תקשורת ומדיה

סופרים את היורו: 50% עלייה בהוצאה לפרסום בערוץ 9 בזמן שידור הטורניר

צ'רלטון מפיק ומרוויח מהפרסום, ערוץ 9 מושך קהלים שלא הכירו אותו, וכולם מחייכים. עפ"י יפעת, הפרסום בערוץ בזמן המשחקים הגיע ל-600 אלף דולר
השבוע הראשון של טורניר הכדורגל האירופאי הוכתר כהצלחה מסחררת ברמת הכדורגל, המתח והסיפורים הצבעוניים מסביב ועל המגרש. מעבר לחובבי הכדורגל - מי שיכולים להרשות לעצמם לחייך, הם ערוץ 9 וצ\'רלטון, שלקחו הימור על הטורניר, וסופרים כעת את הכסף במדרגות.
ערוץ 9 שידר עד לרגע זה 5 משחקים כולל משחק הפתיחה. מבדיקת אייס באמצעות יפעת בקרת פרסום, עולה כי בערוץ הייעודי בשפה הרוסית, נרשמה עלייה של 50% בהפניית תקציבי הפרסום, בהשוואה לשבוע הקודם.
ההשוואה היא בין שבוע הפתיחה של משחקי היורו בין התאריכים 8 ביוני ל-13 ביוני (אתמול, יום ד\') לבין השבוע שקדם לו. בבדיקה הושוו הימים מוצ\"ש, שני, רביעי וחמישי בשעות 21:00-24:00, ובנוסף - יום שישי בין 18:00 ל-21:00 למול היום והשעות בשבוע שקדם לו.
מהבדיקה עולה כי בשבוע שקדם ליורו, בימים ובשעות שנבדקו עלו לאוויר בערוץ 9 פרסומות בהיקף של 401,589 דולר (במחירי מחירון). בשבוע של משחקי היורו עלה היקף הפרסום ל-605,507 דולר. עלייה של כ-50% בהיקף הפעילות.
כאמור עד לרגע זה שודרו בערוץ 5 משחקים בערוץ ועתידים להיות משודרים 7 משחקים נוספים. המשחק הבא ישודר הערב (יום ה) והמשחק האחרון, משלב חצי הגמר ישודר לקראת סוף החודש וסוף הטורניר, בתאריך 27 ליוני.
נכון לשבוע הראשון של הטורניר, המפרסם המוביל בשעות השידור של משחקי היורו בערוץ 9 הוא בנק הפועלים עם הוצאה של כ-57 אלף דולר. אחריו מותג הסלולר פרטנר עם הוצאה של כ-47 אלף דולר. המפרסמת השלישית בגודלו היא חברת צ\'מפיון מוטורס שקידמה את מותגי הרכב וולקסוואגן וסקודה.
למרות הגרף הנוסק של ערוץ 9, בדיקה קצרה אצל המתחרים מגלה שלערוץ מצפה עוד עבודה רבה כדי להפוך לשחקן מרכזי יותר. בערוץ 10, לשם ההשוואה, באותם הימים (שישי, מוצ\"ש, שני, שלישי ורביעי) עמד היקף הפרסום על 4.5 מיליון דולר במחירי מחירון.
יש לציין כי על פי ההסכם בין צ\'רלטון לערוץ 9 ולערוץ 10, הערוצים הפתוחים משדרים את המשחקים שצ\'רלטון רכשה את זכויות השידור שלהם, ואילו היא מפיקה את המשדרים עצמם וגורפת את ההכנסות מהפרסום. מבחינתו של ערוץ 9, מדובר בעסקה משתלמת: הוא לא מפסיד שקל על שעות השידור האלה, מושך קהלים שלא הכירו את הערוץ, ומרוויח מהעלייה בפרסום גם ברצועות השידור האחרות, שזוכות מהפלטפורמה של משחקי היורו.
בערוץ 9 סירבו להגיב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לזה קוראים אחיזת עיניים
    איוון האיום 06/2012/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ערוץ 9 שבמקורו היה אמור להוות אלטרניבה רוסית לערוץ 2 מנסה לקושש אחוזי רייטינג בכל דרך אפשרית. אלא מה, אותם ה"קהלים החדשים" ינטשו את הערוץ בתום שידורי המשחקים, אך זה לא ימנע מאנשי מחלקת הפרסום לנופף בנתוני הצפייה המרשימים.
    סגור