בארץ

סגנית ראש העיר לשעבר נגד חולדאי: "המלחמה תפסה את ת"א במחדל"

לאחר אינספור המחדלים שהתגלו מאז ה-7 לאוקטובר ברחבי מדינת ישראל, סגנית ראש עיריית תל אביב לשעבר הצביעה היום על מחדל נוסף והאשימה בו, כמובן, את ראש העיר רון חולדאי
מערכת ice | 
רון חולדאי, ציפי ברנד (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, ינאי יחיאל)
ציפי ברנד, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו לשעבר, השתתפה היום (שלישי) בישיבת מועצה מיוחדת על היערכות העיר למלחמה, שנערכה לבקשתה. במהלך הישיבה נשאה ברנד דברים ובהם הצביעה על מה שהיא קוראת לו "מחדל מיגון" בו האשימה את ראש העיר, רון חולדאי.
"אם למדנו משהו מהשבעה באוקטובר, הרי שאין מקום לקונספציות ושאננות. 'הכי מוגן שיש' הוא ה'יהיה בסדר' של 2023 ואנחנו כבר לא יכולים לקבל את זה היום". אמרה ברנד והוסיפה, "לא נסתפק בחצי ממוגן או רבע ממוגן. יותר מ50 יום למלחמה, ציפיתי הן כנבחרת ציבור והן כתושבת העיר ואם לארבעה, לדעת מה התוכנית של העיר בתחום החינוך, בתחום התרבות, הביטחון האישי. פשוט אין תכנית".
ברנד ביקרה את חולדאי על כך שלטענתה, הוא ממתין לפתרונות מהממשלה, למרות שתקציבה של העיר הוא גבוה יותר ממחצית ממשרדי הממשלה: "הרשויות מסביבנו הצטיידו בממ"דים יבילים, למשל כדי לאפשר לאנשים לעשות ספורט או לנהל שגרה צריך להבטיח להם מיגון. בפארק הלאומי בר"ג, אבל בפארק הירקון אין מענה. אני לא רואה את פתרונות המיגון בשכונות דרום העיר ומזרחה, לא בגנים ובלא בבתי הספר".
נושא הצורך במיגון מוסדות חינוך וגני ילדים הועלה על ידי ברנד כבר במהלך מבצע צוק איתן, אך לא קודם על ידי עיריית ת"א-יפו: "כשהתרעתי על העדר מיגון גני ילדים בשנת 2014, אמרת לי ראש העירייה – אנחנו סומכים על כיפת ברזל. ראינו במלחמה הזאת שהקונספציות הישנות מתו. אני רוצה לשמוע מה התוכניות שלך ראש העירייה למחדל המיגון".
 
במסגרת ישיבת המועצה על ההיערכות להמשך המלחמה, התייחסה ברנד גם לצורך לשמור על שגרת לימודים, עבודה ותרבות ככל האפשר: "לצד מערכת החינוך שחשוב שתמשיך לפעול, האמנות מספקת מעטפת נפשית ומקור חוסן לציבור שלנו. עלינו להבטיח שמקומות הבילוי והתרבות ימשיכו לפעול, ולתמוך באמנים ובעולם התרבות שלנו. זה לא רק עניין של תמיכה כלכלית, אלא גם של חוסן נפשי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה