תקשורת ומדיה

השנה של ערוץ 8: שווי חשיפה בעשרות מיליונים ל'צל של אמת', מיליון צפיות ל'מגש הכסף'

החשיפה של 2 סדרות הדוקו מהמדוברות שהיו כאן, עמדה על מיליוני ש' לצד מיליוני צפיות ומקומות ראשוניים בחיפושים בגוגל. ומה יהיה בהמשך השנה? סדרות על אפרים קישון ושנאת שמנים
אלכסנדר כץ | 
סדרת הדוקו 'צל של אמת: מי רצח את תאיר ראדה?' של ערוץ 8 ב-HOT (צילום יח"צ)
ערוץ 8 של HOT יכול להיות מרוצה מהתוצרת של החודשים האחרונים. 2 סדרות שלו הצליחו ליצור שיח מטורף סביבן ופולו-אפים רבים בתקשורת. באירוע שכינס הבוקר (יום ג')הערוץ לקראת השקת פרויקטים חדשים שיעלה במהלך השנה, חשפה המנכ"לית רינת קליין מספר נתונים מעניינים.
הסדרה צל של אמת – מי רצח את תאיר ראדה שעלתה לשידור במארס האחרון, משכה יותר מ-850 אלף צפיות ב-VOD  של HOT ויותר מ-800 אלף חשיפות לתכנית הסדרה בעמוד הפייסבוק של ערוץ 8, לצד עשרות אלפי שיתופים. ביום עלייתה של הסדרה לאוויר, 26 במארס, צירוף המילים "צל של אמת" היה במקום הראשון בחיפושים באינטרנט על פי גוגל טרנדס.צל 
'צל של אמת' עוסקת בפרשת רצח הנערה תאיר ראדה בקצרין לפני כעשור ובהרשעתו ב-3 ערכאות של רומן זדורוב. בסדרה מועלים סימני שאלה לגבי ההרשעה, ומובאת עדות של אדם שטוען כי זוגתו בעבר סיפרה לו כי היא זו שרצחה את ראדה. הסדרה עוררה פולמוס ציבורי גדול, קריאות לפתוח מחדש את התיק, והתייחסות זועמת של נשיאת העליון השופטת מרים נאור ופרקליט המדינה שי ניצן.
השיח הציבורי הענק, הוביל לשווי חשיפה תקשורתית של כ-27 מיליון שקלים, כך על פי נתוני חברת יפעת. מדובר על שווי גבוה במיוחד עבור מותג טלוויזיוני בפרק זמן קצר יחסית.
גם הסדרה השנייה ששודרה בערוץ היא מגש הכסף שעלה לאוויר באוקטובר 2015. הסדרה עוסקת במצב הכלכלי והחברתי של המדינה, וביקרה קשות את הממשלה על התנהלותה בתחום זה. במהלך יוצא דופן, HOT שחררה את 3 הפרקים לשידור חופשי באינטרנט, מה שתרם לדיבור סביבה ולכך שזכתה ליותר ממיליון צפיות בגזרה זו, לצד יותר מ-200 אלף צפיות ב-HOT VOD. הסדרה התייצבה במקום ה-7 בתוצאות חיפוש תכניות טלוויזיה, על פי נתוני גוגל לשנת 2015.
שווי החשיפה התקשורתית של 'מגש הכסף' על פי נתוני יפעת, עמד על כ-14.4 מיליון שקלים, גם כן נתון גבוה, אבל שנפגע לאחר שלא שודר למשל במדור הווידאו של ynet, במסגרת שיתוף הפעולה עם HOT. באתר העין השביעית פורסם כי עורך ynet בזמנו, ערן טיפנברון, נתן הוראה לא לשדר את הסדרה באתר משום שבפרק הראשון שלה עוסק גיא רולניק, סגן מו"ל הארץ ומייסד TheMarker, את באינטרסים הזרים של כלי התקשורת הישראליים.
קליין ציינה באירוע בדבריה כי "היו מקומות של סיקרו את הסדרה". דורון צברי, אחד מיוצרי הסדרה, אמר בהמשך כי "נפגשנו עם רולניק 40 פגישות, בכל פעם 3 שעות, ואז הוא שאל אותי איפה זה ישודר. אמרתי לו ערוץ 8, והוא אמר – 'מה זה ערוץ 8? זה הערוץ של חיים סלוצקי, לא? אין מצב שסלוצקי יאשר את הסדרה בגלל שהוא חבר של נוני מוזס. אמרתי לו שאני מבטיח לו שהיא תשודר".
בערוץ 8 מסרבים להתייחס לתקציב ההפקה השנתי שלהם, אולם בממוצע משיקים בערוץ כ-4-5 סדרות ו-15-20 סרטים מקוריים בשנה, כאשר הערוץ מתקצב כל סרט בסכום של עד 300 אלף שקלים. במצב כזה אפשר להעריך כי תקציב ההפקות המקוריות עומד על כ-10 מיליון שקלים, לא כולל רכש מחו"ל, העומד על כ-400 שעות בשנה.
בלוח השידורים של החודשים הקרובים תשודר סדרת הדוקו 'שמנופוביה' של עדי ארבל וחנה קובן העוסקת בהדרת גברים ונשים על רקע משקלם ובניפוץ המיתוס האומר שדיאטה זה מרזה. הסדרה עוקבת אחרי 4 דמויות המתמודדות עם משקלן ומביאה לאורכה את משנתה של איילת קלטר, בעלת תואר בביוכימיה ותזונה ובהכשרתה דיאטנית קלינית, שהחליטה לזנוח את המקצוע כשהבינה שעולם הדיאטות עושה יותר נזק מתועלת.
סדרה נוספת תהיה קישון על אפרים קישון שמתבססת על שיחות שערך עמו ירון לונדון. ואולם הסדרה של אליאב לילטי ואריק ברנשטיין שעוסקת בחייו של קישון, נתקלה בקשיים לאחר שהקלטות השיחות נעלמו, ונותרו רק התמלולים. בשל כך לונדון יוקלט בתפקיד עצמו, ובהפקה מחפשים שחקן שיקריא את הטקסט של קישון וישחק בקולו את הסאטיריקן הישראלי-הונגרי.
כמו כן תשודר הסדרה לבד בעיר זרה של דוקי דרור, חן שלח ויוסי מלמן, שעוסקת במוסד הישראלי ומתמקדת בנקודת המבט של סוכני המוסד שנחשפים לראשונה ומספקים גילויים שטרם נראו בעבר.
נוסף על כך, הוצג הפרויקט החדש העתידי של האחים הימן העוסק בכוכב הפורנו יונתן אגסי, שהיה אחד מגיבורי הסדרה משפחות ששודרה בערוץ 8 לפני כ-3 שנים. האחים הימן עתידים לציין 100 אלף צופים שראו את מיסטר גאגא בקולנוע, סרט שצפוי להיות משודר גם בערוץ 8. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה