בארץ

חרבות ברזל, היום ה-37: פצועים בגבול הצפון, כרוזים בדרום לבנון

תקיפות חיזבאללה בישראל עולות מדרגה: מירי נ"ט סמוך ליישוב דובב נפגעו שישה בני אדם, אחד באורח אנוש. צה"ל תקף את מקורות הירי בלבנון. הרמטכ"ל טס בשמי עזה ושוחח עם הכוחות היבשתיים. הירי מהרצועה לעבר יישובי הדרום והעוטף נמשך, ודיווחים על מגעים לעסקת שבויים אפשרית - חלון ההזדמנויות הולך ונסגר
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, דובר צה"ל)
צה"ל מתקדם צעד נוסף להכרעת חמאס במסגרת המשך התמרון הקרקעי של כוחות צה"ל ברצועת עזה מביא את יומה ה-37 של המלחמה בעזה (ראשון) לכדי שורת הישגים. אחרי הפגיעה הקשה במחבלים שהסתתרו בשיפא והטילים מסוריה, ישראל מגיבה שוב בעוצמה.
העיתונאי ברק רביד חשף כי יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, ברט מקגרק, יבקר השבוע בישראל ובקטאר לשיחות בנושא שחרור החטופים. בכירים ישראלים ואמריקנים אומרים כי עסקה אינה צפויה בטווח הזמן המיידי.
 
דובר צה"ל אישר כי צה"ל תקף תשתיות טרור בסוריה בתגובה לשיגורים אמש בתגובה לשיגורים לעבר מרחב רמת הגולן אמש (שבת), מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור בסוריה. במקביל, ‏על פי דיווחים בעזה, אחרי חילופי אש באזור בית החולים שיפא נותרו עשרות גופות של מחבלים בסביבה שמחוץ למרכז הרפואי.
‏רועי קייס דיווח כי בכיר במורדים החות'ים בתימן, חיזאם אל-אסד מותח ביקורת חריפה על הפסגה בריאד: "האם אתם מצפים לתוצאות מכובדות מפסגה שמארחת הכיפה הציונית שמגנה על ישראל? אפשר להסתמך רק על האל, אנשי הג'יהאד וההתנגדות בעזה ומחוצה לה".
המיליציות השיעיות בעיראק המזוהות עם איראן טוענות כי תקפו יעד באזור אילת ב"אמצעי הלחימה המתאימים" בתגובה על תקיפות ישראל בעזה. לא פעם ראשונה שהן טוענות טענה כזאת מתחילת המלחמה. הייתה טענה לתקיפה באילת ואחרת לתקיפה בים המלח.
06:10 אזעקה נשמעה בכיסופים בעוטף עזה, לא דווח על נזק או נפגעים.
06:45 שוב כיסופים מטווחת, לא דווח על נזק או נפגעים.
09:00 ארגון הבריאות העולמי טוען: איבדנו קשר עם בית החולים שיפא.
09:36 אזעקה נשמעה ביישוב גורנות הגליל בצפון, לא ידוע על נפילות או נפגעים.
10:52 אזעקת צבע אדום נשמעה בעוטף עזה בקיבוצים סעד וכפר עזה, לא דווח על נפגעים או נזק.
11:29 אזעקת צבע אדום נשמעה בקיבוץ נחל עוז שבעוטף עזה. לא דווח על נפגעים או נזק.

12:00 דובר צה"ל פרסם כי כוחותינו מאפשרים מעבר בטוח מבתי החולים שיפא, רנתיסי ונאצר בצפון רצועת עזה ואף פתחו ציר נוסף למעבר בטוח של אוכלוסיה אזרחית.
12:41 דיווח על ירי נ"ט לעבר היישוב דוב"ב שבגליל העליון, כאשר בעקבות פגיעה ברכב נפצעו שישה בני אדם. חמישה אזרחים נפצעו קשה, אחד מהם באורח אנוש, חקלאי כבן 80 שנשאר לעבד את השדות בצל המלחמה. האחרים הם עובדי חברת החשמל שפעלו במקום.
12:56 אזעקת צבע אדום נשמעה ביישוב חולית שבעוטף עזה. לפי שעה, לא דווח על נפגעים או נזק.
 
13:02 אזעקת צבע אדום נשמעה בסופה שבעוטף עזה. לא דווח על נפגעים או נזק.
13:22 בעקבות חשש לאירוע ביטחוני, תושבי היישובים בשניר, דן, דפנה, מעיין ברוך, הגושרים, כפר גלעדי, משגב עם, מנרה, יפתח, מלכיה, סאסא, ברעם, יראון וצבעון מתבקשים להסתגר בבתים ולהיכנס למרחבים המוגנים.
14:21 אזעקה נשמעה ביישוב שתולה בגבול הצפון בעקבות שיגורים מלבנון. לפי שעה, לא דווח על נפגעים או נזק.

 
15:30 צה"ל תקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון; הותקפו חוליות שיגור ונ"ט בשטח לבנון. מטוסי קרב של צה"ל תקפו כמה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, בתגובה לירי מוקדם יותר היום. בין המטרות שהותקפו תשתיות צבאיות בהן פעלו מחבלי ארגון הטרור חיזבאללה להכוונת טרור.
כוחות צה"ל תקפו בשטח לבנון את חוליית השיגור שביצעה את הירי לעבר מרחב דובב בו נפגעו אזרחים. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו שתי חוליית מחבלים ששיגרו פצצות מרגמה במרחב מנרה ויארון לפני זמן קצר. כמו כן, לפני זמן קצר זוהו מספר שיגורי פצצות מרגמה לעבר מרחב יקינטון. אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי.
15:49 הירי לעבר צפון הארץ ממשיך ביתר שאת. מטח רקטי מלבנון לעבר ראש הנקרה והסביבה. אזעקות נשמעו בקו העימות: בצת, שלומי, מצובה, אזור תעשייה אכזיב מילואות, לימן.
16:15 היום הג'יהאד האסלאמי מציינים 4 שנים לחיסול של מפקד החטיבה הצפונית של הארגון, בהא אבו אל-עטא שחוסל עם פתיחת מבצע חגורה שחורה בסוף 2019. מאז חיסלו של אבו אל עטא, הפכה השעה 21:00 המסמלת את חיסולו, לשעה המועדפת של הגיהאד האסלאמי לשיגור רקטות לעבר מדינת ישראל.
16:30 מטח ירי רקטי מצפון עד הקריות. אזעקות צבע אדום נשמעו בעכו ובקריית ביאליק. התרעות בכברי, גשר הזיו, בצת, יערה, מצובה, עבדון, שלומי, כפר מסריק, עין המפרץ ויישובי הסביבה. 
16:50 שבעה לוחמי צה"ל נפצעו באורח קל כתוצאה מירי פצמ"רים במרחב מנרה, הלוחמים פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.
16:53 הזרוע הצבאית של חמאס נוטלת אחריות על שיגור הרקטות משטח לבנון לעבר יישובי קו העימות, הגליל העליון והמפרץ. 
תושבי קריית שמונה השוהים בעיר מתבקשים להיכנס למרחבים מוגנים. 
18:42 צה"ל תקף בשכונת אל אמל שבעיר חאן-יונס.
20:08 לראשונה מתחילת המלחמה: צה״ל פיזר כרוזים בדרום לבנון הקורא לתושבי המקום לנוע צפונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה