תקשורת ומדיה

בלי פרסומות: ערוץ 9 החל לשדר את מהדורת החדשות בפייסבוק

ההנהלה החדשה מנסה לשכוח את התקופה הקשה, ומובילה מהלך של חיזוק הדיגיטל והגדלת פעילות המולטי-פלטפורם, עם שידור חיים בטלוויזיה ובמקבלים גם ברשת החברתית
אלכסנדר כץ | 
אולפן ערוץ 9, בעת מבזק חדשות (צילום: אייסTV) (צילום אייסtv)
לצד הביקורת על התנהלות פייסבוק בישראל והאשמות על כך שהיא מעודדת הסתה נגד ישראלים,  יש גופי תקשורת שרואים את התועלת הרבה בשימוש ברשת החברתית - בה רשומים כ-1.5 מיליארד משתמשים - לטובת פעילותם. ערוץ 9 החל בשבוע שעבר לעשות שימוש בפיצ'ר של שידור LIVE לטובת שידור מהדורת החדשות בפייסבוק, בנוסף לשידור החי של המהדורה בפלטפורמה הרגילה באפיק 9.
השידור החי הגיע לאחר הסכם שנחתם עם פייסבוק שכולל רשימה של התניות - בין היתר איסור שידור מקבצי פרסומות על גבי הפלטפורמה של פייסבוק. אז מה עושים בהפסקת הפרסומות? מגישת המהדורה משוחחת עם הצופים, שמפנים אליה שאלות על הפיד של השידור.
בכל מקרה המהלך של ערוץ 9 הביא לנתונים נאים: בשידור ברשת צפו 24,904 איש, כאלה שלא היו נחשפים לתוכן הזה בערוץ ליניארי, אבל גולשים בעמוד הפייסבוק של הערוץ, הנחשב נשי ברובו (59%), וצעיר (32% מגיל 18 עד 34, 32% מגיל 35 עד 44).
ההחלטה לשים יותר ויותר ביצים בדיגיטל היא חלק ממהלך שיזם המנכ"ל החדש של הערוץ, יורי קגנוביץ', שהחליט להגדיל את פעילות המולטי-פלטפורם - אותו שימוש נרחב ביותר ויותר מסכים בו-זמנית. הערוץ כבר מציע ללקוחות חבילות פרסום ותוכן בכל הפלטפורמות השונות – טלוויזיה, אתר אינטרנט, אפליקציה ורשתות חברתיות. מהלך כזה מגיע לאחר תקופה קשה בערוץ 9, שכללה פיטורי עובדים בשנה האחרונה, הורדת תכניות, יציאה מהאולפנים היוקרתיים במודיעין והחלפת הנהלה. 
לצד הנתון הנאה שהביא השידור בפייסבוק, בערוץ 9 גם מנופפים בגאווה בנתונים שהביאה כתבה על טקס אנשי השנה של הערוץ שזכתה בדף הפייסבוק של הערוץ לחשיפה של כ-380 אלף איש, עם 226 אלף צפיות, כמעט 20 אלף לייקים ו-5,564 שיתופים. מדובר בנתונים שלא רואים גם בפעילויות דיגיטליות של עמודי פייסבוק גדולים בהרבה מזה של ערוץ 9, בו חברים 46 אלף איש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה