בארץ

חרבות ברזל, היום ה-38: ירי לצפון, החשש - חטופים הוחזקו בבי"ח בעזה

כוחות צה"ל ממשיכים לפעול בעומק הרצועה. מטחים מלבנון אל עבר צפון הארץ ואזעקות שנשמעו עד הקריות גם בשל חשש לחדירת כלי כלי טיס עוין. דובר צה"ל חושף ראיות לפיהן המרכז הרפואי א-רנטיסי שימש את החמאס להחזקת שבויים ישראלים. ירי רקטי לעבר גוש דן והשפלה
מערכת ice |  1
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ דוד כהן, אייל מרגולין, דובר צהל)
צה"ל מתקדם צעד נוסף להכרעת חמאס במסגרת המשך התמרון הקרקעי של כוחות צה"ל ברצועת עזה. יומה ה-38 של המלחמה בעזה (שני) מתמקד בהמשך ההסלמה בצפון והתגברות ירי חיזבאללה על ישראל, שעשויה להביא את הדרג המדיני להכרעה קרובה. לאחר הפגיעה הקשה במחבלים שהסתתרו בשיפא, הלחץ על בכירי חמאס הולך ומתהדק..
הבוקר הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם: רס"ן יששכר נתן, בן 28, מקרית מלאכי, קצין לוחם בעוצבת הקומנדו, נפל בקרב בצפון רצועת עזה, סמ"ר איתי שהם, בן 21, מראש העין, לוחם בעוצבת הקומנדו, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
 
בפנטגון אומרים כי הם מעריכים שלפחות כמה לוחמי מיליציות נהרגו בתקיפה האמריקנית הלילה במתקן אימונים באל-בוכמאל במזרח סוריה, סמוך לגבול עם עיראק. צבא ארה"ב הודיע: ביצענו מתקפות נגד מתקן פיקוד ושליטה, ומתקן לאחסנת תחמושת של משמרות המהפכה ושלוחיהם במזרח סוריה. 
צבא ארה"ב היה אמור להציג את טילי הפטריוט היקרים שלו בתערוכה בדובאי השבוע, אך ביטל את התצוגה ושלח את הפטריוט למזרח התיכון. הסוללה בשווי מיליארד דולר הייתה נחוצה כדי להגן על חיילי ארה"ב מפני איומים איראניים. בתוך כך, הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את התקנות שמאפשרות לסגור ערוץ תקשורת זר אשר שידוריו פוגעים בביטחון המדינה. כך נודע לכאן חדשות. כזכור, שר התקשורת מקדם את סגירת ערוצי אל-ג׳זירה שמקרוב לקטר, ואל-מיאדין, המקורב לאיראן.
09:00 אזעקת צבע אדום נשמעה ביישוב גורנות הגליל במועצה האזורית מעלה יוסף שבגליל המערבי.
09:53 בהמשך להתרעה שהופעלה בגרנות הגליל, מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורי מרגמות מלבנון שחצו לשטח ישראל ונפלו בשטח פתוח. אין נפגעים. בתגובה, צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי בלבנון. עוד נמסר כי במהלך הלילה כוחות צה"ל תקפו חוליית מחבלים חמושה שזוהתה בשטח לבנון באזור בירנית, ושזוהתה פגיעה.
10:34 אזעקת צבע אדום נשמעה ביישוב הבדואי ערב אל עראמשה שבגליל המערבי.
11:27 ירי נ"ט בוצע לפני זמן קצר משטח לבנון לעבר המושב נטועה הסמוך לגבול. רשת אל-מנאר הלבנונית מדווחת כי צה"ל תקף לפני זמן קצר מבנה בדרום לבנון, בתגובה לאירועי אמש במהלכם נפצעו שישה בני אדם בדוב"ב ושבעה חיילים נוספים נפגעו. 
בתוך כך, בעקבות הערכת מצב בגבול הצפון, אזרחים השוהים ביישובים מלכיה, יפתח, יראון, ברעם, סאסא, דובב, אביבים ונטועה מתבקשים להיכנס למרחבים מוגנים עד הודעה חדשה.
12:54 אזעקות נשמעו ברחבי הגליל העליון בשל חשש לחדירת כלי טיס עוין. האזעקות הופעלו באביבים, אזור תעשייה רמת  דלתון, ברעם, ג'ש - גוש חלב, דלתון, יראון, כרם בן זמרה, עלמה, ריחאנייה.
