תקשורת ומדיה

כ-200 עובדים השתתפו בכנס החרום של תאגיד כאן

העובדים כינסו ישיבת חירום בעקבות התכנית לביטול התאגיד. הם יצאו בקריאה לשר האוצר להתנגד למהלך, ומבטיחים המשך צעדי מחאה נוספים
אלכסנדר כץ |  3
כנס החירום של עובדי תאגיד השידור הציבורי 'כאן' (צילום פנימי)
על רקע המהלך של יו"ר הקואליציה דוד ביטן, שזוכה לכאורה לתמיכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, לביטולו של תאגיד השידור הציבורי, וחזרה למתווה רשות השידור, כינסו עובדי כאן הבוקר (יום ג') כנס חירום בו לקחו חלק כ-200 מעובדי התאגיד. 
ועד המנהלה, העיתונאים וארגון העיתונאים עדכנו את העובדים באשר למצב הדברים הנוכחי, וביקשו מהם לקחת חלק פעיל במאבק כנגד הניסיונות השונים לפגוע לטענתם בחופש העיתונאי. 
בין היתר דובר שם אף על "הרשימות השחורות והלבנות", אותה חשיפה בחדשות 10 לגבי הלחצים הפוליטיים לשילובם של "אנשי שלומנו" ולאי קבלתם של עיתונאים שעשויים "להוות" בעיה. "זה מאבק של כולנו על הזכות להיות חלק משידור ציבורי חף משיקולים פוליטיים וליצור עיתונות איכותית וחופשית", נאמר בכינוס. "אנחנו קוראים לשר האוצר משה כחלון לעמוד מאחורי הבטחותיו ולאפשר לנו להמשיך בעשייה".  
עם הלחץ שמפעיל דוד ביטן, כאמור בגיבויו של נתניהו, הגורם האחרון בו תולים תומכי ועובדי התאגיד הוא השר כחלון שהביע בעבר תמיכה בהקמת התאגיד, ומתנגד גם להוצאה הכספית הגדולה שתהיה עם ביטולו וחזרה למתווה רשות השידור. ואולם לצד זאת ישנו חשש כי גם כחלון יסיר את תמיכתו מהתאגיד ויסכים להצאה עליה פורסם - תמיכה בביטול התאגיד תמורת תמיכת נתניהו והליכוד במיסוי דירה שלישית. 
בכינוס הודגש כי התאגיד יעמוד בזמנים ויעלה לשידור ב-1 בינואר כפי שקובע החוק (שמאפשרגם דחייה עד לסוף אפריל 2017). בכל מקרה יתקיימו צעדי מחאה נוספים בימים הקרובים נגד המהלך של ביטן.
בישיבה היום נידונה גם סוגיית "הרשימות השחורות והלבנות", כלומר לחצים של גורמי פוליטיים לקבלתם של "אנשי שלומנו" ולדחיקתם ואי קבלתם של "גורמים בעייתיים". ואולם לדברי גורמים בתאגיד, הפרסום ב'חדשות 10' לא היה מדויק וזאת משום שאין לחצים יוצאי דופן, ולבטח לא כפי שהשתמע מהפרסום בערוץ 10. 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    WOW!פתאום אסיפת עובדים מסוקרת באופן חיובי .מעניין למה !
    התגייסות ברנז'אית 10/2016/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    200 עובדים רשימות שחורות רשימות לבנות כמה אגדות אורבניות עוד יומצאו ????????
    סגור
  • 2.
    קריאה לעובדי רשות השידור שהתקבלו לתאגיד
    איש חכם 10/2016/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אתם השתגעתם??? חופש העיתונות? ומה עם מוסר עבודה בסיסי? אתם מחויבים לתאגיד "מיום התחילה" על פי החוזה אתם משתתפים בכינוס שהוא נגד מקום העבודה שלכם?? לבוא חשבון עם כל המצולמים!!!! טוב שיש עוד 300 שלא הגיעו (התאגיד הודיע שקבל 500)
    סגור
  • 1.
    עוד לא התחילו לשדר פריים אחד וכבר יש להם אסיפות עובדים להדוף את הפוליטיקאים.
    כאן באוויר 10/2016/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ברוכים הבאים למציאות של עובדי רשות השידור. תתחילו להבין שכל הדיבורים על חופש עיתונאי הם כלום. מה שהם רוצים הימין זה לשלוט על מה שכולם חושבים. לשלוט על מה שיוצא לאוויר. זה היה ברשות השידור ונהדף על ידי העובדים שההסתה נגדם היתה מראש הממשלה ומטה.
    סגור