תקשורת ומדיה

זו הסיבה לביטול? ביטן לא מרוצה מהרכב העובדים ב'כאן'

בשיחה בגל"צ אמר יו"ר הקואליציה כי לתחושתו - סוג האנשים שתקבלים ל'כאן' מנוגד לרוח החוק. הסבר להערכות לגבי החיסכון שבביטול התאגיד הוא לא סיפק, אבל היו כמה פנינים שכן
אלכסנדר כץ |  14
ח"כ דוד ביטן בשבתרבות באר שבע (צילום באדיבות שבתרבות באר שבע)
יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן ממשיך לקדם את הצעת החוק שלו לביטול תאגיד השידור הציבורי כאן, אולם לא מסביר עד כה מהיכן שאב את המספר שלדבריו ייחסך אם התאגיד יבוטל ורשות השידור תמשיך לפעול.
בשיחה הבוקר (יום ד') עם רזי ברקאי בגל"צ, אמר ביטן כי המהלך שלו יוביל לחסכון של 1.4 עד 2.1 מיליארד שקלים, והוסיף כי מחר יספק לתקשורת מידע לגבי הנתון הזה עליו הוא מדבר בשבועות האחרונים. לדבריו, ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו מעורב במהלך ואף אמר לו כי אינו תומך או לא, אולם יש לזכור כי כאשר נתניהו רוצה לבלום מהלכים פוליטיים, הוא יודע לעשות זאת עוד בטרם לידתם.
ביטן מכחיש כי המהלך נועד לפגוע בשידור הציבורי ואמר כי "גם ערוץ 1 של רשות השידור וגם התאגיד הם שידור ציבורי, ככה שאין פגיעה בשידור הציבורי". לדבריו, "את 200 מיליון השקלים שהיינו אמורים להשקיע בתוכן בתאגיד, נשקיע ברשות השידור אם נפרק את התאגיד החדש".
"לא ניתן היה להבריא את הרשות הישנה, ההסתדרות לא נתנה ולכן הוחלט ללכת לתאגיד חדש", אמר ביטן כשהוא מנסה להסביר את הזיגזג של הממשלה שהחליטה על פירוק הרשות ונראה שעכשיו רוצה לחזור למתווה הרשות. לדבריו, "היום נוצר מצב שברשות הישנה עובדים אמרו שהם מוכנים לכל התייעלות. התאגיד החדש לא הצליח להעלות לאוויר...".
"לא נתתם לו. יש דד ליין לתחילת 2017", העיר לו רזי ברקאי, וביטן הגיב: "הדד ליין הזה משתנה כל הזמן. אף אחד לא הפריע להם להעלות, לפעול. אנחנו לא היינו מעורבים בנושאי ההפעלה".
ברקאי הזכיר לביטן את דבריו של נתניהו – כי בתאגיד יש "'יותר מדי שוברים שתיקה'", ואמר לו כי "הכל מתחיל ונגמר בקטע הפוליטי". "אתה יכול להגיד מה שאתה רוצה", השיב ביטן. "יש לנו הרגשה מסוימת שהתאגיד הזה לא הולך להיות תאגיד ציבורי כפי שהחוק רואה אותו. החוק אומר שיפעל תאגיד ציבורי שיפנה לכל גווני האוכלוסייה ולכל הנושאים, ואנחנו לא רואים את זה ככה".
ברקאי: "אתה רואה שם יותר מדי שמאלנים?"
ביטן: "לא קשור. הוא לא הולך לפעול כפי שהחוק אומר שהוא צריך לפעול. אתה רואה את ההרכב של האנשים שמתקבלים, אתה רואה עכשיו למשל – זה הרגשה, אני לא יכול... אבל אני אומר לך במפורש, אם בנושא התקציבי לא אהיה צודק, אני אמשוך את החוק".
בכל מקרה הצעת החוק לא צפויה להגיע לדיון בוועדת הכלכלה בראשה עומד ח"כ איתן כבל משום שהקואליציה נמצאת בוועדה זו במיעוט ולא תוכל לקדם את הצעת החוק של ביטן. לכן מתכוון ביטן להקים ועדה מיוחדת על בסיס ועדת הכנסת, שתדון בביטול התאגיד ובאיחודו עם רשות השידור. בוועדה זו יהיה לקואליציה רוב.
גם בגזרת שר האוצר משה כחלון מתכוון ביטן לפעול על פי הערכות, ולהציע לו דיל – חוק מיסוי הדירה השלישית תמורת הסרת התנגדותו של כחלון לביטול תאגיד השידור הציבורי. בראיון לגל"צ הכחיש ביטן בצורה רפה את הטענה הזאת, אבל אמר כי "לא נראה לי ששר האוצר - עם זה שיש כאלה בעיות כלכליות כאלה גדולות ויש כל מיני הצעות חוק בחוק ההסדרים - שהוא ירצה לאבד 1.5 מיליארד שקלים בגלל שהוא לא רוצה לחזור בו מההחלטה שלו".
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    אמור להיות ירקן ולא מקבל החלטות (ל"ת)
    ביטן איש עלוב 11/2016/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    ביטן הוא פרצופה של המדינה. נקודה. מכאן יחליט כל אחד לאן פניו (ל"ת)
    אלי 10/2016/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    ברקאי איש גס רוח (ל"ת)
    ירון 10/2016/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 9.
    ביטן איש גס רוח
    ירון 10/2016/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וזו צורתו ותדמיתו של הליכוד ושל ביבי.
    סגור
  • 8.
    נעשה צדק פואטי עם אנשי התאגיד
    רוחלה 10/2016/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האופן המשפיל שהם הפעילו בראיונות עם עיתונאי רשות השידור... אני פשוט לא יכולה להבין את זה..
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    החלטה נבונה לאור התוצאות היום
    יעל 10/2016/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בזבוז מטורף של מליונים בפתח. חונטה של מפיקים וגלצניקים קיבלה רישיון לבזבז את כספי הציבור על שטויות. לעצור את השחיתות ומיד. כל בר דעת עם אומץ לב רואה את סרטוני הטמטום של החבורה המשעממת, מבין שמדובר בפיאסקו. חבורה יהירה של ילד כאפות מגלצ שבטוח שהשמש זורחת לו מהתחת.
    סגור
  • שקוף שאת ממושחתי רשות השידור
    טניה וידור 10/2016/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם רוצים להמשיך את החגיגה על חשבון משלם המיסים. בגיע הזמן להמית את הרעה החולה מרוממה ולהעיף את ה"עובדים" שלא עושים כלום כבר שנים. העם רוצה שידור ציבורי ראויי ולא את השחיתות שלכם עם יענקל'ה לאן.
    סגור
  • 6.
    ביטן הוא רק בובה
    מירי 10/2016/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האמינו לי הוא לא מבין בתאגיד ובכוח אדם ובטח לא בעיתונות ובתקשורת. ביבי ושרה פועלים בכמה חזיתות ומפעילים כמה זרועות לסיכול התאגיד
    סגור
  • ביטן אדם חכם (ל"ת)
    יעל 10/2016/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 5.
    לפחות לכחלון יש מילה
    בבילון 10/2016/19
    הגב לתגובה זו
    2 2
    וביטן עם כל הצער שבדבר הוא עושה דברו התורן של רוה"מ
    סגור
  • 4.
    לאופוזיציה אין רוב בוועדת הכלהלה
    שימי 10/2016/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זו טעות, תבדקו את עצמכם
    סגור
  • 3.
    כמה חוסר דיוק בכתבה אחת
    מבחוץ 10/2016/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם הם מדייקים בדברים אחרים? או שזה חלק מהחול שזורקים לכולם בעיניים. איפה דורון צברי כשצריך אותו
    סגור
  • 2.
    חלמאות ומעל לכל שחיתות ורודנות. (ל"ת)
    הליכוד הרס הכל 10/2016/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    ח"כ ביטן
    מבפנים 10/2016/19
    הגב לתגובה זו
    9 1
    מקדם חוק בתמיכה מאחור של נתניהו. הרפורמה ברשות השידור נחתמה בהסכמת כל הצדדים: האוצר, ההסתדרות וכל הוועדים. הגיע ארדן השחצן וזרק הכל לזבל יחד עם לפיד הקברן בשליחות נתניהו. ההסתדרות שיתפה פעולה עם המהלך המטופש והמושחת מסיבות אחרות לא ענייניות לחיסול השידור הציבורי ועכשיו מאחזים את עיני הציבור במעשיות של ביטן. אין גבול לטפשות ולשחיתות.
    סגור