תקשורת ומדיה

נתניהו וכחלון הכריעו: הקמת התאגיד תדחה לאפריל 2017

ראש הממשלה ניסה להוביל מהלך לדחיית הקמת התאגיד בשנה ורבע לפחות, אולם בסופו של דבר הדחייה תהיה לחצי שנה, עם אופציה לקיצור מועד זה. התאגיד: נוכל לשדר כבר ב-1 בינואר
אלכסנדר כץ | 
בנימין נתניהו (צילום אבי אוחיון; לע"מ)
דחיית הקמת תאגיד השידור הציבורי וסגירת רשות השידור, מתקצרת. בפגישה שנערכה הבוקר (יום ב') בין ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו, לבין שר האוצר משה כחלון, סוכם כי תאריך פתיחת התאגיד יידחה ל-30 באפריל 2017 וכי החל מהראשון לינואר 2017 יוכלו השרים, לפי הוראתם או לבקשת התאגיד, להקדים בצו בחתימתם את יום תחילת שידורי התאגיד. 
את המגעים החל לפני מספר ימים השר לביטחון פנים גלעד ארדן, מי שיזם את הקמת התאגיד. הוא ניסה להניע מהלך בניסיון להרגיע  את השטח והביקורת הקשה בנתניהו. כעת המהלך הצליח, והכדור מועבר למשרד התקשורת שיכין תזכיר חקיקה שיופץ בשעות הקרובות, בהתאם לסיכום שבין השרים. בהמשך הנושא יגיע לחקיקה בכנסת. 
מאז הודיע ראש הממשלה נתניהו מעל בימת הכנסת על דחיית השקת התאגיד לינואר 2018, המערכת הפוליטית סערה. כזכור, באותה עת אמר נתניהו כי התאגיד אינו מוכן לפעולה, וכי הגיע להחלטה יחד עם ההסתדרות והיו"ר שלה אבי ניסנקורן
ואולם, בתאגיד חזרו והצהירו כי יוכלו לעלות לאוויר כבר ב-30 בספטמבר, תאריך היעד, גם אם לא בצורה מושלמת. יו"ר התאגיד גיל עומר אף הצהיר בישיבת ועדת הכלכלה אתמול כי ההסכמה בין נתניהו לניסנקורן הייתה מעל הראש של התאגיד, ובלי הם ידעו מכך. כבר אתמול בישיבת ועדת הכלכלה אמר יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל כי אין מצב שהתאגיד יקום במועד, בשל כל ההתנהלות הפוליטית סביבו. 
בתאגיד השידור טוענים כי "תאגיד השידור הישראלי: התאגיד יפעל לקיום ההסכמה בין שרי האוצר והתקשורת, ויהיה ערוך לעלות עם שידור מלא, איכותי, פלורליסטי ועצמאי כבר ב-1 בינואר 2017 מתוך ציפייה שהממשלה תעמוד בהתחייבותה ותאפשר לתאגיד לעשות כן, כבר במועד זה". אתמול אמרו בתאגיד כי יוכלו לשדר כבר ב-30 בספטמבר, תאריך היעד. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה