תקשורת ומדיה

ביהמ"ש פסק: הזכויות על השם 'צבע הכסף' יישארו ברשות השידור, שאר דרישותיה נדחו

רדיו ללא הפסקה כבר הודיע כי ויתר על השם כשהבין שהתכנית תשאר ברשת ב', והסכם פשרה זה זכה לתוקף. הדרישה לממן קמפיין פרסומי, והטענה על גניבת פורמט נדחו
אלכסנדר כץ |  4
רשת ב' נגד רדיו ללא הפסקה (צילום אלכסנדר כץ, יח"צ)
במסגרת הסכם פשרה שהושג בבית המשפט המחוזי בתל אביב וקיבל אתמול (יום ד') תוקף של פסק דין, תחנת רדיו ללא הפסקה מוותרת על כוונתה מלפני כשבועיים לעשות שימוש בשם צבע הכסף השייך לרשות השידור או בשם הכולל צירוף מילים מסוג זה.
ואולם, בית המשפט לא קיבל את טענת הרשות כי מדובר בגניבת פורמט ולכן התכנית תמשיך כפי שהיא ברדיו ללא הפסקה, עם השם איפה הכסף. דרישת הרשות לצאת בקמפיין פרסומי בשידורי התחנה ובשילוט חוצות עבור 'צבע הכסף' ברשת ב', נדחתה אף היא.  
כזכור, הסוגיה הגיעה לבית משפט לאחר שרשות השידור הופתעו מכוונת רדיו ללא הפסקה לקרוא לתכנית הכלכלית החדשה שלהם, עליה פורסם לראשונה באייס, עם פורשות הרשות ענת דווידוב ויעל איילון, בשם 'צבע הכסף'. הרשות הגישה בקשה לצו מניעה נגד כוונה זו.
התכנית הכלכלית 'צבע הכסף' ברשת ב' היא אחת מתכניות הדגל של קול ישראל, המשודרת למעלה מ-30 שנה ובעלת שיעורי האזנה גבוהים. עם פרישתן של דוידוב ואיילון, מונו עורכים ומגישים חדשים לתכנית: ניסים קינן ופאר-לי שחר. ברשת ב' הוחלט כי התכנית תעבוד כחלק מדסק כלכלי חדש שהוקם במערכת החדשות של קול ישראל, וזאת מן הסיבה כי קול ישראל עובד בימים אלו במחסור חמור בכח אדם בשל פרישתם של יותר מ-300 מעובדי רשות השידור.
עורך ראשי רשות השידור, שמעון אלקבץ מסר כי "רשות השידור תיאבק על מנת לשמור על נכסי השידור שלה המוכרים לכל ובעלי מוניטין של שנים. רשת ב' של קול ישראל הינה תחנת האקטואליה והחדשות המובילה בישראל בזכות אותן תכניות שזוכות לאהדה והאזנה בהיקף ארצי".
מנכ"ל רדיו ללא הפסקה איל פאר אמר לאייס: "עוד טרם התקבלה החלטת השופט ומרגע שהבנו כי רשות השידור מתעקשת לשדר את התכנית, לא היה לנו עניין להמשיך להשתמש באותו השם והודענו לרשות השידור שאנו מוותרים על השם מרצון טוב שלנו. ממילא הנכס העיקרי של התוכנית, קרי הצוות המקצועי ענת דוידוב המגישה ויעל איילון העורכת עברו אלינו".
לדבריו, "ראוי לציין כי כל שאר הטענות המופרכות של רשות השידור כגון גניבת פורמט, פרסום מתקן, ואיסור העסקתן של ענת ויעל נדחו על הסף. אנו גאים בתכנית 'איפה הכסף' ולא מוצאים אידיאל או עניין עקרוני כלשהו דווקא בשם התכנית".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אני לא הייתי נותנת לשמעון אלקבץ לנהל אפילו חנות מכולת!!!! (ל"ת)
    ענת 11/2015/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    איפה הכסף, תוכנית סתמית ומיותרת המופקת, נערכת ומוגשת
    סבידור 11/2015/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בידי צוות אנשים חסרי מושג בסיסי בכלכלה. כך היא גם נשמעת. איפה התוכנית ואיפה הכסף.
    סגור
  • יופי שמעון. תמשיך לכתוב תגובות (ל"ת)
    ענת 11/2015/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שמעון אלקבץ אתה לא שם לב שכולם בורחים ממך? (ל"ת)
    איילה 11/2015/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור