תקשורת ומדיה

'מוטו תקשורת' משיקה את אתר allmag: "יותר מנויים, יותר גולשים, יותר שת"פים"

קבוצת המגזינים השקיעה באתר כ-2.5 מיליון ש'. העורך הראשי אמיר שוורץ, מסביר את הרציונל במהלך, על אגו בתעשייה, ואקטואליה בירחונים. ראיון
קבוצת \'מוטו תקשורת\' תשיק היום (יום ג\') רשמית את אתר המגזינים החדש שלה allmag , שנמצא כבר שבועיים באוויר בהרצה. הפרויקט ירכז את פעילותם של 14 המגזינים של הקבוצה ומגזינים עימם יש לקבוצה שיתופי פעולה. בין היתר מופיעים באתר תכנים של \'מסע אחר\', \'הורים וילדים\', \'דרך האוכל\', \'נישה\', \'טבע הדברים\', \'MBA ואופניים\', \'גלילאו\', \'גלילאו צעיר\', BelleMode, \'בית ונוי\', \'עיתון חי\', popular science, המגזין בשפה הרוסית \'מאמא-אינפו\', ועוד.
לפני כמעט שנתיים מונה אמיר שוורץ לעורך הראשי של הקבוצה במקומו של ד\"ר חנן גולן. מאז הוא עמל בין היתר על הקמת האתר על פי הפלטפורמה של ראש חטיבת הדיגיטל ב\'מוטו תקשורת\' אורן נעים. על פי הערכות בשוק, עלות פיתוחו והקמתו עמדה על כ-2.5 מיליון שקלים.
אתר allmag קם בתקופה בה הפרינט נלחם על חייו. גם ב\'מוטו\' סגרו 2 מגזינים בחודשים האחרונים - כתב העת לחשיבה ניהולית ואסטרטגית \'סטטוס\' בו הייתה שותפה גם ד\"ר עדנה פשר, ו\'הגה\', שהנוכחות שלו כעת היא רק ברשת האינטרנט. מאידך החל שיתוף פעולה עם \'אוטו\' של דני פרומצ\'נקו, במסגרתו מחלקת המנויים של \'מוטו תקשורת\' מוכרת את המנויים למגזין, ומקבלת תוכן.
ונראה כי זה הכיוון המסתמן ב\'מוטו תקשורת\', אבל גם בשוק התקשורת הישראלי בכלל - יותר ויותר שיתופי פעולה, החלפת תכנים, והתמקדות בנישות מסוימות. \"ב-allmag אני מקדם תכנים ומציע פלטפורמה לכל המגזינים בארץ, שלי ושל אחרים\", מסביר שוורץ בשיחה עם אייס. \"אני מציע לבעלי מגזינים כל מיני קומבינציות אפשריות לעבודה איתנו. אנחנו גוף תקשורת בינוני, לא \'ידיעות אחרונות\', אבל גם לא גוף קטן. יש לנו מערכת גדולה, אנחנו חברה של 150 עובדים\".
ואכן, אחרי שאתמול פורסם באייס על תחילתו של שיתוף פעולה בין \'גלובס\' ל\'מעריב\' ו\'מקור ראשון\', במסגרתו העיתון הכלכלי יספק תכנים ל-2 העיתונים של שלמה בן-צבי, גם שוורץ מצהיר על כך. \"אנחנו מאמינים בשיתופי פעולה\", הוא מספר על הפילוסופיה של קבוצת \'מוטו תקשורת\', \"אני יכול למשל להציע לבעל מגזין דברים שהוא עצמו יתקשה לעשות לבד. אדם שמחזיק רק מגזין אחד וזה כל עולמו, יתקשה להתעסק עם זה במציאות הנוכחית - בשיווק, מכירת המנויים. לדוגמא, עם popular science אני לא מתעסק בתוכן, יש לו מו\"ל שעושה את זה, אבל אני עובד איתו\".
כדי ששת\"פ כזה ייצא לפועל, צריך - כך מאמין שוורץ - להפחית ברמת האגו. \"בעיניי זה אחת היכולות שלנו, שאנחנו לא באים עם אגו לשיתופי פעולה\", הוא מסביר. \"אני לא מחפש לעשות הכל לבד, יש דברים שאני חזק בהם ויכול לתת לאחרים, ויש דברים שאחרים חזקים ואני לא יכול לעשות את זה לבד. גופים שמנסים לנטרל את האגו, יצליחו לצלוח את המשבר. תשמע, סינדיקציות זה אולי רע לכותבים עצמם, אבל זה טוב לגופים התקשורת - זו הדרך היחידה להגיע למספרי גולשים גדולים\".
עד כה הפעילה \'מוטו\' 3 אתרים של מותגי הקבוצה, בין היתר אתר IFEEL, שייצר תכנים ולקח תכנים ממגזין \'הורים\'. כעת איחוד כל המגזינים ב-3 האתרים תחת מטרייה אחת של allmag, תופס 2 ציפורים במכה אחת - נפח הכניסות לאתר הממותג גדל משמעותית, ועם נתונים אלו אפשר להציג מול מפרסמים וגם להציג להרבה יותר גולשים את מגוון התכנים של הקבוצה.
