תקשורת ומדיה

לא מוותר: נסטלבאום נגד מתן פרס אומ"ץ ליגאל רביד

בין השניים זורם דם רע - שכולל הסדר טיעון נגד נסטלבאום בנציבות שירות המדינה, ותביעת דיבה נגד רביד. ערב חלוקת אותות אומ"ץ, נסטלבאום פנה ל-2 חתני האות ותוקף את אומ"ץ ורביד. רביד בחר לא להגיב
אלכסנדר כץ |  45
יגאל רביד, משה נסטלבאום (צילום: אביב חופי; ערוץ 1) (צילום אביב חופי; ערוץ 1)
מערכת היחסים העכורה בין משה נסטלבאום ליגאל רביד זוכה השבוע לחיזוק נוסף. לאייס נודע כי נסטלבאום פנה ל-2 זוכים בפרס אומ"ץ שצפויים לקבלו הערב (יום ב') והתריע בפניהם כי בין הזוכים נמצא גם רביד.
במכתב לנשיא בית המשפט העליון לשעבר פרופ' אהרון ברק, ולשופטת בדימוס הילה גרסטל, כתב מנהל חטיבת החדשות לשעבר של ערוץ 1 כי אומ"ץ אינה מתנהלת לכאורה בשקיפות בכך שהחליטה להעניק את האות גם לרביד, ולא יידעה את 2 השופטים בדימוס כי אלמנתו של מייסד אומ"ץ, הגב' זיוה אבנרי למשל, תעדר מהטקס כאקט של "הבעת אי אמון מוחלט במי שעומדים כיום בראש התנועה, שהקים בעלה המנוח העיתונאי אריה אבנרי ז"ל", וזאת בשל חוסר שביעות רצונה. בנתיים נודע לאייס כי גורמים שונים, כולל בני משפחתה של של אבנרי, לוחצים עליה להגיע לטקס והיא צפויה לעשות כן. 
במכתבו מאתמול כתב נסטלבאום כי השופטת בדימוס עדנה בקנשטיין התפטרה מחברותה בוועדה לבחירת המועמדים לאות אומ"ץ בשל אי שביעות רצונה. נסטלבאום גם תקף את העמותה ש"לא עומדת בכלל הבסיסי שהיא דורשת מגופים ציבורים, ואינה מוכנה להעמיד לרשות הרבים מסמכים או להסביר שיקולים ציבוריים שהנחו אותה כדי שיעידו כי בחירתו של רביד נעשה בתום לב ועל סמך ממצאים מוצקים המעידים כי יגאל רביד, הוא חושף שחיתויות שראוי לקבל את אות התנועה".
לדבריו, "לפני כחודש הבאתי לתשומת ליבו של היו"ר הזמני של אומ"ץ מעוזיה סגל בשיחה טלפונית, כי נגד רביד יש עדויות קשות גם בנציבות שירות המדינה וגם בבית המשפט, על התנהלות גסה ומחפירה נגד נשים והחומר מצוי בידי", אולם בעוד הוא זומן להסביר את הדברים, כבר הודפסו ההזמנות עם שמו של רביד עליהן.
"על פי עדויות של עובדות בחטיבת החדשות בבית המשפט, רביד רמס, השפיל, ביזה ופגע בכבודן של נשים עובדות הטלוויזיה", המשיך נסטלבאום במכתבו כשציין כי רביד אף תקף קשה 2 עיתונאיות ברשות השידור בדף הפייסבוק שלו על "שהעזו להתלונן על התנהגותו הגסה הבוטה המשפילה והדורסנית", וגם אותו תקף, מה שהוביל בהמשך להגשת תביעת דיבה נגדו. "משהחלטתי להעביר את רביד מתפקידו בתוקף סמכותי כמנהל חטיבת החדשות, התלונן רביד כי הטרדתי אותו מינית לפני כ-10 שנים רחמנא ליצלן, תוך שהוא תופר בתפרים גסים תיק נגדי ומאשים אותי בכך שאני הומופוב.
נסטלבאום גם טוען כי לא כל מי שמוגדר כ"חושף שחיתויות", הוא אכן כזה: "האם העובדה שרביד קיבל ממבקר המדינה הגנה של חושף שחיתויות היא לבדה סיבה ראויה לקבלת אות אומ"ץ? שהרי רביד אינו היחיד שזכה בהגנת המבקר, ועובדה היא שתנועת אומ"ץ אינה מעניקה אותות הוקרה לכל מי שהמבקר החליט להעניק לו הגנה של חושף שחיתויות, מה גם ששמו של יגאל רביד לא נקשר מעולם כמי שחשף שחיתויות".
 
פעם חברים, היום שונאים
 
כזכור, מערכת היחסים בין נסטלבאום לרביד ירדה בשנים האחרונות רק מורדות, והגיע לנציבותך שירות המדינה ולבין כותלי בית המשפט. בעבר היו נסטלבאום ורביד מיודדים, אולם עם השנים טען רביד כי נסטלבאום הטריד אותו באופן מילולי בכך שהעיר הערות על נטייתו המינית. במוקד הסכסוך הייתה שיחה בין השניים באירוע חברתי בו אמר לרביד בחיוך "שמור על התחת שלך, כמה מהחברים שלי דלוקים עליו", שהגיב על כך ב"אל תדאג, באתי עם תחתונים מפח". משפט זה הפך עם הזמן לסימן ההיכר של "המלחמה" בין רביד לנסטלבאום.
בסוף 2013 הרשיע בית הדין למשמעת של עובדי המדינה בנציבות שירות המדינה את נסטלבאום בעבירות של התבטאויות שאינן הולמות עובד ציבורי הנוגעות למיניותם של 2 עובדים הכפופים לו - בהם רביד. בתובענה הואשם כי במספר הזדמנויות לאורך שנות עבודתו, ובין היתר לאחר שמונה לשמש בתפקיד מנהל חטיבת החדשות, התבטא באופן בלתי ראוי ובלתי הולם כלפי השניים. במסגרת עסקת טיעון שערכה הנציבות עמו, הושעה נסטלבאום ל-3 חודשים מתפקידי ניהול ברשות, בסיומם הוא יכול היה לחזור לתפקיד ניהולי. רביד עצמו חזר לאחר כמה חודשים להגיש חדשות ותכניות בקול ישראל ובערוץ 1.
בחודש מאי 2015 הגיש נסטלבאום תביעת לשון הרע נגד רביד בסך של מיליון שקלים, על פרסומים של רביד בדף הפייסבוק שלו ובעקבות ראיון שלו במוסף '7 לילות' של ידיעות אחרונות. בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב גולל נסטלבאום מסכת ארוכה של אמירות שקריות לדבריו שנועדו לפגוע לכאורה בשמו הטוב ולסכל את כניסתו לתפקיד מנהל ערוץ 1, לאחר שכבר נבחר לתפקיד על ידי ועדת האיתור של רשות השידור. בסופו של דבר לא יצא המינוי הזה אל הפועל.

תגובות

יגאל רביד בחר לא להתייחס לדברים.
מתנועת אומ"ץ נמסר: "מדובר במהלך נואש נוסף של משה נסטלבאום במסגרת סכסוך בינו ובין יגאל רביד, שאומ"ץ אינה צד בו. נסטלבאום פנה לשלל גורמים בניסיון למנוע את מתן האות ליגאל רביד, אולם נדחה לאחר שבחנו את טענותיו לעומקן. טענות נסטלבאום כלפי מר רביד נבחנו שוב ושוב, הן על ידי ועדת האות, והן בהליכים משפטיים שונים, בין היתר - בפסק הדין שניתן בבית הדין המשמעתי של עובדי המדינה בעניינו של מר נסטלבאום. בנוסף, רביד זכה לקבל צו הגנה לחושפי שחיתויות מטעמו של מבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף שפירא - בגין חשיפת השחיתויות של ההנהלה הקודמת ברשות השידור. חזקה על כלל הרשויות הללו, ובהן רשויות תביעה, שיפוט וביקורת, שבחנו היטב את כלל הטענות". 
