תקשורת ומדיה

עוד גוף בינ"ל נכנס לישראל: ויאקום רכשה מניות ב'ענני'

היחסים העסקיים בין 2 הגופים עולים מדרגה, עם רכישת המניות של הענק הבינ"ל בחברת המדיה הישראלית, כולל אופציה לשליטה בה, מה שיפתח לענני עוד יותר את השוק הבינ"ל
אלכסנדר כץ | 
החממה (צילום אהד רומנו)
תאגיד התקשורת International Media Network Viacom (VIMN), השייך לויאקום, רכש מניות מיעוט בקבוצת ענני תקשורת, אחד מגופי התקשורת ומפיקי התוכן המרכזיים בישראל. בענני מסרבים לחשוף בכמה אחוזים מדובר ואת שווי העסקה, אולם מדובר בחלק גדול, אבל לא שליטה בחברה.
את שיחות התיווך לעסקה מצד ענני תקשורת ניהלו המנכ"לית אורלי אטלס-כץ, דפנה בר - סמנכ"ל רגולציה ויועצת משפטית,  ושמוליק אשכנזי - סמנכ"ל הכספים. ענני תקשורת יוצגה בעסקה על ידי עוה"ד אשוק ג'. צ'נדרשיקר ונועה רוזנברג-סגלוביץ' ממשרד גולדפרב זליגמן. ויאקום יוצגה על ידי עו"ד קליפורד דיויס ממשרד ש. הורביץ.
תחת תנאי העסקה, ל- VIMN ניתנת האופציה העתידית לרכוש את נתח השליטה בענני. ברטוש וויטק, סמנכ"ל בכיר ומנכ"ל מרכז ומזרח אירופה ב-VIMN, הצטרף לדירקטוריון ענני תקשורת.
לענני תקשורת ו-ויאקום יחסים ארוכי שנים יחדיו. 'ענני' מחזיקה ברישיון הייצוג של המותגים הבינ"ל של ויאקום, בהם קומדי סנטרל, ניקלודיאון, ניק ג'וניור ו-MTV, לצד ניהול, הפקה ושידור של 7 ערוצים עצמאיים של ענני, וכן ייצוג מכירת תכנים ומוצרים של ויאקום. על פי ענני, ניקלודיאון וערוץ ניק ג'וניור מגיעים נכון לחודש נובמבר 2016 ל-49% מהרייטינג בקרב קהל צעיר, בעיקר הודות להפקות המקור המקומיות של הערוצים הללו דוגמת שכונה והחממה.
ענני תקשורת מפתחת פורמטים לטלוויזיה ותוכניות לשוק המקומי והבינ"ל, בהם אוכל רחוב מסביב לעולם ו-The Green Project - תכנית מערכונים קומית שזכתה להצלחה בינ"ל. הפקה של ענני – 'החממה' נרכשה על ידי נטפליקס לרימייק בינ"ל באנגלית וצפויה לעלות לשידור במהלך 2017. בנוסף, ענני תקשורת מתמחה בהפקות דיגיטליות, תוכן אינטראקטיבי ואפליקציות מובייל, ביניהן 'ספוגמאסטר' שזמינה להורדה בחנויות האפליקציות בישראל ובהונגריה ותושק ב-2017 גם בבריטניה.
בשנים האחרונות ישנה נהירה של גופים בינ"ל לחברות מדיה ישראליות, בין היתר אנדמול שיין שרכשה שליש מהזכיינית רשת, ואת השליטה בחברת ההפקות קופרמן הפקות; וחברת פרימנטל מדיה שרכשה 51% מאבוט המאירי.
דיוויד לין, נשיא ומנכ"ל VIMN מסר: "העסקה הזו תעמיק את השותפות שלנו עם ענני תקשורת, שותפות שהולידה הצלחה רבה לשתי החברות במשך שנים רבות. אנו נרגשים לקבע את האחיזה שלנו בשוק הטלוויזיה החשוב הזה וכן לבחון הזדמנויות חדשות, עם שחקן מרכזי בהפקת תוכן, באחד מהסקטורים הדינמיים ביותר בשוק הבינ"ל. אנו משוכנעים שהצוות של ענני תקשורת ימשיכו להצטיין בשוק המקומי והבינ"ל ואנו נרגשים מהעתיד לבוא".   
אודי מירון, מייסד ויו"ר קבוצת ענני תקשורת הוסיף: "השותפות עם ויאקום הינה עדות לחוזק וליצירתיות של קבוצת ענני תקשורת. לאחר שנים של ייצוג מוצלח של ויאקום בישראל, אנו מתכבדים לקחת את השותפות הזו צעד נוסף קדימה ואנו מאמינים שיחד נכבוש הישגים חדשים בישראל ובזירה הבינ"ל. אנו מצפים ומתרגשים לעבוד עם ויאקום ויחד ליצור אופקים חדשים לשוק הטלוויזיה המסורתית הבינ"ל וכן לשוק הדיגיטל הדינמי ולמנף את שוק הסטארט אפ הישראלי החזק על מנת לקדם את חזוננו הדיגיטלי המשותף. אני רוצה להודות לדיוויד לין ולכל צוות ויאקום על הבעת האמון הזו ביכולותינו ואני רוצה להודות גם לאורלי אטלס-כץ ולצוות ויאקום הישראלי על עבודתם הקשה והישגיהם המרשימים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה