם. הביקור ההיסטורי הזה והחתימה על מזכר ההבנות בין הפרלמנטים יסללו את הדרך להעמקת היחסים בין המדינות ולשדרוג הנציגויות לשגרירויות".
נשיא הפרלמנט המרוקני, ראשיד טלבי אל-עלמי חתם: "מרוקו היא המדינה המוסלמית הראשונה שהיה לה האומץ להזמין יו״ר כנסת ישראלי. הגעתך לכאן היא כבוד גדול עבורי. זאת נקודה ציון משמעותית לעתיד של שלום במזרח התיכון. זה לא קל לקדם הזמנה שכזו, אך היסטוריה נעשית על ידי האמיצים".
במהלך פגישתם האישית הביע יו"ר הכנסת בפני מארחיו וכפי שעשה בעבר, את תמיכתו בהכרה בסהרה המרוקאית - כפי שעשתה ארה"ב במסגרת הסכמי אברהם. היו״ר אוחנה עדכן את הנוכחים כי למיטב הבנתו הנושא מצוי בדיונים מתקדמים בין ישראל למרוקו ואף הביע את תקוותו ואמונתו כי לראש הממשלה בנימין נתניהו תהיינה בשורות בעניין זה בזמן הקרוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה