תקשורת ומדיה

הבנות בין ערוץ 9 לאולפני הרצליה; כעת ממתינים להסכם עם תאגיד השידור

ההסכם בין ערוץ 9 לאולפנים תלוי בסגרת ההסכם להעברת תאגיד השידור למתחם הערוץ במודיעין. לוועדת הכלכלה צפויות להיות מוצגות מספר חלופות לתאגיד בתוך ירושלים
אלכסנדר כץ |  1
הכניסה לאולפני הרצליה (צילום: שי בכר) (צילום שי בכר)
ערוץ 9 ואולפני הרצליה הגיעו להבנות בדבר מעבר אולפני ומשרדי הערוץ להרצליה - כך נודע לאייס. מה שמונע את החתימה הרשמית על ההסכם הוא המגעים להעברת תאגיד השידור הציבורי החדש לאולפנים במודיעין במקום ערוץ 9, כשוכר משנה, והדיון בוועדת הכלכלה בנושא.
כפי שפורסם לפני שבועיים באייס, בערוץ 9 כבר בחנו מספר לוקיישנים להעברת האולפנים והמשרדים, וזאת בשל הבנות עם התאגיד כי אם ייחתם הסכם, על ערוץ 9 לעזוב את הבניין באזור התעשייה של מודיעין בתוך שבועיים עד חודש. בין הלוקשיינים שנבחנו על ידי הערוץ היה מתחם תעשייתי ברחובות וכמה מבנים בראשון לציון, אליהם אפשר לעבור טכנית מהר, וגם מתחם אולפני הרצליה.
בערוץ 9 עובדים בימים אלו כ-90 עובדים, לאחר 2 גלים של פיטורים – בעקבותיהם עזבו כ-60 איש. גם נפח ההפקות ירד משמעותית, מה שמייתר את השהות במתחם היקר והגדול במודיעין, שכולל 2 אולפנים, אחד מהם הגדול בישראל בשטח של 900 מ"ר. גם השכרת השימוש באולפן לחברות הפקה, לא מצליח להניב הכנסות מספקות. מאידך, החיסכון בהוצאות דמי השכירות והארנונה שייווצר עם מעבר למתחם קטן בהרבה, יוביל על פי הערכות לאיזון תקציבי, יחד עם מספר פעילויות שהערוץ ביצע עוד בשנה האחרונה – כגון פיטורי עובדים.
התרעומת שהביעו עיריית ירושלים – בין היתר על ידי ראש העירייה ניר ברקת, בעקבות הפרסומים על זליגתו של תאגיד השידור אל מחוץ לתחומי העיר, בניגוד לחוק השידור הציבורי, הוביל לדיון בוועדת הכלכלה. למרות האישור שהעניק המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט לתאגיד להתמקם בשנתיים הראשונות מחוץ לבירה לאחר שלא אותר לדברי אנשי התאגיד מיקום משביע רצון בתוך הבירה, התקיים דיון בוועדת הכלכלה ויו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל הטיל על ח"כ רועי פולקמן להציע מיקומים אפשריים לתאגיד בתחומי ירושלים. לאייס נודע כי פולקמן איתר כמה לוקשיינים אופציונליים בבירה, והוא יציג אותם לוועדה בשבוע הבא.
גורמים בערוץ 9 אישרו את הפרטים. מתאגיד השידור הציבורי ואולפני הרצליה לא ניתן היה להשיג תגובה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פירוק רשות השידור
    מבפנים 01/2016/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ינוחו ולא ירגעו עד שיחסלו את השידור הציבורי כמורשתם של ארדן השחצן ולפיד הקברן
    סגור