תקשורת ומדיה

פרס הרשות ה-2 לרינה מצליח בזכות סיקור פרשת חטופי תימן

הפרס על שם רחל פרימור ז"ל יוענק למצליח, אשת חדשות 2 בזכות סיקור הפרשה שעלתה לראש סדר היום הציבורי. במקום השני סיון כהן, ובמקום השלישי לינוי בר גפן וסיון קלינגבייל
אלכסנדר כץ |  3
רינה מצליח (צילום יח"צ)
פרס פרימור של הרשות השנייה יוענק השנה לרינה מצליח מחדשות 2 על סיקור פרשת חטיפת ילדי תימן שהעלה את הפרשה מחדש לסדר היום הציבורי. הפרס על שמה של חברת מועצת הרשות השנייה לשעבר רחל פרימור ז"ל, מוענק מדי שנה על תחקיר עיתונאי בנושאים חברתיים ששודרו באחד מגופי הטלוויזיה והרדיו הנמצאים תחת פיקוחה של הרשות. מטרת הפרס, להביע הוקרה והערכה לעבודה עיתונאית בעלת תרומה מיוחדת לחברה הישראלית ולעודד עיסוק עיתונאי בנושאים חברתיים ובתיקון עוולות חברתיות.
הפרס הראשון בסך 10,000 שקלים יוענק כאמור לרינה מצליח על המעקב שניהלה אודות פרשת חטיפת ילדי תימן. "מדובר במעקב מתמשך ואינטנסיבי אחר הפרשה", נכתב בנימוקי הוועדה. "התחקיר העלה את הנושא לסדר היום הציבורי והתקשורתי וחשף לראשונה את היוזמה לחידוש מאבקם של בני הדור השני והשלישי  לפרשת היעלמותם של ילדי תימן. התחקיר הוביל לשינוי של ממש כאשר השר הממונה על הסוגיה העביר המלצה להורות על חשיפת מסמכי גנזך המדינה ומסמכי הוועדות הממלכתיות שעסקו בנושא".
מנכ"ל חדשות 2 אבי וייס בירך על זכיית רינה מצליח:  "אנחנו גאים ושמחים בזכייתה של רינה מצליח במקום הראשון בפרסי פרימור לעשייה עיתונאית חברתית. אין ספק שהסיקור שלה ב'פגוש את העיתונות ובכלל רצועות 'חדשות 2' , את הפצע הפתוח של היעלמות ילדי תימן הוא אחד מהפרויקטים החשובים שלנו בשנים האחרונות. זוהי הוכחה לכך שעיתונות אמיצה מביאה לשינוי מציאות ולהישגים. רינה הצליחה בתוך חצי שנה של ליווי וטיפול עיתונאי ענייני מקצועני ומסור לכפות על קברניטי המדינה להורות על פתיחת ארכיון התיק וכל המסמכים הנוגעים בדבר לעיני הציבור ולהתחיל בבחינה אמיתית של נסיבות היעלמותם. אנו שמחים שלא רק הצופים מבחינים בכך ושמים לב למאמץ העיתונאי הגדול בפרויקט זה אלא גם ועדת הפרס של הרשות השנייה".
הפרס השני בסל 6,000 שקלים יוענק לסיון כהן, מגישת התכנית הכל כלול בערוץ 10 על תחקיר "עוקץ הקשישים". בוועדת הפרס אומרי כי מדובר ב"תחקיר חשוב ומעמיק שמתאר תופעה קשה בה הפך דור המייסדים והאוכלוסייה המבוגרת בארץ לטרף קל בידי נוכלים אשר גוזלים את כספם ומתעמרים בהם. מאחורי התופעה עומד סחר במאגרי דאטה של קשישים אשר עוברים לנציגי מכירות שמסבכים אותם בהוצאות תוך מצג שווא והטעיה. במסגרת התחקיר והמעקב הוגשה תלונה למשטרה ותוקנה הפרצה בחוק שאפשרה את הישנות המקרים במסגרת חוק שזכה לכינוי 'חוק עוקץ הקשישים'".
הפרס השלישי בסך 4,000 שקלים יוענק ללינוי בר גפן וסיון קלינגבייל מהתכנית עושות חשבון בערוץ 10 על התחקיר "הימורים בחסות החוק". מנימוקי הוועדה: "לתחקיר הימורים בחסות החוק חשיבות רבה שכן הוא עוסק בהשלכות הכבדות של תעשיית ההימורים שמנהל מפעל הפיס בחסות המדינה, תוך שימוש בשיווק אגרסיבי והתמקדות באזורים מוחלשים מבחינה סוציו אקונומית. בין היתר מתועדים הלחצים שמפעיל מפעל הפיס על הזכיינים שלו כדי למכור עוד ועוד טפסי הימורים ללקוחות ומובאים בו סיפוריהם של מהמרים שונים. בעקבות התחקיר הגביר משרד האוצר את מלחמתו בתופעה ושונו תנאי הזיכיון של הפיס".
עוד הוחלט כי השנה במהלך הטקס יוענק אות הוקרה מיוחד לבני משפחתה של העיתונאית טטיאנה הופמן ז"ל, עורכת חדשות החוץ הוותיקה של חדשות ערוץ 2 שהלכה לעולמה לאחרונה.
יו"ר הרשות השנייה אוה מדז'יבוז'  מסרה כי "אנו רואים לנגד עינינו את חשיבותה של עיתונות ביקורתית שמובילה שינוי ומתקנת עוולות ורוצים להוקיר את העבודה המאומצת והקשה שמשקיעים העיתונאים והמערכות בתרומה ממשית לחברה הישראלית. באופן אישי אני מברכת על כך שכל הפרסים השנה הוענקו לעיתונאיות - כולן פעילות ומובילות בתחום החברתי".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כל הכבוד לרינה מצליח סוף סוף מישהו טיפל בנושא הכאוב הזה (ל"ת)
    ירבו כמותך 04/2017/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    עיתונאית חצר
    דנה 11/2016/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עוד פרס כזה ואבדנו.
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד לסיון כהן, מגיע לה פרס הערכה
    אני 11/2016/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי ששופטי הפוליצר התעלמו מהתחקיר החשוב על החטיפה בלונה פארק....
    סגור