 
12:55 אזעקת צבע אדום נשמעה בצפון הארץ בישובים בדישון מלכיה, קריית ביאליק, עכו, צפת, בירייה, עין המפרץ, עמוקה, כפר מסריק. נכון לשעה זו לא דווח על נפילות או נפגעים.
13:00 המטח לצפון הארץ ממשיך, כעת אזעקה נשמעה בדישון. נכון לשעה זו לא דווח על נפילות.
13:23 דובר צה"ל מעדכן כעת כי ההתראות האחרונות על ירי לישובי הצפון היה התראות שווא.
14:28 הותר לפרסום כי עובד חברת חשמל שלום עבודי אשר נפגע אתמול מירי נ"ט בסמוך למושב דוב"ב נפטר מפצעיו.
14:40 אזעקת צבע אדום נשמעו עכשיו בגליל העליון, בין היתר בזרעית, שומרה, גורן, גורנות הגליל, ערב אל עראמשה ואבן מנחם.
15:45 חברת החשמל מרכינה ראשה בעצב עמוק ומתאבלת על מותו של עובד החברה, שלום עבודי, שנהרג אמש מירי חיזבאללה במהלך עבודתו באזור דוב״ב.
שלום עבודי, בן 56, נשוי לאורלי ואב לשניים היה תושב העיר טבריה. שלום עבד כ-34 שנים בחברת החשמל באחזקת רשת החשמל בצפון הארץ. 
אתמול, ירי נ״ט פגע בצוות עובדי חברת החשמל בשעה שעבדו, בתאום עם כוחות הביטחון, באזור מושב דוב״ב לתיקון קווי חשמל שנפגעו מירי קודם, שמספקים חשמל למשקים ומתחמים חיוניים באזור. לצערנו הרב,  שלום נהרג מפגיעה ישירה ובשעה זו, משטרת ישראל מסרה למשפחתו את ההודעה על מותו.
עובדי וגמלאי החברה כואבים את מותו ומשתתפים בצערה הכבד מנשוא של משפחתו.
מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר: "הלב דואב והנפש ממאנת לקבל את הבשורה המרה בדבר נפילתו של חברנו, שלום עבודי, בשעה שעבד להחזיר את אספקת החשמל לתושבי הצפון. שלום היה נאמן לערכי החברה ומחויבותה ללקוחותיה ואנו כואבים את לכתו. יהי זכרו ברוך".
16:45 דיווחים על ירי נ.ט לעבר כוח צה"ל בקיבוץ ברעם בגבול לבנון, לא דווח על נפגעים.
18:00: חיסול הדרגים הפיקודיים והתמקדות בסיכול תשתיות טרור ותווך תת קרקעי: צה״ל ממשיך לסכל ולפגוע בגדודי ארגון הטרור חמאס: מה-7.10 פועל צה"ל לחיסול פעילי ארגון הטרור חמאס ומפקדיו בדרגי השטח ובדרגים הבכירים. הארגון הינו טרור רצחני וחמוש הבנוי במבנה היררכי ובפריסת כוחות סדורה.
צה"ל, בהכוונת אגף המודיעין, פועל ללא הרף על מנת לפגוע במחבלי הארגון, זוטרים ובכירים כאחד ולהביא לפגיעה משמעותית ביכולותיו.
ארגון הטרור חמאס ספג עד כה פגיעה משמעותית בשדרת הפיקוד, בפיקוד הזוטר, באמצעי לחימה ובאמצעי המודיעין שלו. ארגון הטרור מנה ערב הלחימה כ-30,000 מחבלים בשטח רצועת עזה, המחולקים ל-5 חטיבות מרחביות, 24 גדודים ולכ-140 פלוגות. בכל חטיבה מיומנויות צבאיות הכוללות נ״ט, צליפה והנדסה, ובנוסף פועלים מערך אווירי, ימי ותמ"ס. כמו כן, בגזרת כל גדוד מספר מעוזים ומוצבים צבאיים אשר משמשים את מחבלי הארגון.
