תקשורת ומדיה

בנובמבר: קשת, רשת וערוץ 10 עוברים לאפיקים 12-16

לאחר שימוע שהתקיים לאחרונה, פרסמה מועצת הרשות השנייה מכרז לאפיקים החדשים אליהם יעברו הזכייניות המסחריות. בחירת האפיק תיקבע על פי גובה ההצעה הכספית
אלכסנדר כץ |  5
מועצת הרשות השנייה פרסמה לגופי השידור שנמצאו כשירים למעבר לרישיונות את המכרז להגשת הצעות לאפיקי השידור החדשים אליהם צפויים לעבור ב-1 בנובמבר השנה. במסגרת המכרז יוקצו האפיקים 12-16 לגופי השידור שצפויים לגשת למכרז. 
כזכור, בחודש נובמבר הקרוב אמורות רשת וקשת להתחיל לשדר ב-2  אפיקי שידור נפרדים. על פי החוק, אמורות 2 החברות, יחד עם ערוץ 10, לפנות את אפיקי השידור הנוכחיים (10,22) ולעבור לשדר באפיקים 12-16 כאשר האפיקים החדשים יהיו רציפים. 
על פי תנאי המכרז, חלוקת האפיקים תיקבע ראשית על פי ההצעה הגבוהה ביותר לאפיק מסוים, ולאחר מכן ייקבע רצף אפיקים בהתאם לתמחור הגבוה על כל אפיק. למעשה הליך חלוקת האפיקים ייערך ב-3 שלבים, כאשר בכל שלב תיבחר ההצעה הגבוהה ביותר מבין האפיקים המקיימים את הדרישה לייצר רצף, עד לחלוקת 3 האפיקים. כפי שנקבע בחוק, הליך בחירת האפיקים יושלם עד 30 באפריל.
"פרסום המכרז הוא צעד נוסף באסדרת שוק התקשורת בישראל", אומרת יו"ר הרשות השנייה אוה מדז'יבוז', "המעבר לרישיונות צפוי להעניק לשחקנים השונים בשוק ביטחון ויציבות בטווח הרחוק כך שיתאפשר לכל גוף שידור לתכנן היטב את צעדיו הן ברמת התכנים הצפויים והן בהיבט הכלכלי. זהו אינטרס של גופי השידור וגם האינטרס הציבורי ששוק התקשורת יהיה חזק, יציב, איכותי ותחרותי".
הבחירה באפיקי אלה נקבעה לאחר שימוע שנעשה בנושא, כאשר הרצון של הזכייניות המסחריות לקבל אפיקים בעשירייה הראשונה נתקלה בהתנגדות של חברות הטלוויזיה הרב-ערוציות HOT ו-yes, שאינן רוצות לוותר על נכס אטקרטיבי שכזה. השימוע התקיים בהמשך לבקשתו של מנכ"ל רשת, אבי צבי שביקש לקיים דיון בנושא. במהלך השימוע נבחנה הסוגיה האם השתנו הנסיבות כך שנדרש שינוי בהקצאת האפיקים שנקבעו. בשימוע נמצא כי לא השתנו הנסיבות ועל כן נקבעה החלטה משותפת להשאיר את האפיקים שנקבעו בחוק.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ערוצים מסחרים
    חסוי 04/2017/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי צריכים לעשות ערוצי בידור נוסטלגי ישראלי כל התוכניות של פעם בערוץ 2 צריכים לשדר אותם וככה הרייטנג יעלה עם הם השדרו את האח הגדול וכל מיני תוכניות לא טובות הרייטינג ירד ואף אחד לא הצפה בדברים האילו לדעתי זה צעד טוב שעושים ערוץ מי שלו גם ככה אין מה לראות בטלוזיה פעם אני זוכר כל ימי שישי היו משדרים תוכניות בידור כמו למשל הערב עם יצפאן שהיה בטלעד רק בישראל עם ארז טל סרטים פעולה כל ימי שישי ושבת סינמה שישי כל ימי שישי ושבת אחרי תוכניות אירוח בידור היום התקלקל התוכניות בכלל לא מצחיק וממש לא טוב צריך לחזור להיסטוריה של פעם של המצא של שנות 90 אני מקווה שתחזירו את התוכניות של פעם בערוץ 2 מה שהייתם משדרים בטלעד של פעם
    סגור
  • 2.
    2 רבים השלישי לוקח
    yyy 04/2017/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הדיגיטל יקח ובגדול. מאותו רגע שיהיו 3 ערוצים והרייטינג יפוצל. אין כבר מדורת שבט אחת (ערוץ 2) מי שירוויח מזה יהיה הפרסום הדיגיטלי.
    סגור
  • 1.
    למה לא לעשות כבר תיקון היסטורי ולהקצות את הערוצים 1-5? (ל"ת)
    ניב 04/2017/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • כתוב בכתבה
    ירמי 04/2017/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוט ויס לא מוכנים לזה
    סגור
  • ניב, יש אינטרסים לאנשים עם כסף וזה הכוח
    בן 04/2017/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אני מסתכל על הערוצים בחבילות של YES ושל HOT אני רואה שYES לא נפגעת מהמהלך והערוצים שלה נשארים זהים לעומת זאת HOT צריכים לשנות את כל מערך הערוצים שלהם שאנשים התרגלו אליו במשך שנים אני מסכים איתך שהערוצים האלו צריכים להיות 1-5 אבל לצערי זה לא יקרה
    סגור