תקשורת ומדיה

הלוקיישנים האפשריים של ערוץ 9: מתחמים ברחובות ובראשל"צ - וגם אולפני הרצליה

ההסכם עם תאגיד השידור הציבורי שצפוי להיחתם בקרוב, יחייב את הערוץ לצאת מהאולפנים במודיעין תוך חודש. המהלך הזה אמור לחסוך מיליונים להביא לאיזון תקציבי
אלכסנדר כץ | 
הבית החדש של תאגיד השידור הציבורי: מתחם ערוץ 9 במודיעין (צילום אלכסנדר כץ)
החתימה בין ערוץ 9 לתאגיד השידור הציבורי לגבי פינוי מתחם מודיעין, אמורה הייתה להתרחש השבוע, אולם היא צפויה להתעכב. במסגרת החוזה, אמור הערוץ לפנות את המתחם בתוך שבועיים עד חודש לטובת התאגיד, שיוגדר כשוכר משנה שאת העסקה הוא מבצע מול החברה המפעילה טלאליאנס ישראל בע"מ ולא מול בעלי הנכס.
בשל לוח הזמנים הצפוף שעשוי להיווצר, בערוץ 9 בוחנים לוקיישנים להעברת האולפנים והמשרדים. מתחם תעשייתי ברחובות וכמה מבנים בראשון לציון, אליהם אפשר לעבור טכנית מהר, כבר נבחנו. כמו כן מתקיימים מגעים עם אולפני הרצליה.
כזכור, תאגיד השידור הציבור אמור על פי חוק להתחיל לפעות ב-31 במארס 2016. התאגיד קיבל אישור מהיועץ המשפטי לממשלה שלא לשדר בתקופת פעילותו הראשונה מירושלים כמתחייב על פי חוק, וזאת משום שהוא צריך זמן להיערך פיזית להקמת אולפנים. מאידך, בערוץ 9 מעוניינים לעזוב את המתחם המפואר שהקים הבעלים אלכסנדר לוין רק לפני שנתיים בעלות של 12 מיליון דולר, וזאת כחלק מהליך ההתייעלות שכלל 2 סבבי פיטורים של כ-60 עובדים יחדיו (30 בסבב האחרון שהסתיים כעת, ו-30 לפני כשנה).
בסך הכל עובדים בערוץ 9 כ-90 עובדים כעת, וגם נפח ההפקות ירד משמעותית, ולכן בערוץ מעוניינים לעזוב את המתחם שכולל 2 אולפנים, אחד מהם הגדול בישראל בשטח של 900 מ"ר. גם השכרת השימוש באולפן לחברות הפקה, לא מצליח להניב הכנסות מספקות. מאידך, החיסכון בהוצאות דמי השכירות והארנונה שייווצר עם מעבר למתחם קטן בהרבה, יובילו לאיזון תקציבי, יחד עם מספר פעילויות שהערוץ ביצע עוד בשנה האחרונה.
בערוץ 9 סירבו להגיב. מאולפני הרצליה נמסר כי "איננו נוהגים להגיב לדברים הנמצאים במשא ומתן". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה