תקשורת ומדיה

נפילה למשביר: ערוץ 2 נחסם למגזר - הפרסומת בקושי נצפתה

מדובר בסוג של מחדל שכן כל הנורות האדומות נדלקו כבר בשלב חצי הגמר של הטורניר. הפתרון היה חסימת השידור בערוצים 2 ו-10 לכל מי שאינו מנוי על HOT, yes או עידן פלוס - למעלה מ-90% מבתי האב במגזר הערבי
משה בנימין |  4
רנין בשאראת. פרסומת המשביר למגזר הערבי (צילום יח"צ/ צילום מסך)
הרעיון על הנייר היה טוב, אך בפועל, המשביר לצרכן ומקאן תל אביב ספגו אמש הפסד כואב עם הפרסומת בערבית ששודרה בערוץ 2. הפרסומת ששודרה וטורגטה לקהל המגזר הערבי נותרה כמעט ללא צופים ממגזר ערביי ישראל שכן הערוץ היה לא נקלט על ידי כל מי שאינו מנוי HOT, yes או עידן פלוס - דהיינו למעלה מ-90% מערביי ישראל.
אמש עלתה לאוויר פרסומת של המשביר לצרכן בערבית ובאופן נדיר היא שודרה בלב הפריים טיים הישראלי. הרעיון לשדר פרסומת למגזר היה דווקא של רמי שביט, בעליו של המשביר לצרכן, אך התוצאה היתה עגומה מבחינתו, שכן חסימת הערוץ הותירה אותו עם אלפי צופים בלבד מן המגזר הערבי מתוך פוטנציאל צפייה של יותר ממיליון ערביי ישראל. 

 

מבחינת המשביר ומקאן תל אביב, שליווה אותו בתהליך בראשות עדי זועבי מנהל המחלקה העבית מטעם מקאן, מדובר בסוג של מחדל שכן כל הנורות האדומות נדלקו כבר בשלב חצי הגמר של הטורניר. מארגנת הטורניר UEFA פנתה לרשות השנייה בישראל והתריעה בפניה כי היא צפויה שלא לאשר את השידור הפתוח בישראל בערוצים 10 ו-2 מכיוון שהשידור המועבר דרך לווין זולג למדינות שכנות כגון ירדן, שם נהנהים התושבים מצפייה שלא שולמו עליה תמלוגי זכויות השידור.
ברשות השנייה הצליח להסדיר את העניין על גבם של ערביי ישראל שנפגעו מהמהלך ודיברו על כך לא מעט ברחבי הרשתות. הפתרון היה חסימת השידור בערוצים 2 ו-10 לכל מי שאינו מנוי על HOT, yes או עידן פלוס - למעלה מ-90% מבתי האב במגזר הערבי. כמו בחצי הגמר, כך גם אמש בשידור הגמר. נשאלת השאלה כיצד אף אחד במשביר, במקאן או בחברת המדיה יוניברסל לא היה ער לכך שהפרסומת תשודר אך כלל לא תגיע לקהל היעד - מה שיוביל לבזבוז מיותר של התקציב.
פרסומאי בכיר מהמגזר הערבי אומר לאייס שלא לייחוס, כי "מדובר במהלך מעניין, שאני יודע שבעבר מספר מפרסמים שקלו לעשות אותו, רק שלהמשביר ולרמי שביט היה האומץ כן לעשותו ועל כך מגיע להם כל הכבוד, מצד שני מדובר בתזמון אומלל מבחינתם, במיוחד שנושא חסימת ערוצי הברודקסט לצופים באמצעות הלווין, שהם הרוב המכריע במגזר הערבי, היה הנושא החם בשבוע האחרון במגזר, ומוזר שאת זה הם פספסו ועל הדרך בזבזו לא מעט כסף".
תגובת מקאן תל אביב לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מהלך אמיץ של המשביר
    ואליד 07/2016/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בימים אלה, עם רמת ניכור כה גדולה, עם חוסר לגיטימציה לכל מה שהוא לא מיינסטרים יהודי, עם מנגנוני הסתה משומנים היטב נגד האזרחים הערבים, ועם נאומים בדלניים של נציגים ערבים בכנסת.. באאה חברה ישראלית מקומית שורשית, ואיש עסקים אמיץץ ועשו מהלך שהזכיר לגל צופה בערוץ 2 את מה שהוא מנסה להדחיק. ובםני זה אין אלא להוריד את הכובע. זה מהלך פרסומי-ערכי מלב המיינסטרים. גם בלי אף צופה בשידור הישיר של הפרסומת, המהלך היה מוצלח מבחינת חשיפה, שלא לדבר על תדמיתת. אולי הביקורת היחידה שיש על המהלך הזה היא הבחירה הקריאטיבית... אבל גם כאן לא מדובר בדמות האישה הערבייה (קצת הומור עצמי עוד לא הרג אף אחד) אלא הקשר עם המשביר. אבל לא אני ולא אף אחד אחר יכול לקבוע להמשביר מה מתאים להם. אז.... שאפו ממתחרה!
    סגור
  • 3.
    עדי זועבי לא ערבי
    הערבי 07/2016/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה לא חדש , מקאן ומשרדי הפרסום המובילים מעולם לא הבינו את המגזר ועדי זועבי הוא יותר אשכנזי מנצרת מאשר ערבי מהמגזר . אפשר לבנות בלוג מאוד מוצלח רק מכמות הפאשלות והפרסומות הלא מוצלחות שעולים יומיום על שלטי חוצות במגזר ! קחו עוד דוגמא ״ בושם לחג קונים בסופרפארם ״ רבאק תבינו אנחנו לא קונים בושם בחג ! אולי תשימו מבצע או לא יודע מה ! ועוד הרבה דוגמאות ! עצה : תתעוררו !
    סגור
  • 2.
    עדיף שלא ראו
    דן 07/2016/11
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ככה אולי לא ידעו איך המשביר רואים את האישה הערביה. עליבות גזענית
    סגור
  • 1.
    חחחחחחחחח (ל"ת)
    חחחחחחח 07/2016/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור