תקשורת ומדיה

מבקר המדינה לקובלנץ: למה תאגיד השידור ימוקם מחוץ לירושלים - באולפני ערוץ 9?

ככל שעולים הסיכויים שהתאגיד יתמקם בשלב הראשון באישור המשנה ליועמ"ש, באולפני ערוץ 9 במודיעין, כך גוברת הביקורת והמבקר שפירא מבקש לקבל פרטים על ההחלטה הזו
אלכסנדר כץ |  2
אולפן ערוץ 9, בעת מבזק חדשות (צילום: אייסTV) (צילום אייסTV)
מבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף חיים שפירא פנה בשאילתא למנכ"ל תאגיד השידור הציבורי, אלדד קובלנץ, בבקשה לקבל ממנו פרטים על ההחלטה למקם את התאגיד מחוץ לירושלים, בשלב זה באזור התעשייה של מודיעין, והאם החלטה זאת אינה עומדת בסתירה לחוק השידור הציבורי. יש לציין כי אין מדובר בבדיקה רשמית.
המבקר שפירא פנה לקובלנץ בעקבות ההודעה בדבר כוונה לשכור לתקופה זמנית נכס במודיעין בו יושב כעת ערוץ 9, לצורך הפעלת השידורים, מה שעורר ביקורת בעיריית ירושלים. קובלנץ מתבקש גם להמציא פרטים באשר להיערכות לאיתור נכס מתאים לשמש מושב קבע עבור התאגיד בשטחה של ירושלים ועל לוח הזמנים המתוכנן לשם כך.
המבקר מציין כי על פי חוק השידור הציבורי, מקום מושבם של המועצה ושל הנהלת תאגיד השידור כמו גם עיקר השידורים של התאגיד הוא בירושלים, ומוסיף כי העיקרון ביסוד הוראה זאת קשור למעמדה המיוחד של ירושלים כבירת ישראל כפי שבא לידי ביטוי בחוק היסוד: ירושלים בירת ישראל.
בתחילת דצמבר אישר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט לתאגיד לאתר לוקיישן זמני מחוץ לגבולותיה של ירושלים, בשל לחץ הזמנים – כאשר התאגיד אמור להתכוונן לפעולה כבר ב-31 במארס. אישור זה בא לתת מענה לאותו סעיף 5 לחוק השידור הציבורי שקובע שהתאגיד אמור לפעול מעיר הבירה. האישור הגיע לאחר מסמכים שהגישו אנשי התאגיד לליכט, בהם גם פורטו הצרכים של התאגיד מבחינת גודלו של המבנה אותו הם מחפשים, הקשיים באיתור מקום כזה בירושלים ועוד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    צודק המבקר.
    ברוך 12/2015/31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מדוע לבוז לסמלים הממלכתיים? מנהל התאגיד בז לחוק עוד טרם הוקם התאגיד.
    סגור
  • 1.
    יש המון בנינים בבני ברק
    גוחא 12/2015/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נראה את המקושרים מחליטים לפי שיקול כלכלי בבני ברק הארנונה ושכר הדירה זול יחסית ונמצאת בטבור המדינה
    סגור