"לגבי טענותיו אודות תנועת אומ"ץ: כלל טענותיו של מר נסטלבאום כנגד תנועת אומ"ץ הן בבחינת הכפשה. המצג כאילו משפחת אבנרי כולה משכה ידיה מהמפעל החשוב שהוא תנועת אומ"ץ - אינו אמת. כך גם באשר לשופטת (בדימוס) עדנה בקנשטיין, שממשיכה לעמוד בקשרים עם תנועתנו, ואף אישרה את הגעתה לטקס אות אומ"ץ". 
"תנועת אומ"ץ מעניקה מדי שנה את אות אומ"ץ לנשים וגברים שפעלו באומץ לב כנגד גילויי שחיתות ולמען חברה צודקת יותר במדינת ישראל".
תגובות לכתבה(45):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 25.
    רביד עובד כל הזמן.לך לא נותנים להיכנס לבניין (ל"ת)
    ככה ניראה הסוף 12/2016/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    יגאל כרגיל האמת רחוקה ממך, אי אפשר לפטר אף אחד ולצערנו גם לא אותך
    רחלי ר 12/2016/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה מטיף מוסר ? אתה משפיל הנשים? למה אתה לא עובד בהגשת יומנים ברדיו ואין לך דריסת רגל בחדשות בטלויזיה? ספר לכולם, פעם היית כותב לנו אני בדרכי להגיש את היומן בבוקר, מה נותנים לך להגיש היום כלום מוחלט. יומנים לא, הכל דיבורים לא, חדשות בטלויזיה לא! אתה איש בלתי נסבל שמציק לנשים ואת זה כולם יודעים.
    סגור
  • 23.
    אי אפשר לפטר אותו כי הוא תבע את הרשות (ל"ת)
    מבפנים על נסטלבאום 12/2016/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    מתי ייצליחו להיפטר מהנסטל הזה כבר? משכורת בבית (ל"ת)
    קומה 3 12/2016/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    האם חולקו שקיות הקאה שיגאל רביד שפגע בנשים כה רבות עלה לבמה? (ל"ת)
    אולי 12/2016/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 20.
    זה היה מופע ההתבזות של אומץ (ל"ת)
    רותי 12/2016/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    נסטל, כל היום ישבת לטקבק כאן...? (ל"ת)
    איזה אידיוט 12/2016/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • האמא המקסימה ניצולת השואה זכתה לכבוד ואנחנו הנשים להשפלות (ל"ת)
    ורד 12/2016/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    שקרנים באומץ השופטת עדנה בקנשטיין פרשה מהוועדה
    נחמה א 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לכם טיפת כבוד, אז מה אם היא מגיעה לארוע? היא פרשה מהוועדה, אין לה אמון בכם. היא מבינה שאתם תולעים וההחלטות של אומץ הזויות ומטומטמות
    סגור
  • 17.
    אני נסטלבאום לא כתבתי שום תגובה כאן (ל"ת)
    נס טל 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    זה לא יאמן זה אמיתי? יגאל רביד לקח את האות?
    רוזי 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה באמת זועק לשמים, אבל מה רביד אשם? נותנים לו הוא לוקח. האפסים הם אלה שגילו חוסר רגישות ונתנו אות לבן אדם שפגע כל כך בנשים.
    סגור
  • 15.
    יגאל רביד השפלת רמסת העלבת וגם קיבלת אות אתה דוגמא ומופת
    רונית 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אין אדם שראוי יותר ממך לקבל את האות של החבר׳ה הבזויים מאומ״ץ, ומה איתנו הנשים שנפגעו?
    סגור
  • 14.
    לנשים אסור לשתוק זה אות קלון רביד תתביש (ל"ת)
    יעל 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 13.
    יגאל רביד הבדיחה הגדולה. מכירות אותו?
