תקשורת ומדיה

לידיעת יו"ר הכנסת: תומר אביטל יקבל את פרס כנס DIGIT לעיתונות דיגיטלית

אחרי שהקים את '100 ימים של שקיפות' שמבצע עבור כל גופי התקשורת תחקירים על התנהלות המערכת הפוליטית, הוחלט בכנס הדיגיטל של הבינתחומי להעניק לו פרס בסך 15 אלף ש'
אלכסנדר כץ |  1
תומר אביטל (צילום מתוך עמוד הפייסבוק)
יוזם הפרויקט 100 ימים של שקיפות, העיתונאי תומר אביטל, יקבל את פרס כנס DIGIT לעיתונות דיגיטלית. את הפרס בשווי 15 אלף שקלים, יעניקו בית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה וחברת גוגל בטקס במהלך הכנס שייערך זו השנה החמישית בבינתחומי ב-4 באפריל.
אביטל השיק בתחילת 2015 את אתר '100 ימים של שקיפות' שמאפשר לקיים תחקירים בלתי-תלויים על התנהלות המערכת הפוליטית וחברי הכנסת, באמצעות מימון המונים ותרומות. מאז הוא משמש כעיתונאי עצמאי שעובד עם הארץ ו-TheMarker, הצינור של ערוץ 10, מבט שני בערוץ 1, גל"צ, תכנית חיסכון של חדשות 2, מגזין ליברל ועוד.
ולמרות זאת, ביטל לפני כשנה דובר הכנסת יותם יקיר את אישור הכניסה הקבוע שלו למשכן שהיה תקף עד 2018, בטענה כי הוא עיתונאי פרילנסר, מה שהוביל לביקורת קשה של הקולגות שלו. מאז חשף אביטל את זהותם של אלה שכן מקבלים היתרים קבועים, בהם מקורבים לבכירים בכנסת, ומנהל מאבק תקשורתי ומשפטי ביו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, הרואה באביטל "סדין אדום".
מנימוקי ועדת הפרס: "תומר אביטל רתם את הפלטפורמה הדיגיטלית לקידום השקיפות במערכת הפוליטית בישראל. אביטל מייצר תחקירים משמעותיים, מזין ומשתף פעולה עם מגוון כלי תקשורת והפך גורם עיתונאי עצמאי משפיע. כל זאת, תוך שהוא מקפיד להיעזר בכל הכלים שמעמידה לרשותו הפלטפורמה, משימוש יעיל במימון המונים, איסוף מידע והפצה של התוצרים העיתונאיים. פועלו העיתונאי של תומר אביטל בדיגיטל הוא סמן לעיתונות עצמאית ערכית, איכותית ואפקטיבית". 
עשרות מועמדויות הוגשו השנה לפרס DIGIT. חברי ועדת הפרס, ד"ר נעם למלשטריך-לטר, דיקן מייסד בית ספר סמי עופר לתקשורת בבינתחומי; פול סולומון, סמנכ"ל תקשורת גוגל ישראל, מזרח תיכון, טורקיה ואפריקה; ורועי כ"ץ, יו"ר כנס DIGIT; ציינו כי "בתקופה כה מאתגרת לתקשורת הישראלית, מעודד להיווכח עד כמה הפעילות העיתונאית בדיגיטל מתפתחת והופכת משפיעה ומשמעותית יותר משנה לשנה". 
בשנת 2014 הוענק הפרס לאתר המקום הכי חם בגיהנום ולעיתונאיות אירית דולב ועינת פישביין, מייסדות האתר; ובשנת 2015 לעיתונאי עמית סגל, הכתב הפוליטי של חדשות 2.
כנס DIGIT השנתי יתקיים ב-4 באפריל ויעסוק, כמדי שנה, בנושאים המרכזיים שמעסיקים את עיתונות הדיגיטל בארץ ובעולם ויורכב מכיתות אמן מקצועיות, פאנלים והרצאות. הכנס נערך בשיתוף גוגל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מגיע לו (ל"ת)
    ניר 03/2016/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור