תקשורת ומדיה

הכתבים הזרים סירבו להגיע לכנסת – לדיון על סיקור ישראל בתקשורת הבינ"ל

כותרת הדיון של ועדת חוץ וביטחון "סיקור השוחק לאורך זמן את לגיטימיות הפעולה נגד טרור" עורר את רוגזה של התאחדות הכתבים הזרים, שכינו זאת כ"מארב מוזמן להתנגחות בתקשורת"
כתבי אייס |  3
הפרסום השנוי במחלוקת של CBS על הפיגוע בירושלים בו נרצחה השוטרת הדר כהן (צילום צילום מסך)
התאחדות כתבי החוץ בישראל החליטה לדחות את הזמנתה של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, לקחת חלק בדיון שייערך היום (יום ג') בנושא סיקור ישראל בתקשורת הבינ"ל. הסיבה להחלטה לדחות את ההזמנה היא כותרת הישיבה - "אופן הסיקור של אמצעי תקשורת זרים - סיקור השוחק לאורך זמן את לגיטימיות הפעולה נגד טרור", הצליח לעורר את זעמם של הכתבים הזרים, שמספרם עומד על מאות.
במכתב תשובה שנשלח ליו"ר הוועדה ח"כ צחי הנגבי, ויו"ר ועדת המשנה ללוחמה משפטית, ח"כ ציפי לבני, כתבו אנשי ההתאחדות כי הם מסרבים לקחת חלק בישיבה "אשר מסקנותיה הוכתבו מראש", והוסיפו כי מדובר ב"מארב מוזמן להתנגחות בתקשורת".
.
ואולם, יו"ר ההתאחדות כתב סוכנות רויטרס, לוק בייקר, החליטה להשיב להזמנה "מתוך כבוד למוסד המזמן" – על מספר סוגיות שהועלו במכתב ההזמנה. "ההתאחדות... מתנגדת לנושא הדיון שטומן בחובו 2 הנחות יסוד: האחת - שהתקשורת הזרה נגועה בדעה קדומה וכי דעה קדומה זו פוגעת ביכולתה של מדינת ישראל להיאבק בפיגועי הטרור. התקשורת הזרה אינה נגועה בדעה קדומה כלפי מדינת ישראל, והלגיטימיות של המאבק של ישראל כנגד פיגועי הטרור נגזר מהאופן בו המדינה בוחרת לנהל את הקמפיין כנגד הטרור".
בייקר הוסיף עוד כי "יש לזכור - הסיפור המרכזי אותו מסקרת התקשורת הזרה באזור הוא הסכסוך הישראלי-פלסטיני. כמו בכל סכסוך קיימים כאן לפחות 2 צדדים. התקשורת הזרה עושה כמיטב יכולתה על מנת שלא להציג צד אחד בסכסוך בלבד, ולהראות לקהילה הבינלאומית את המורכבות שבסיפור. "אכן, במספר בודד של דיווחים שדיווחו על אירועים דקות מספר לאחר התרחשותם, דווחו דיווחים שגויים. דיווחים אלו תוקנו במהירות האפשרית, לאחר שגורמים שונים - ובהם דוברים שונים של מדינת ישראל - הפנו את תשומת ליבם של העורכים לכך. טעויות כאמור, שקורות בעת סיקור של אירוע מתרחש, אינן מעידות על דעה קדומה, אלא על כך שטעויות קורות. בחלק ניכר מהמקרים הטעויות הללו הופיעו בכותרת הידיעה ולא בגופה שכן בניגוד לגוף הידיעה המועבר על ידי הכתבים בישראל, הכותרת מנוסחת על ידי עורכים הנמצאים ברחבי העולם – בניו יורק, בלונדון ומקומות אחרים".
רק לאחרונה העניקה רשת CBS באתר האינטרנט שלה בעקבות הפיגוע בירושלים בו נרצחה הדר כהן, כותרת מטעה בה נכתב כי "3 פלסטינאים נהרגו", כאשר בפועל מדובר ב-3 מחבלים שפתחו בירי עם תתי מקלע ודקרו את קורבנותיהם. 
רשת אלג'זירה צייצה אף דבר גרוע יותר: "3 פלסטינאים נוראו ונהרגו על ידי המשטרה הישראלית בשער דמשק בירושלים המזרחית הכבושה". סיקור זה עורר זעם רב בישראל, וגופי ההסברה השונים פנו לגופים בניסיון לשנות את הכותרות.
ואולם, לדברי לוק בייקר, "ניסיונות לצלוב את התקשורת הזרה ולייחס לה דעה קדומה, להטיל עליה צנזורה, לעכב עיתונאים ועוד, מזוהים לרוב עם מדינות אוטוריטריות כגון רוסיה, תורכיה וערב הסעודית. התנהלות זו אינה הולמת את מדינת ישראל אשר נוהגת להציג עצמה כדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כתבי חוץ פרופוגנדה גבלסית חדשה (ל"ת)
    חייל המעצמה היהודית 02/2016/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מזכיר לי קצת את חברות סלולר, לפעמים יש טעות.
    יוסי 02/2016/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק שזה תמיד נגדי ואף פעם לא לטובתי.
    סגור
  • 1.
    לפני שנים לאחר מלחמת שלום הגליל ב82 כתב בריטי דיווח מחיפה על הנעשה בבירות
    אורח 02/2016/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסך הכל חלקם של הכתבים הזרים מתקרנפים לפרנסתם, מקובל גם בעיתונות הכתובה בארץ לרצות האדונים בגלל לחצי פרנסה,
    סגור