    רונן 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יגאל רביד ראוי לא רק לאות אלא גם לפרס כספי, הוא הצליח לעבוד על כל העולם, הבחורות שהוא השפיל מלקקות פצעים ורביד מקהל אותות....
    סגור
  • 12.
    נסטל תמשיך אל תוותר כמו שאתה עושה תמיד
    רונן 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תראה להם איך משתינים מהאף
    סגור
  • נסטל תמשיך אנחנו איתך אל תוותר לו (ל"ת)
    אורית 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • נסטל תתקע לו את הצורה רק אתה יכול (ל"ת)
    רונהק 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 11.
    נסטלבאום, אינך אלא תולעת מצורעת. טינופת מזוקקת. ובקצרה, חתיכת חרא. (ל"ת)
    נדב אשדודי 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • גבר שמשפיל נשים הוא נקבה,נקודה (ל"ת)
    לאה רון 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    נסטל גבר שלא דופק חשבון עם ביצים מפלדה
    יראובן רביד 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נסטל גבר שלא דופק חשבון הוא עם הצדק וביצים מפלדה
    סגור
  • 9.
    אומצ בלי אומצ ובעיקר בלי כבוד. תתבישו (ל"ת)
    יגאל רביד? בושה ענקי 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 8.
    למה אומ"ץ צריכה לבדוק הליכים נגד נסטל? הוא צריך לקבל ממנה אות
    רונן 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בגלל העובדה שכרגע ההנהלה של אומ"ץ מורכבת מהחנפן הידוע רן כוחן ומהאיש שמילה שלו לא שווה פרוטה .זיווה אבנרי הודיעה להם שהיא לא תבוא. אולי היא תשנה את דעתה בגלל הילדים, אבל מדובר באנשים לא רצינים שאם אריה אבנרי היה יודע שהוא שהם מחליפים אותו, הוא לא היה מרשה לעצמו למות... התנועה הקיקיונית הזאת שהפכה לבדיחה בהשראת העסקנים העלובים שבראשה צריכה להראות לציבור מה שהיא מבקשת מאחרים. לחשוף מיסמך אחד, מיסמך אחד של יגאל רביד, שהביא לחשיפת שחיתות כולשהי ברשות השידור. אומ"ץ היא לא סניף של מבקר המדינה.
    סגור
  • 7.
    תנועת אומצ בדיחה. לא נסטלבאום מקבל את האות
    ענת 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אומצ האלה ממש בדיחה. נאחזים בקרעי תרנגולת. רן כוחן המסכן מנסח תגובות הזויות במקום שיספר מה עשה רביד, ובמה הוא תרם לחשיפת שחיתות. רצוי שאומצ תהיה אמינה, נסטלבאום הודה בהסדר טיעון באמירה לא ראויה ולא מנומסת וזה הכל.זאת כנראה האמינות של רן כוחן החלקלק ששולח אס. אם. אסים חנפנים לזיוה אבנרי. חנפן צמרת
    סגור
  • אורית סליציאנו זכאית לפרס אומ"ץ היא זיקית (ל"ת)
    חגי ש 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • פרס מידי ל סליציאנו על שתיקת הכבשים...
    לאה 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עלובה
    סגור
  • 6.
    תנו לרביד גם את אות הליגיון הצרפתי על השפלת נשים
    יעקב מורנו 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    איזה ביזיון, זה אומץ? זה חומץ!
    סגור
  • למה אתם לא בודקים בכך היה איך הוא התנהל נגד נשים. טינופות (ל"ת)
    יערה שני 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    תנועת אומץ היא בדיחה, היא מריונטה של המבקר
    רונית 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רן כוחן החמקמק והחלקלק הוא נחש מצוי, שמסובב את מעוזיה על האצבע הקטנה שלו. רביד ראוי לאות? על מה בדיוק ? על רמיסת כבודן של נשים ? בושה
    סגור
  • לא היה נכון שהגאון כוחן יבדוק במערכת "כך היה" איך התנהל רביד נגד נשים
    רותי ש 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איזה בושה לתת לאדם כזה אות,
    סגור
  • ככה זה. נסטל האמיץ מוצג באורח פסול ורביד הוא חושף השחיתויות
    אהוד 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה זה בנראה. נסטל בן אדם שאין לו ולא היה לו פחד אף פעם מאף אחד הוא האיש הרע בסיפור הזה? הוא גבר ולא נקבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • נסטל הודה בסך הכל באמירה לא ראויה ולא מנומסת, אז מה?