בעקבות הקמת האתר, הפך למשך \'הגה\' לאינטרנטי בלבד, IFELL הפך למגזין אינטרנטי שעוסק יותר בחדשות קלילות ורכילות.הוקם גם מגזין מקוון בשם \'זוג\' שעוסק ביחסים. במקביל, allmag הצטרף לאחרונה לוועדה למדרוג באינטרנט, ונתוני הגלישה שלו עשויים להתפרסם כבר בחודש הבא. \"היעד\", כך אומר שוורץ, \"הוא להיכנס תוך שנה לעשירייה הראשונה\".
-ועד כמה המשבר בשוק הפרסום הישראלי פגע ב\'מוטו תקשורת\'?
\"בגלל שאנחנו עוסקים בתכני נישה, נפגענו הרבה פחות מהמפרסמים. המפרסמים הגדולים מפרסמים ב-mass media, יש חברות גדולות שלעולם לא פרסמו אצלי. השווקים בנישה מתנהגים אחרת. אני מביא מפרסמים קטנים שהמדיה הגדולה - גדולה מדי בשבילם, ואני מאד ממוקד ומתאים להם. מדי חודש אני מציג עלייה של 1%-2% במספר המנויים שלי\".
-ואיך נוגעים במגזינים כאלה בתכנים אקטואליים?
תפיסת התוכן שלנו היא להיצמד לאקטואליה, אבל צריך לזכור שאנחנו יוצאים פעם בחודש, ועוד נישה. אז למשל יש את הסופר-קלאסיקו הספרדי. תמיד יהיה את העניין הזה שהילדים רוצים לראות את המשחק עם האבא שלהם. זו סוגיה בהורות - האם להרשות לילד להישאר וצפות במשחק גם שכבר מאוחר בלילה. זו כתבה נהדרת להורים. אפשר למשל להכין כתבה מיוחדת על ברצלונה בכלל, שתפורסם בגיליון שלפני המשחק. אני פותח את היומן, רואה את האירועים ומנסה להכין להם תכנים מתאימים\".
לדברי שוורץ, הוא והעורכים השונים במגזינים ובאתרים, עובדים בצורה שותפת עם דוחות רייטינג. \"כך אנחנו יודעים אם הכתבה עבדה ומה הייתה אולי הסיבה לכך\", הוא מסביר. \"אני רוצה לעבוד ולכתוב בשביל 20 אלף איש. נכון, יש דברים חשובים שקוראים אותם רק 300 איש, אז צריך לעשות את הבאלנס. במובן הזה אני משתעבד לרייטינג, בכך שאני עושה תוכן נכון שיהיה גם פופולארי\".
-לקראת ההשקה, תצאו בקמפיין פרסומי?
\"בשלב זה לא, אבל קידמנו את האתר במגזינים שלנו ואצל השותפים שלנו - באמצעות מודעות פרינט, וגם בבאנרים באתרים הישנים שלנו. הפצנו את עליית האתר החדש גם באמצעות ניוזלטרים - ויש לנו מאות אלפי מנויים לניוזלטרים\".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    אי יכולת לבטל מנוי בטלפונים המופיעים באתר.
    סמדר ישראלי 08/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהר מאד הגבתם כאשר רציתם להחתים אותי על מגזין. אני כבר שבועיים מנסה לדבר איתכם על ביטול המנוי ואין אפשרות להתקשר אליכם הכל מודיע שאין מקום להודעות נוספות
    סגור
  • 8.
    הון אנושי
    האחת 12/2012/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמחזקים פרחה מבת ים שלא סימה 12 שנות לימוד בתור מנהלת מסחרית סליחה סמנכ"לית מסחרית חבל על כל אגורה שמשקעים
    סגור
  • תגובה ל 8..הון אנושי
    השניה 12/2012/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגובה ל 8..הון אנושי..על איזו פרחה את מדברת? אולי את פרחה בעצמך..דומה מזה דומה..
    סגור
  • 7.
    השקה
    אמא 12/2012/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד למאיה לוי!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 6.
    העיתונות משנה פניה
    אבי גנאור 12/2012/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל לא את כוחה. העיתונות צוברת כוח אבל בפאזה אחרת ובמיקוד כוחות שונה. לדעתי העיתונות אף מתחזקת. מרכזי הרוווח שלה משתניםם אבל כיום אין מידע שניתן להסתירו בכל תחום ותחום וככל שהמידע יותר נגיש האינדבידואל מרוויח
    סגור
  • 5.
    אתר
    שיר 12/2012/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האתר מדהים, והרעיון לגייס מגזינים מתחרים לשותפים יצירתי ומעניין
    סגור
  • 4.
    2.5 מיליון שקל? כמה מומצא יכול להיות המספר (ל"ת)
    חיים 12/2012/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    ב ה צ ל ח ה
    חי 12/2012/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקום בלב - אצלי יש.
    סגור
  • 2.
    כלה כבוד גבר (ל"ת)
    יריב אהרון 12/2012/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עורך ראשי כל כך עילג?
    מישהי 12/2012/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מקווה בשבילו ובשביל הרשת שלא כך הוא מתבטא. ניתן לו ליהנות מהספק שאולי מדובר בניסוחים של הכתב שהביא את דבריו
    סגור