עד כה מיקד צה״ל את לחימת כוחותיו הקרקעים בצפון רצועת עזה. במסגרת זאת לוחמים כוחות היבשה של צה״ל במרחבים של מספר גדודים של ארגון הטרור. הגדודים סופגים פגיעה משמעותית בכשירותם המבצעית ולמעשה המסגרות הצבאיות של חמאס בצפון הרצועה חדלו מלפעול כמסגרות מאורגנות. דוגמאות בולטות לשני גדודים שכשירותם נפגעה באופן משמעותי הם גדוד 'שאטי' וגדוד 'דארג' תפאח'.*
גדוד 'שאטי' בחטיבת העיר עזה שמחבליו פעלו לביצוע הטבח הרצחני ב-7.10, נפגע בצורה קשה. במגוון פעילויות של לוחמי צה"ל נפגעו באופן משמעותי תשתיות התת קרקע, חוסלו מפקדים בדרג סמג"ד ומ"פים וכ-200 מחבלים. כוחות לוחמים של צה״ל השתלטו על מעוזים מרכזים בגזרת הגדוד. באחריות הגדוד קיימות מפקדות מרכזיות, ביניהן בית החולים שיפאא' אשר משמש כמפקדה לפעילות חמאס בשטח רצועת עזה.
גדוד 'דראג' תפאח' הנמצא באחריות חטיבת העיר עזה של החמאס, נפגע משמעותית גם הוא במהלך הלחימה. כלל הדרג הפיקודי - מג"ד, סמג"ד ומ"פים, חוסל ואיתם גם כ-260 מחבלים נוספים דבר שהביא לפגיעה משמעותית ביכולותיו וכן השתלטו על מעוזי ומוצבי הגדוד. במהלך הלחימה גדודים נוספים נפגעו בצורה משמעותית וצה"ל ממשיך ולפגוע בהם.
18:15: כוחות צה"ל תקפו עמדות שיגור ומחבל שלקח חלק בביצוע ירי לעבר שטח ישראל.
בנוסף, טנק של צה"ל תקף חוליה שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר מרחב שתולה לפני זמן קצר. במהלך היום מחבלים ירו לעבר מספר מוקדים בגבול הצפון. כוחות צה"ל השיבו בירי ארטילרי לעבר מקור הירי.
19:42: לאחר יותר מיממה: אזעקות נשמעו בעוטף עזה בנירים ובנתיב העשרה. 
20:10: לאחר 3 ימים של שקט במרכז - אזעקות נשמעו בגוש דן והשפלה. על פי דיווחים מדובר במטח של כ-5 רקטות שנורו מרצועת עזה. נשמעו כמה פיצוצים.  אזעקות צבע אדום נשמעו בגן שורק, פלמחים, ראשון לציון, רחובות, נס ציונה, רמלה, באר יעקב, בית דגן, בת ים, חולון, אזור, רמת גן ויישובים נוספים. התרעות נשמעו באשקלון וביישובי הסביבה: כפר סילבר, בת הדר ובאר גנים.צוותי מד"א יצאו לסרוק זירות בהן דווח על נפילות. 
21:50: דובר צה"ל חושף: שייטת 13 וצוות מחטיבה 401 פשטו לבית החולים א-רנטיסי ואיתרו במקום מנהרה, מפקדות טרור, חגורות נפץ, כסף, RPG, מחשבים ונשקים. דובר צה"ל טוען כי יש אימות לכך שחטופים ישראלים היו בבית החולים א-רנטיסי.
דובר צה"ל מציג אופנוע עם פגיעות ירי שאותר במרתף בית החולים ושימש את מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. ע"פ החשד אחד החטופים הובא באופנוע הזה לתוך בית החולים כשהוא פצוע. דובר צה״ל טוען בנוסף כי לפי כל הסימנים הוחזקו במקום חטופים. במקום נמצאו חוטים זרוקים לי כיסאות שככל הנראה שימשו לקשירת החטופים. דובר צה"ל חושף בקבוק של תינוק וחיתולים שנמצאו במרתף, מה שמעלה חשד כי במקום הוחזקו גם תינוקות חטופים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למחוק את רצועת עזה ולא להשאיר בניין עומד
    לעולם לא 11/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למחוק את רצועת עזה מצפון לדרום וממזרח למערב ומי שרוצה לחיות שיברח למצרים ומשם לטורקיה אירן אלג'יריה כל מדינה שתומכת במפלצות חמאס ואח"כ לספח את השטח נקי למדינת ישראל כדי שלעולם לא יירצחו יהדים מרצועת עזה.
    סגור