תקשורת ומדיה

חיבוק מהקולגות: דן שילון ורינה מצליח תומכים בעובדי רשת ב'

הקמת התאגיד מציפה על פני השטח סיפורים לא נעימים על היחס לו זוכים בוגרי רשות השידור. עיתונאים בעבר ובהווה שלחו מכתב תמיכה בקולגות. התאגיד: "תוקם חטיבת חדשות חזקה ומקצועית"
אלכסנדר כץ |  4
דן שילון ב'המעגל' (צילום מסך: רשת ערוץ 2) (צילום צילום מסך רשת ערוץ 2)
החשש שהעלו גורמים ברשות השידור מהתנהלות תאגיד השידור הציבורי, זוכה לחיזוק מבחוץ. עיתונאים בכירים בהווה ובעבר חתמו על מכתב תמיכה בעובדי רשת ב', והעלו חשש מהקמת חטיבת חדשות חלשה בתאגיד ההולך וקורם עור וגידים בימים אלו.
החתומים על המכתב הם רינה מצליח, דן שילון, דן מרגלית, כרמית גיא, דליה יאירי, חיים זיסוביץ' ועמיקם רוטמן. האישים כתבו במכתב שהופץ הבוקר (יום ה') כי הם "מודאגים מהכרזת מנכ"ל התאגיד (אלדד קובלנץ, א"כ) בוועדת הכלכלה לפיה הוא אינו יודע איזה תוכן ישודר ב-1 באוקטובר 2016. ההצהרה הזאת צריכה להוות תמרור אזהרה כבר עתה". 
כזכור, קובלנץ הצהיר לאורך כל השנה האחרונה כי יש לעכב את פתיחת התאגיד עד 2018, וציין במהלך דבריו בוועדת הכלכלה שהמחוקק קבע סד זמנים שגם לגוף םרטי הוא בלתי אפשרי.
"מטרידות הידיעות אודות העדיפות המשנית שמקנה הנהלת התאגיד להקמת חברת חדשות חזקה ומתפקדת. חברת החדשות בתאגיד החדש צריכה להיות עמוד התווך, וחשיבותה לדמוקרטיה הישראלית חשובה מאין כמוה", ציינו החותמים תוך שהם רומזים על חוסר שביעות רצונם ממינויה של שלומית אברהם גלוברזון למנהלת חטיבת החדשות, בשם ניסיונה הלא מספק לכאורה. "ראוי שבראשות חטיבת החדשות של התאגיד יעמוד גורם עיתונאי רב-ניסיון ואתוס מקצועי עשיר, אשר יוביל את טובי העיתונאים של רשת ב' אל התאגדי, ביחד עם עיתונאים ראויים נוספים שיצטרפו אל הגוף המשדר החדש".
החותמים גם מתייחסים ליחס המזלזל לכאורה לו זוכים אנשי רשות השידור במסע לקבלתם לתאגיד, כפי שבאו לידי ביטוי לראשונה באייס. "אנו מדואגים מהידיעות אודות יחס מבזה ומזלזל כלפי עובדי התחנה המצליחה וקוראים להנהלת תאגיד השידור הציבורי והמועצה הציבורית הממונה להכיר בפועלם ותרומתם של עיתונאי התחנה לשם שימור השידור הציבורי המצליח".
בנוגע לגיוס העובדים, גורמים בתאגיד השידור הציבורי מפנים אל חוות דעתו של יו"ר ועדת העאיתור, השופט בדימוס עזרא קמא שציין בימים האחרונים את דעתו כי המיונים נערכים בשקיופות, שוויוניות ומקצועיות וכי הוא שבע רצון מהתהליך.
ולגבי הביקורת על מינויה של שלומית אברהם גלוברזון, גורמים בתאגיד מדגישים שהעבודה על הקמתה של חטיבת חדשות חזקה ומקצועית נמצאת בשיאה. עוד מציינים שם כי במסגרת החטיבה יוקם דסק תחקירים מיוחד עם תקנים מיוחדים לצורך.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כמו שהחרמנו אתכם ברשות - לא נצפה גם בתאגיד.חבל על זמנכם (ל"ת)
    שמלאנים בזויים 07/2016/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    המינוי התמוה של מנהלת החדשות אומר הכל
    עיתונאי 07/2016/07
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מינויה של שלומית אברהם גלוברזון חסרת הניסיון והכישורים לתפקיד כל כך מרכזי וחשוב - מעיד יותר מכל על כוונת זדון. התאגיד הזה קם בחטא. ומטרתו להפוך את החדשות לרכות ונעימות לשלטון. קובלנץ מכר נשמתו לשטן.
    סגור
  • 1.
    אגודת העיתונאים
    מבפנים 07/2016/07
    הגב לתגובה זו
    3 2
    תמכה בסגירת השידור הציבורי בידי ארדן השחצן ולפיד הקברן למרות העבודה הטובה בקול ישראל. עכשיו הם מרימים קול זעקה. היכן הייתם כשהוקמה ועדת לנדס המכורה לשם חיסול השידור הציבורי?
    סגור
  • אגודת העיתונאים הלכה ללנדס
    גם מבפנים 07/2016/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חוץ מזה שהם לא עשו כלום כשהיו השחיתויות. לא פצו פה כשמפיקה היתה צריכה לשבת ליד VTR כדי שהתוכנית שהפיקה תגיע לשידור. לא הגישו תלונות לשמטרה נגד בראל ואחרים. ועכשיו מתבכיינים.
    סגור