תקשורת ומדיה

היום בחירות לארגון העיתונאים - וקריאות לפרוש מההסתדרות

המתמודדים לתפקיד יו"ר הארגון המסונף להסתדרות ביקרו את המהלך אבל לא שברו את הכלים, וכך גם הארגון עצמו. העיתונאי ניר גונטז' הרבה יותר קיצוני, ולי-אור אברבך הודיע כי לא יצביע
אלכסנדר כץ |  1
אבי ניסנקורן (צילום אורן כהן)
היום נערכות הבחירות לארגון העיתונאים, על רקע הדרמה הגדולה עם הסיכום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לדחות את סגירת רשות השידור והשקת תאגיד השידור הציבורי. ארגון העיתונאים פועל תחת כנפיה של ההסתדרות, וחברים בארגון, חלקם מתמודדים היום לוועידת הארגון ("הכנסת" של ארגון העיתונאים, א"כ) קוראים להתנתק מההסתדרות, בשל ריח הקומבינה לכאורה שבעסקה הזאת שבין נתניהו לניסנקורן.
אחד מהם הוא ניר גונטז' מעיתון הארץ, המתמודד לוועידה. בשיחה עם אייס הוא זועם על התנהלות ההסתדרות ומשתמש בשפה קשה נגד הקשר בין ארגון העיתונאים לארגון העובדים הוותיק. "אבי ניסנקורן הוכיח נאמנות לנתניהו בתמורה להשד יודע מה, כשהצטרף למהלך הזה, שהוא למעשה הוצאה להורג של תאגיד השידור החדש. באופן אישי אני גאה להיות חלק מארגון העיתונאים, אבל מתבייש בושה גדולה להיות חבר בהסתדרות תחת הנהגתו של ניסנקורן".
גונטז' קורא ל-2 המועמדים לתפקיד יו"ר הארגון – היו"ר הנוכחי יאיר טרצ'יצקי וחיים הר-זהב - להודיע עוד היום במהלך יום הבחירות על פרישה מיידית מההסתדרות, "כל עוד הפודל הנאמן של נתניהו, ניסנקורן לא חוזר בו מההצטרפות לראש הממשלה".
הן יאיר טרצ'יצקי והן חיים הר-זהב ביקרו את המהלך של נתניהו וניסנקורן, מעל הראש של מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ, אולם השתדלו לשמור בכבודו של ארגון העובדים הוותיק, ולא שברו את הכלים. "לא אהסס גם הפעם לצאת נגד כל מהלך שיפגע בשידור הציבורי ובפרנסתם של עיתונאים, אך כמי שעומד בראש ארגון שמייצג אלפי עיתונאים מוטלת עלי קודם החובה לבדוק ולהבין ורק אחר כך לצייץ גינויים חריפים", כתב אמש טרצ'יצקי. "לפני דקות ספורות סיימתי שיחה עם יו"ר ההסתדרות והבעתי את הסתייגותי מהמהלך ואת החשש שמדובר בניסיון לקבור את תאגיד השידור הציבורי... אמרתי לניסנקורן שבכל תרחיש כזה יש להבטיח הגנה מוחלטת על העיתונאים שכבר נקלטו לצד התחייבות ברורה שהתאגיד ימשיך לקלוט עיתונאים ללא כל מגבלה עד שיסיים את היערכותו ויחל לשדר באופן מלא כמתחייב בחוק (אף לפני תחילת 2018), וזאת מבלי לקבל החלטות מעל ראשיהן של מועצת התאגיד וההנהלה שלו. ללא ההתחייבויות הללו אני רואה בהסכמות הללו סכנה מוחשית לעתיד השידור הציבורי החדש - וארגון העיתונאים יפעל בנחרצות כדי לסכל אותן".
הר-זהב כתב אמש כי "בצהרים סיון רהב-מאיר שאלה אותי בגל"צ מה הדבר הראשון שאעשה כיו"ר ארגון העיתונאים. אני חושב שיו"ר ההסתדרות סימן בבירור את התשובה לזה הערב: לארגון העיתונאים אסור להסכים לדיל תאגיד השידור". לדבריו, "ההתנגדות שתמיד הבעתי לפירוק רשות השידור והחובה שכל אדם בעל מצפון צריך לחוש בהגנה על עובדים הגונים ברשות השידור שהפכו לקורבנות של ממשלה צינית, אינן סותרות את המחויבות הזהה להגן על עובדי התאגיד החדש. לא פותרים עוול נורא שנעשה לעובדים בעוול נורא לא פחות שנעשה לעובדים במקום אחר". בפוסט נוסף כתב כי "ההסתדרות צריכה להוציא הבהרה, עכשיו כשהיא מבינה את הנזק העצום שעשתה לשידור הציבורי, שהיא חוזרת בה מהדיל המוזר של אמש".
ואגב, הבוקר צייץ בטוויטר כתב התקשורת לשעבר של גלובס, לי-אור אברבך, שהצטרף לתאגיד השידור הציבורי כמנהל פיתוח תוכן ומנהל רדיו רק"ע, כי לא יצביע בבחירות היום כאות מחאה. ח"כ שלי יחימוביץ' צייצה לו חזרה וקראה לו לממש את זכותו להצביע, ולא להתייאש.  
 

"המהלך של ההסתדרות - ניסיון שערורייתי ומהלך חמור"

ארגון העיתונאים פרסם בדקות אלה הודעה בדבר ההחלטה, ואולם אין בה בשורה מרעישה. "הודעת הממשלה וההסתדרות... מסתמנת כניסיון שערורייתי לחסל את השידור הציבורי בישראל לאחר מאמץ רב שנים להביא לשיקומו. העובדה כי ההסתדרות, שארגון העיתונאים הוא חלק ממנה, נותנת יד למהלך חמורה ביותר בעינינו. מהלך כזה יביא לפגיעה אנושה בעיתונות החופשית ובתרבות בישראל. ארגון העיתונאים מתנגד להחלטה כזו, שהתקבלה בחשאי ובחטף, ללא התייעצות עם ראשי התאגיד החדש ומבלי לערב את הארגון המייצג 3,000 עיתונאים בישראל".
עוד נמסר כי "ההחלטה המפתיעה התקבלה ביום חגיגי ומרגש בו הולך ארגון העיתונאים לבחירות הראשונות בתולדותיו. ההנהגה היוצאת הקימה את הארגון והובילה אותו בשנים האחרונות במסגרת ההסתדרות. האיום המיידי שנוצר אתמול בערב על מאות עובדים ועל השידור הציבורי בכללותו יחייב את ההנהגה החדשה לשים את סוגיית השידור הציבורי והאיום על קיומו בראש סדר היום ולהתמודד עם כלל השאלות העולות בהקשר זה".
מההסתדרות טרם התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ניסנקורן
    מבפנים 07/2016/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיתף פעולה עם נתניהו ושליחיו ארדן השחצן ולפיד הקברן בחיסול השידור הציבורי והשלכת עובדיו לכלבים.
    סגור