בארץ

ביידן ממשיך בתמיכה: "לא נשאיר אתכם לבד, עם ישראל חי"

ג'ו ביידן סיים לפני שעה קלה את ביקור הבזק שלו בישראל שנמשך מעבר לזמן הצפוי, בדומה להתבטאויותיו האחרונות, גם הפעם המשיך בקו האוהד כלפי ישראל, הנשיא האמריקאי לקח חלק בישיבת הקבינט בה החליטו על צעדים בקשר להמשך המלחמה, ונפגש עם הנשיא הרצוג ונציגי משפחות החטופים
מערכת ice | 
ביקור ג'ו ביידן בישראל (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)

ג'ו ביידן סיים בשעות אחה"צ את ביקורו בישראל שהתארך מעבר לצפוי במהלכו נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לקח חלק בדיוני קבינט המלחמה המצומצם, נפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ועם נציגי משפחות החטופים בעזה.

בסיום ביקורו בישראל, רגע לפני העלייה למטוס אמר הנשיא האמריקאי: "בשואה העולם ראה ולא עשה דבר, אנחנו לא נעמוד שוב ולא נעשה דבר. לא היום ולא מחר. אתם לא לבד. אנחנו הופכים כל אבן כדי להחזיר את החטופים. אני כנשיא ארצות הברית, אין לי מחויבות גדולה יותר מלהחזיר אותם הבייתה, אני אדאג לחבילת הסיוע הביטחוני הגדולה בכל הזמנים, יהיו לכם כיפות ברזל ככל שיידרש כדי לשמור על השמיים, כמובן יש גם נכסים שלנו באזור".

על הטבח של חמאס בעוטף אמר נשיא ארה"ב ביידן: "לא נעמוד בחיבוק ידיים לאחר מעשי הטבח של חמאס על ישראל. מעשי הטבח של חמאס מחזירים אותנו לימים הגרועים ביותר של דאעש. מה שקרה בישראל הוא פי 15 ממה שקרה ב-11 בספטמבר."
על השבויים בעזה אמר הנשיא האמריקאי: "ישראלים ואמריקאים נלקחו כבני ערובה ובוצעו נגדם זוועות מתועבות. לעולם לא נעמוד שוב בחיבוק ידיים ונאמר למשפחות החטופים, "אתם לא לבד". שחרור החטופים נמצא בעדיפות עליונה."
 



על הסיוע לעזה אמר ביידן: "היום קראתי לממשלת ישראל לפעול למתן סיוע לאזרחים בעזה, ישראל הסכימה להכניס סיוע לאזרחים בעזה. בנוסף נספק 100 מיליון דולר בסיוע לעזה ולגדה המערבית."

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה