תקשורת ומדיה

מתפרקים: מהדורות קול ישראל עולות באיחור ברשת א' - אם בכלל

3 חודשים לפני סיום דרכה, מחסור חמור בעובדים מוביל לבעיות בשידור כאשר טכנאי אחד צריך לרוץ בין כל האולפנים. וגם: מכסת הטכנאים לתאגיד הסתיימה, ולא כולם יהיו מרוצים
אלכסנדר כץ |  5
מתחם קול ישראל בקריה (צילום אלכסנדר כץ)
רשות השידור נמצאת בעיצומו של פירוק שמשפיע על תפקודה היום-יומי. עם עזיבתם של מאות עובדים בשנתיים האחרונות, נוצר מחסור עמוק בטכנאים המפעילים את הרשתות השונות, ולאחרונה הדבר הוביל לבעיות בשידור.
לדברי גורמים ברדיו, מספר לא מועט של פעמים שידור מהדורות החדשות השעתיות לא משודרות בכמה מרשתות קול ישראל או שעולות באיחור, וזאת בגלל המחסור בטכנאים שאמורים להוציא את השידורים בכל רשת. גורם מספר כי מהדורות חדשות רשת ב' לא נכנסת בזמן לרשת א' למעשה עולה לשידור בדקה איחור. "הטכנאי צריך לרוץ מקונסולה לקונסולה, מאולפן לאולפן כדי להעלות את השידור", מסביר גורם.
בתחילת 2015 פורסם כי המחסור בטכנאים הוביל "לגיוסם" של פנסיונרים מהרשות כדי שיתגברו את המערך. לאחרונה פרסם אייס כי בשל המחסור בעורכים ברשת ב', הוחלט לבטל את מבזקי החצי בשל צמצומה המשמעותי של דסק החדשות של רשת ב' - עוד סימפטום להתפרקותה של רשות השידור.
ואם בטכנאים עסקינן, אז הנה פרט שלא בטוח שטכנאי קול ישראל ישמחו לשמוע. גורמים המעורים בפרטים טוענים כי מכסת הטכנאים בתאגיד השידור הציבורי הושלמה עם גיוסם של כ-20 טכנאים מקול ישראל הישנה, כ-10 באתרים בירושלים, 9 בתל אביב ומספר קטן יותר בחיפה.
טכנאים שלא קיבלו הודעה המאשר את קבלתם לתאגיד, כנראה שלא יזכו לטלפון עם הבשורה, טובה או רעה, ואת ההודעה הם יקבלו מקולגה שקיבל את הטיפ הזה מאנשי התאגיד. "לעובד שהתקשר לבדוק מה קורה איתו, נמסר כי הוא לא התקבל, וביקשו ממנו להגיד לחברים שאם הם לא קיבלו הודעה חיובית, אז שלא יצפו שיתקשרו אליהם", אמר גורם לאייס.
ואולם, לא מן הנמנע כי העובדים שלא התקבלו עד כה לתאגיד במכסת טכנאים, עשויים לקבל הצעה להצטרף לגוף החדש בתפקיד אחר. 
ולמרות זאת, התנהלות כזו מול העובדים מגבירה את הביקורת בתוך רשות השידור על חוסר הרגישות לכאורה בה נוהגים אנשי התאגיד כלפי עובדי הגוף הישן והמתפרק, כפי שבא לידי ביטוי למשל בהליך גיוס עובדי הרשות.
מתאגיד השידור הציבורי לא התקבלה תגובה. מרשות השידור נמסר: "אין זה סוד שקיימת מצוקת כח אדם ברשות השידור בשל הליך הפירוק ופרישתם של מאות עובדים, ובהם כמחצית מטכנאי הרדיו. למרות הקושי הגדול, נעשים מאמצים שלא לפגוע בשידורים ברשתות קול ישראל. מדובר במקרים בודדים בהם מהדורות החדשות שודרו בעיכוב".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הבטיחו תשובה תוך 3 שבועות,ולא הודיעו בכלל גם אם התפקיד
    הטבח השבדי 07/2016/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוייש.הראיונות נעשו"לכאורה"רק כדי לסמן V ולמעשה ידעו מלכתחילה את מי יעסיקו.בקיצור-המנהלים חגגו(ראיתם המקור?)ואת העובדים השליכו לזבל.עוד תראו שהתאגיד זה גוף שיאפיל על מחדלי הרשות.סמנכ"לית משאבי אנוש גל שטרנברג כבר ברחה.
    סגור
  • 4.
    זה מה שקורה ששמעון אלקבץ הוא המנהל. זו בדיחה
    רמי 07/2016/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמעון אלקבץ עורך התוכן? נו באמת יצאתם מדעתכם? לדעתי, גם הוא צובט את עצמו ולא מאמין. זה באמת שלא יאמן. מי אמר שאין תמורה בעד האגרה? אלקבץ.
    סגור
  • 3.
    מדוע אתה מפרסום שוב את התמונה של בנין קול ישראל בת"א?
    קול ישראל מירושלים 07/2016/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הכתבה עוסקת במהדורות החדשות שמשודרות מאולפן החדשות בבנין "החוטים" ברוממה בירושלים. מן הראוי שתעלה את הרמה של האתר הן בכתיבה והן בעזרים החזותיים.
    סגור
  • 2.
    מאוד מצטער אבל מגיע להם
    שידור מסחרי 07/2016/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחרי שבמשך עשרות שנים הם והוועדים הדורסניים שלהם סירבו לקבל כל רפורמה ולהתגמש, הגיע הזמן שיאכלו %&$.
    סגור
  • 1.
    דייי
    עובד מודאג 07/2016/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני חושב שהדרך שבה מפרקים את רשות השידור היא דרך לא חוקית ... רק מהסיבה שההתיחסות לעובדים הותיקים ברשות הישנה היא כמו אל בעלי חיים ...אני ממליץ לכל הצדדים גם ברשות וגם בתאגיד להפסיק להפיץ שקרים ולשגע את העובדים שגם ככה מזמן כבר איבדו את השפיות וחיים על תרופות.
    סגור