    יעקב נ 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל הוא לא נוהג ככה בנשים, אין עליו טענות כאלה. הוא נעמד כמו חומה להגן על הנשים, ופנו אליו לא מעט עובדות וזה ידוע בכל רשות השידור.
    סגור
  • 4.
    לא מרפה והפסיד בגדול
    חניתה 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל התנהלותו של נסטלבאום מעידה על אישיותו. תגובת אומ"ץ עומדת מולו והכפשותיו וכמובן אי הדיוקים והנסיון לפגוע בתנועה. הגיע הזמן שיצא לנו מהחיים! ברכות לרביד על קבלת האות.
    סגור
  • נסטל אל תרפה לרגע תחשוף את פרצופו האמיתי ואל תניח לו (ל"ת)
    חננאל 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • נסטלבאום לא ירפה ממנו עד שירא אותו גמור
    רווית 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה האיש. יש לו ביצים מפלדה, הוא לא פוחד. הוא לא ממצמץ והוא לא דופק חשבון, זרוק אותו מהדלת יבוא מהחלון. הוא לא ירפה מרביד, זה לא יעזור לו. ככה זה אצלו. הלי לחשוב יותר מידי. הוא יודע הכל וורסאי מאד בתגובות שלו. זה לא הדבר האידיאלי בחיים. אבל מה לעשות כל אדם והאופי שלו.
    סגור
  • זה בדיוק נסטלבאום יודע להלחם, נלחם לא מוותר וזה מרשים
    נעמי. ק 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נסטלבאום יודע לתת פייט למי שמתעסק איתו עד הסוף(
    סגור
  • איזה תגובה עלובה של תנועת אומ"מץ, הם מלכלכים את מי שחשף את קלונם?
    שלומי כ"ץ 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עלובי נפש.
    סגור
  • 3.
    מי שמשפיל נשים ראוי לאות? איפה הדס שטייף הצדיקה? (ל"ת)
    בושה גדולה 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • ואיפה סליציאנו צדיקת הדור שהייתה לטובתו?
    רונית שמר 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סליציאנו ״מגינת הנשים״. תמכה ברבים כידידת בית המשפט!!! אתם מאמינים? סליציאנו תמכה באדם שהשפיל נשים ורמס את כבודם. אתם מאמינים? כן היא ה מנכ״לית של האירגון שמגן על נשים. תפיצו את זה ברבים.
    סגור
  • סליציאנו לכי לעבוד אצל רביד (ל"ת)
    שרית 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אירית סליציאנו. מילה אחת: תתבישי (ל"ת)
    יעל 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    נו, די כבר !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    ******************** 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יוענק מייד אות הכבוד לגברת סוליציאנו שעמדה כצוק איתן נגד מתן האות
    נתן 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את צריכה להתפטר מייד!
    סגור
  • 1.
    יגאל רביד לא חשף בחיים כלום, בושה לאומץ (ל"ת)
    רן 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • בושה. מה רביד הזה חשף בחיים? גם כעיתונאי כלום מוחלט
    רותי ש 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    רביד חושף שחיתויות? זאת לא בדיחה אפילו. יגאל רביד. האיש שנשים בטלויזיה מתעבות את התנהגותו. איש נורא שהציק ורמס אותן. הוא מקבל הפרס?
    סגור
  • כאשה אני מתביישת! יגאל רביד מקבל אות? על מה?
    כמה שזה עלוב. 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    האנשים האלה פסולים בעיני , שיבואו לעבוד עם רביד יום אחד. יום אחד!!!!!!!!
    סגור