תקשורת ומדיה

ברקת לרה"מ נתניהו: "מנע את מעבר תאגיד השידור הציבורי החדש מירושלים"

עוד לפני ישיבת ועדת הכלכלה שהתכנסה היום בנוגע לתאגיד, שלח ראש עיריית ירושלים מכתב לנתניהו, וציין כי העברת התאגיד למודיעין יפגע קשה בעיר הבירה
אלכסנדר כץ | 
ניר ברקת (צילום מרק ישראל סאלם)
ראש עיריית ירושלים ניר ברקת מבקש מראש הממשלה נתניהו למנוע את יציאתו של תאגיד השידור הציבורי החדש אל מחוץ לגבולותיה של העיר. בשלב הראשון, לפרק זמן של כשנתיים, אמור התאגיד להתמקם באולפני ערוץ 9 באזור התעשייה במודיעין.
בישיבת ועדת הכלכלה שמתקיימת היום (יום ה'), אמר ברקת: "היום זהו אחד הימים הקשים בחיי. ירושלים עברה בשנה האחרונה 50 פיגועים ולצערי הבוקר נאצלנו לפטר אלפי עובדים בעיר בגלל היעדר סיוע מהאוצר לירושלים. עצוב שביום זה אני צריך להגיע שוב למשכן הכנסת ולהסביר שמקומה של רשות השידור הוא בירושלים? האם מישהו מדמיין שלא יגידו יותר קול ישראל מירושלים?"
לדבריו, "אין שום בעיה להשאיר את רשות השידור בירושלים. אנחנו יודעים לתת מענה לכל צורך. ירושלים לא למכירה. זו פגיעה קשה בבירת ישראל שסובלת מגל טרור רצחני, ובימים כאלו רק גובר הצורך בחיזוקה של ירושלים".
יש לציין כי בתאגיד טוענים כי במשך תקופה ניסו לאתר מתחם בירושלים כדי למקם בו את האולפנים והמשרדים, אולם כשלו. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט אף אישר בתחילת החודש לתאגיד להתמקם לתקופת ביניים באתר שיהיה מחוץ לגבולותיה המוניציפאליים של ירושלים. על פי פרסום הבוקר בגלובס, עולה כי התאגיד עדיין במגעים לגבי לוקיישן אחד בבירה, ואולם לא מדובר על מעבר מיידי לשם, אלא מעבר שיקרה בעתיד. אתמול פנה מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא למנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ בבקשה לקבל הבהרות לגבי ההחלטה למקם את האולפנים מחוץ לירושלים.
במכתב לראש הממשלה, כתב ברקת: "אנו עומדים לרשותך ולרשות התאגיד ככל שיידרש לסיוע באיתור פתרונות בעיר שיאפשרו את פעילותו בירושלים". לדברי ברקת, המעבר למודיעין הוא "פגיעה קשה בבירת ישראל, צפצוף על החלטות הממשלה, חוקי הכנסת ודוחות מבקר המדינה ואיננו מתכוונים לעבור על כך לסדר היום".
קשה להכביר במילים על החשיבות של פעילותו של התאגיד בירושלים ובוודאי שבימים כאלו, בהם בירת ישראל סובלת מגל טרור רצחני, רק גובר הצורך בחיזוקה של ירושלים וזוהי אינה העת "להקל" בחוקים ברורים אותם חוקקה הכנסת לצורך כך, אלא להקפיד עליהם ביתר שאת. תמוה בעינינו כי בטרם ניתן אישור זמני לפעילות התאגיד מחוץ לירושלים, לא התקיימה כל התייעצות עמנו, שכן בירושלים קיימים פתרונות שיכולים לאפשר לתאגיד לפעול בעיר בתקופת הקמתו עד להכשרת מבנה קבע מתאים לקליטת כל פעילות התאגיד. לא כל שכן, אנחנו פועלים מזה מספר חודשים מול התאגיד לאיתור פתרונות הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך".
רשות השידור היא מהמעסיקים הגדולים בירושלים, והחשש בעירייה שיציאת התאגיד החדש תגרום לאבטלה גדולה. "התאגיד צפוי להיות עוגן תעסוקתי משמעותי לעובדים שממשלת ישראל, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים, עושים פעולות רבות בתקציבים משמעותיים בשנים האחרונות במטרה למשוך אותם לגור בעיר ולעבוד בה. מעבר התאגיד אל מחוץ לעיר, גם אם לתקופה זמנית יפגע משמעותית בפעולות אלו", כתב ברקת לנתניהו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה