בארץ

ח"כ טטיאנה מזרסקי: "דיבורים על חזרה לגוש קטיף מסכנים את שלום החטופים"

ח"כ טטיאנה מזרסקי מיש עתיד בריאיון ל-ice פונה לשר הבריאות, אוריאל בוסו, ומנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב ומבקשת לטפל בסוגיית נפגעי פוסט טראומה מהמלחמה: "הם מכירים את המציאות הכואבת ועליהם לקבוע סדר עדיפויות ברור ולא רק לכבות שריפות"
דוד זולדן |  1
ח"כ טטיאנה מזרסקי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ציבור גדול התכנס בבנייני האומה בו התקיים כנס הימין הקורא להתיישב בחבל עזה וצפון השומרון, כתשובה לשאלת "היום שאחרי" המלחמה. מפת ההתיישבות שהוצגה בכנס כללה שישה גרעיני התיישבות חדשים והשר סמוטריץ' דרש הכרעה: "חייבים להחליט אם בורחים מטרור או שמפיקים את הלקח ומיישבים את הארץ לאורכה ולרוחבה". בריאיון ל-ice ח"כ טטיאנה מזרסקי (יש עתיד) מציגה את גרסתה לרעיון שהתגבש בכנס הימין, מתייחסת לדרישה להקמת ועדה ממלכתית ולהליכה לבחירות ומדברת על פוסט טראומה לאומית שצריכה לקבל תשומת לב מיוחדת על שולחן הממשלה. 
השר גולדקנופף אמר כי: "חידוש ההתיישבות היהודית בגוש קטיף - תיקון עוול היסטורי". האם הגוש החרדי הופך להיות מפלגה ניצית יותר אחרי ה-7 באוקטובר ועד כמה זה מדאיג אותך?
"המטרה העליונה של כולם צריכה להיות החזרת החטופים. כל הצהרה ואמירה על חידוש ההתיישבות בגוש קטיף מרחיקה אותנו מהמטרה".
מה דעתך על חידוש ההתיישבות ברצועת עזה?
"לדבר על זה היום זה לגרום נזק בינלאומי למדינה, נזק לעסקת חטופים אפשרית, זה עלול לסכן את לוחמי צה״ל, זה חוסר אחריות נוראי ומצביע על כך שנתניהו לא כשיר והממשלה הקיצונית הזו לא כשירה".
 
האם זה הזמן להכריז על בחירות או כפי שהציע ראש השב"כ רונן בר להקים כבר מעכשיו ועדת חקירה ממלכתית?
"ישראל חייבת ממשלה אחרת. בבחירות או מתוך הכנסת הזו באמצעות אי-אימון קונסטרוקטיבי. חייבים שינוי עכשיו. זה לא סותר הקמה של וועדת חקירה ממלכתית. בעיניי לא נכון, לחקור ולבצע תשאולים למפקדים והקצינים בעת המלחמה, בזמן שהם עסוקים במבצעים ביטחוניים".
תחום הבריאות מעסיק אותך המון ואת מאוד פעילה בקידום המערכת וצמצום פערים. האם לדעתך הממשלה הזו עשתה מספיק בתחום לאור המלחמה והאתגרים שהיא מביאה איתה?
"הממשלה עושה, אבל זה אף פעם לא מספיק. חייבים לוודא שתוכנית לבריאות הנפש עוברת במלואה עם כל התקציבים והתקנים הדרושים כדי למנוע דורות של פוסט טראומה בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה. בנוסף חייבים לשים דגש על מיגון מוסדות רפואיים ברחבי הארץ כדי לוודא שכלל אזרחי ישראל יוכלו לקבל טיפול מיטבי גם בשעת חירום. שר הבריאות, אוריאל בוסו, ומנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, מכירים את המציאות הכואבת ועליהם לקבוע סדר עדיפויות ברור שיטפל בבסיס הבעיות ולא רק יכבה שריפות. הפערים הם עצומים. המערכת מורעבת כבר עשרות שנים. לא ייתכן שכבר חצי שנה לא מצליחים להתקדם עם הסכם שכר של הפסיכולוגים והחזרתם למערכת בציבורית. 
התקציב של הממשלה הזאת מגדיל את הפערים במערכת ופוגע בבריאות הציבור".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    על הזין כבר עם החטופים. תיכנסו פנימה תחסלו את סינוואר
    כמע 01/2024/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואת כל שאר המחבלים מה שיהיה יהיה.
    סגור