תקשורת ומדיה

סופה של תקופה: 'יומן השבוע' של רשת ב' שהושקה ב-1960 - לא משודרת כמה שבועות

התכנית שנוסדה לפני 55 שנה ירדה מן האוויר עם פרישתה של ענת דווידוב, שצפויה לעבור לרדיו ללא הפסקה. ברשת ב' לא מצאו מחליף, וגם תכניות אחרות נמצאות בסכנה
אלכסנדר כץ |  3
קול ישראל (צילום יח"צ)
אווירת הנכאים ברשות השידור אינה דבר חדש ולבטח לא בשבועות האחרונים עם פרישתם של יותר מ-200 מעובדיה, בפרישה מוקדמת כחלק מהליך פירוקה והקמת תאגיד ציבורי חדש. ואולם, לצד הפרישה, מסתבר שאחת מתכניות הדגל של קול ישראל כבר שילמה את המחיר.
כבר 3 שבועות שיומן השבוע אינה משודרת עם פרישתה של ענת דווידוב, שצפויה לעבור לרדיו ללא הפסקה, כפי שפורסם באייס. ברדיו לא הצליחו לאתר מחליף למשבצת הזאת, משום שגם בשאר לוח השידורים ישנה בעיה גדולה של כוח אדם.  
'יומן השבוע' משודרת בכל שבת ברציפות מאז חודש אפריל 1960, לא פחות מ-55 שנה. בתחילה היה זה יומן שהוקלט מראש על ידי המגיש והעורך הראשון שלו יורם רונן המנוח, שגם חזר להגישו בסוף שנות ה-90. בהגשת התכנית לקחו במהלך השנים חלק בין היתר גם דן לאור, יגאל רום, חגי חיטרון, חיים הכט, דוד ויצטום, פאר לי שחר ודליה יאירי - שהחלה להגישו בסוף שנות ה-80, שהתכנית החלה להיות משודרת בשידור חי.
את החלל ממלא כעת איציק נוי, פנסיונר קול ישראל בעצמו שמגיש במשך שנים את תכנית סקירת עיתוני העולם בשבת ב-9:00 בבוקר, וכעת קיבל גם את רצועת 10:00 לטובת תכנית תיעודית.
ברדיו מתמרמרים על הורדתה של התכנית בשקט בשקט בלי להודיע על כך למאזינים, אבל המצב ברדיו, כמו גם בטלוויזיה, עשוי להוביל תכניות נוספות לירידה מן האוויר בשל בעיות כח אדם. אחת התכנית היא צבע הכסף אותה עזבו דווידוב ויעל אילון. "כל יום מנסים למצוא מגיש לתכנית הזאת בגלל שאין מישהו קבוע מאז שעזבה דווידוב", אומר עיתונאי בכיר ברדיו. גורם אחר אמר: "נותנים לכל אחד לשדר כי פשוט אין מי, וזה נשמע איום ונורא. לפעמים עברית זו לא עברית, יש טעויות, יש שגיאות. לא כולם יכולים לשדר".
העיתונאי הבכיר נתן לאייס לדוגמא את יומן הלילה של אתמול: "את התכנית הגישה אפרת וייס, כתבת השטחים של רשת ב'. ואם היה קורה משהו בשטחים, אז היא הייתה נוטשת את השידור באמצע? יש בעיה שכל עובד עושה עוד המון תפקידים בנוסף".
גורם אחר מפנה את האחריות למנהל הרדיו שמעון אלקבץ, שמונה לאחרונה גם לעורך הראשי של רשות השידור: "בתכלס אין מנהל קבוע לרשת ב', כי אלקבץ לא יכול לעשות הכל. הוא מנהל את החדשות במקביל לניהול קול ישראל, וכעת גם את רשות השידור. אלקבץ הוא איש טוב - הוא סומך על האנשים שכל אחד ייתן יד, אבל אין יד מכוונת בצורה שוטפת, אין הוראות מפורשות".
אדם הנמנה על עובדי הרשות יוצא נגד הטענות נגד אלקבץ: "שמעון מקבל סופרלטיבים על האופן בו הוא מסתכל על העובדים ומקבל החלטות בשקיפות, כל מי שמבקש להיפגש איתו, נפגש איתו. הוא מקשיב, מקבל רעיונות, נותן עצות. בניגוד לעבר - שהייתה תקופה אפלה, הפחד והמרות מאחוריהם ומדובר בתקופה של עשיה מקצועית".  
פרישת העובדים פגעה אמונות במערך הטכנאים של קול ישראל, שגם כך פעל בשנים האחרונות בחוסר כוח אדם. בסבב הנוכחי פרשו 4 טכנאים, ונותרו שמונה שאמורים לתפעל את רשת ב'. בשל כך, מפקח השידורים (המתחלף) שאחראי על שידורי כל הרשתות ואמור למנוע תקלות בשידורים, נאלץ לא פעם במהלך המשמרת שלו להיכנס לאולפן א' כדי ל"מלא חורים" בשיבוץ ולשמש כטכנאי.
מרשות השידור נמסר: "מדובר בתקופה קשה ומאתגרת אך אנו עושים הכל כדי להמשיך ולשמור על רשת ב' כרשת האקטואליה והחדשות המובילה בישראל".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    היה יותר טוב עם הסמרטוטה שפרשה?
    דוד 10/2015/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    0
    סגור
  • 2.
    הזדמנות מצויינת להתחדש ולהתעדכן ולעבור לשידור של יומנים
    סבידור 10/2015/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קצביים ומודרניים. השחיתות ברשות השידור גרמה גם לקיפאון מחשבתי וטכנולוגי ולא היה שם איש שהביא את הרוח הרעננה המנשבת כיום בשידורי הרדיו בעולם, ההופכת אותם ליותר מעניינים ומתאימים גם לצעירים, כדי לתת פייט הוגן לאמצעים החדשים לתקשורת המונים. רשת ב' הפכה בשנים האחרונות לרדיו פנימי, במעגל סגור, של בית אבות ובהתאמה היו גם ממצאי סקרי ההאזנה לרשת.
    סגור
  • 1.
    מחסלים את קול ישראל כחלק ממורשתם של ארדן השחצן ולפיד הקברן (ל"ת)
    מבפנים 10/2015/18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור