תקשורת ומדיה

פרשת 'בחדרי חרדים': כתב אישום נגד מנכ"ל האתר לשעבר – בחשד לסחיטה באיומים

"תשלם 120 אלף ד', ולא נפרסם תגובות נגדך", כך נראתה לכאורה ההתנהלות של גיא כהן וסמנכ"ל המכירות של האתר. 3 שנים אחרי התפוצצות הפרשה, הפרקליטות הגישה כתבי אישום
אלכסנדר כץ | 
בחדרי חרדים (צילום דף הבית)
פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד גיא כהן, המנכ"ל לשעבר של אתר בחדרי חרדים, ונגד אורי צור, סמנכ"ל המכירות באתר. כתב האישום הוגש גם נגד 3 חברות אשר היו בבעלותו של כהן - גלובל נטוורקס אי סי אי, תקשורת מקוונת דיגיטלית, וגלובל נטוורקס טכנולוגיות אינטרנט. על פי כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד גלית שוהם, כהן (46) וצור (42) מואשמים בעבירות של סחיטה באיומים, ואילו כהן ו-3 החברות מואשמים גם בעבירות של מרמה, עורמה ותחבולה, בנוגע לעבירות מס.
כזכור, ב-1 באפריל 2012 נעצרו כהן ועוד מספר עובדים באתר, לאחר חקירה נרחבת שקיימה היחידה המרכזית נגד האתר הפופולארי. במקביל למעצר העובדים, גם בוצעו חיפושים במשרדי האתר באזור תל אביב. לאחר 15 ימים שוחרר כהן למעצר בית בתנאים מקבילים.
על פי כתב האישום, 'בחדרי' סחט לכאורה אנשים נגדם נכתב בפורום הפופולארי של האתר, ותמורת סכומי כסף הסיר את הפרסומים נגדם. איך זה עבד? המשתמשים בפורום רשאים לדווח על "תוכן פוגעני". דיווח זה עובר לעורכי התוכן באתר, שמחליטים אם להסיר את התוכן הזה. פרט לעורכי התוכן באתר, גם לכהן, צור ועוד מספר עובדים הייתה "הרשאת מנהל".
ואכן, על פי כתב האישום כהן וצור ניצלו את מצוקתם של פונים כאלה ואחרים, סחטו אותם באיומים בכך שהתנו את הסרת התכנים בתשלום כסף. בחלק מהמקרים התנו הנאשמים את הסרת התכנים בכך שהפונה יקנה "עסקת פרסום כוללת", כאשר במקביל ליישומה, יקבל הפונה "הגנה" מפני העלאת תכנים פוגעניים או שליליים לפורום. כהן וצור דאגו כי עניין הסרת התכנים הפוגעניים, לא יעלה על הכתב במסגרת עסקת הפרסום, אלא יובהר בעל פה בלבד ביניהם לבין הפונים אליהם.
במקרה אחד למשל, נדרש אדם לשלם 10,000 דולר בחודש בהתחייבות לשנה, תמורת הסרת אשכול בו הוכפש, לאחר שקיים אירוע 7 ברכות, במסגרתו "נתפס בחור עם אורחת מחו"ל". נפגעים אחרים היו הר יאשיהו פינטו, עמותות ואנשים פרטיים, ואלה צוינו בכתב האישום שכולל 18 עמודים.
את תגובתו של גא כהן לא ניתן היה להשיג. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה