בארץ

חרבות ברזל, היום ה-55: שני פיגועים מהבוקר. חמאס שחרר שתי חטופות

פיגוע ירי בתחנת אוטובוס בירושלים - שלושה נרצחו, שישה נוספים נפצעו, שני המחבלים חוסלו. לפני פקיעת הפסקת האש, ביצע צה"ל מעצרים של פעילים בכירים בחמאס מטובאס. אחרי שחמאס "עשה שרירים במו"מ עם ישראל", סוכם על המשך הפסקת האש. למרות זאת, עשרה חטופים ושלוש גופות יועברו כחלק מהעסקה. משפחתו של אופיר צרפתי שנחטף לעזה מהמסיבה ברעים עודכנה שנרצח
מערכת ice | 
פיגוע ירי בירושלים (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
אחרי שעסקת החטופים המקורית הושלמה וכשהפסקת האש הזמנית בין ישראל חמאס נמשכה, גם אמש, היום (חמישי) בעוד צה"ל נערך לכל תרחיש במסגרת המלחמה בעזה שנכנסה ליומה ה-55, אך נמצאת בהפוגה, ההסכם הוארך ממש ברגע האחרון, בסביבות השעה 6:51, רק 9 דקות לפני פקיעת המועד וחמאס יעבירו חטופים נוספים גם היום.
 
דיווח ברויטרס: ארה"ב דוחקת בישראל לבחור שטח מצומצם ללחימה בדרום רצועת עזה ולהבהיר באופן מפורש היכן האזורים הבטוחים לאזרחים פלסטיניים במקרה של מצב כזה - במטרה למנוע את היקף האבדות שנרשמו בלחימה בצפון הרצועה.
שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, בתגובה לדברי המזכ״ל על פשעי המין שביצע חמאס: ״דבריו של המזכ״ל רק מחדדים את העובדה, שעבורו- כאשר מדובר בנשים ישראליות, אלימות מינית שהוכחה ונקבעה ע״י רשויות המדינה- עדיין צריכה ״להיחקר״. כשמדובר בנשים ישראליות, אפשר להטיל ספק, אפשר להמתין 60 יום ואפשר לקרוא לגורם לא ידוע לנהל חקירה. אין כאן שום הכרה בכך שחמאס ביצע פשעים אלה!".
אחרי שהוצעו 7 חטופים ו-3 גופות, ישראל העבירה הלילה מסרים לחמאס כי אם לא תועבר רשימה לשביעות רצונה עד השעה 7:00 - הלחימה תחודש; חמאס טען: "הצענו לישראל להחזיר 7 חטופים ו-3 גופות", אבל לאחר מכן הודיעו כי יימסרו 10.
07:00: בשעה האחרונה, לפני פקיעת הפסקת האש, ביצע צה"ל מעצרים של  פעילים בכירים בחמאס מטובאס. אחרי שחמאס "עשה שרירים במו"מ עם ישראל". לאחר מכן הודיעו הצדדים, במיוחד צה"ל כי הפסקת האש תמשך לאור "מאמצי המתווכים".
07:30: אחרי שסוכם על הארכת הפסקת האש, נודע כי חמאס יעביר בפעימה הנוספת 8 חטופים, ולא 10 חטופים כפי שסוכם מראש, שכולם עומדים בקריטריונים שנקבעו מראש.
07:47: פיגוע ירי בתחנת אוטובוס בשכונת רמות בירושלים - שלושה נרצחו ושישה נפצעו. 
09:50: השב"כ הותיר לפרסום - המחבלים שביצעו את פיגוע הירי: מוראד נמר, בן 38, תושב מזרח ירושלים אשר היה כלוא בין השנים 2010-2020 על רקע כוונות לפעילות טרור. המחבל השני הוא אחיו של מוראד, אברהים נמר בן 30, גם הוא מזוהה חמאס והיה בכלא ב-2014 על רקע פעילות טרור. 
10:19: משפחתו של אופיר צרפתי שנחטף לעזה מהמסיבה ברעים עודכנה שנרצח
10:48: חדירת כלי טיס עוין בצפון - דוב"ב, מתת וסאסא
11:21: צה"ל זיהה מטרה חשודה בצפון ויירט אותה. ב-יוניפי"ל דווח כי צה"ל השיב אש לשטח לבנון, בצה"ל מכחישים. 
11:20: פורסמו שמות הנרצחים בפיגוע - הרב אלימלך וסרמן (73), חנה איפרגן (67) וליביה דיקמו (24), יהי זכרם ברוך. 
12:51: פיגוע דריסה במחסום בקעות. המחבל נוטרל, חייל נפצע באורח קל
14:29: הערב יועברו במסגרת עסקת החטופים 10 אנשים מתוכם 8 ישראלים ו-2 רוסים. בנוסף, יוחזרו 3 גופות.
16:45: שתי חטופות ישראליות הועברו לצלב האדום והן בדרכן לשטח ישראל: מייה שם ועמית סוסנה. בשעות הקרובות צפויים לעבור חטופים ישראלים נוספים לידי הצלב האדום.
19:24: דיווח ראשוני: יירוט באזור נתיבות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה