בארץ

חוזרים לגוש קטיף? "חלק בלתי נפרד מההיסטוריה הציונית של ישראל"

מודל של היישובים שפונו במסגרת תוכנית ההתנתקות יוצג בפארק מיני ישראל. בתי יישובים, חוף הים, דגם של מבנה המועצה וישיבת ההסדר נווה דקלים - כולם זוכים לקבל, ולו לרגע קט, חיים מחודשים. מנכ"ל מרכז המורשת מוכי בטר: "הזדמנות לחשוף את הדור הצעיר להתיישבות המיוחדת והחיבור לאדמה"
מערכת ice |  1
מחאה נגד תוכנית ההתנתקות (צילום פלאש 90)
לראשונה מאז הקמתו של פארק מיני ישראל יוצג לציבור דגם של מודל היישובים בגוש קטיף שנבנה על ידי מרכז מורשת גוש קטיף. המודל כולל בתי יישובים בגוש, חוף הים עם סוכת מציל, דגם של מבנה המועצה, ישיבת ההסדר נווה דקלים שפעלה בגוש, חממות ועוד. המטרה היא כי מבקרי מיני ישראל ייחשפו להוויה המיוחדת ולחיים שהיו בגוש קטיף טרם פינוי היישובים לפני למעלה מ-18 שנה.
המודל, שתוכנן עוד טרם פרוץ המלחמה ושנבנה בשבועות האחרונים, ייפתח לציבור לראשונה בחג החנוכה, כאשר ביום שני בשבוע הבא יקיים מרכז קטיף הפנינג מיוחד במקום להורים וילדים שיעסוק בגיבורי עזה לאורך ההיסטוריה היהודית.
 
מנכ"ל מרכז מורשת גוש קטיף מוכי בטר: "ההתיישבות בגוש קטיף הייתה חלק בלתי נפרד מההיסטוריה הציונית של מדינת ישראל. כעת, לראשונה זו הזדמנות לחשוף את הדור הצעיר שלא הכיר את הגוש להתיישבות המיוחדת והחיבור לאדמה שהיה בחבל הארץ הזה. זו גם הזדמנות למבוגרים שבינינו להתחבר לשורשים ולאלו שהיו החזית ההתיישבות היהודית בחבל עזה". 

(צילום: מוכי בטר)
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גוש קטיף חייב לחזור כלקח מהשבת השחורה (ל"ת)
    אורי 12/2023/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור