תקשורת ומדיה

לא מוותר: דורי בן ישראל ישמש כלוביסט "אנטי פייסבוק" בכנסת

אחרי שפייסבוק ישראל סגרה לו 25 עמודים ואת הפרופיל האישי הבלוגר דורי בן ישראל, בעלי בלוג המזבלה, חוזר מהדלת הראשית - כלוביסט "אנטי פייסבוק" בכנסת
משה בנימין |  14
מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני ודורי בן ישראל, בעלי אתר המזבלה (צילום יח"צ, דפנה טלמון)
הבלוגר דורי בן ישראל שפייסבוק היכתה בו שוק על ירך בתקופה האחרונה עם סגירת הטראפיק מפייסבוק לאתר המזבלה ולאחר מכן הורדת עמוד המזבלה ועמוד האישי שלו מפייסבוק, לא מוותר כל כך מהר. הבוקר (יום ג') קצין הכנסת, העניק לבן ישראל היתר רשמי לשמש כלוביסט "אנטי פייסבוק" בכנסת.
בן ישראל, ייצג את עמותת 'טרון' של עו"ד גיא אופיר במסדרונות כנסת ישראל, שם ייפגש עם פוליטיקאים, פרלמנטרים ואנשי ממשל מתוך מטרה מוצהרת לקדם חקיקה, פיקוח ורגולציה על פייסבוק בישראל בנושאי גביית מס, פגיעה בזכויות המשתמשים ובפרטיותם, מלחמה בהכחשת השואה, הסתה ואלימות ונושאים רבים שפייסבוק, לטענתו, מעלימה מהם עין.
בן ישראל, שמנהל מאז 2006 את בלוג המזבלה, מצא עצמו בשנה החולפת בהתכתשות חסרת תקדים מול ענקית האינטרנט פייסבוק, שבעקבות הסיקור האינטנסיבי שלו כנגדה, נציגותה בישראל מחקה לחלוטין כ-25 עמודים שהיו בבעלות המזבלה, לרבות את פרופיל הפייסבוק האישי שלו ואת עמוד המזבלה הראשי שמנה למעלה מ-44 אלף איש ונחשב לפופולארי.
במארס השנה, כ-4 חודשים לאחר שלקח חלק בהשקת פרויקט Contact-Facebook שריכז את דרכי יצירת הקשר עם עובדי פייסבוק, נחסם גם בלוג המזבלה משיתוף ברשת החברתית והוגדר על ידה כ"זדוני" ו"מסוכן". בעקבות כך, הגיש בן ישראל באמצעות עורך הדין יהונתן קלינגר, תביעת דיבה ובקשה לצו מניעה קבוע כנגד פייסבוק ישראל, פייסבוק אירלנד ופייסבוק ארה"ב. לאור החלטת השופטת, התביעה תנוהל בהליך מזורז, כאשר מוערך כי עד סוף השנה יתקבל פסק דין.
בתוך כך, הוועדה הראשונה בה ישתתף בן ישראל כלוביסט תתקיים ביום שני ה-26.6. מדובר ביוזמה של חברת הכנסת רויטל סויד שלאחר הפרסומים בגרדיאן כי פייסבוק נוטלת חלק אקטיבי בהכחשת השואה ובעידוד אלימות והסתה, יזמה קריאה למנכ"לית פייסבוק ישראל לחשוף את כללי הצנזורה של פייסבוק. בוועדה המיוחדת ישתתפו גם נציגי פייסבוק ישראל, בהם ג'ורדנה קטלר, הלוביסטית של פייסבוק.
בן ישראל מסר: "פייסבוק ניצלה עד תום את כל הקלפים שלה. מעשיה הוכיחו לכל כי היא ומנהליה הינם גוף אלים, דורסני וכזה שיכול בקליק אחד למחוק מפעל חיים של אדם ללא סיבה. פייסבוק היא גוף שמסכן את קיומה של הדמוקרטיה וככזה היא תאלץ להתמודד עם אויב יצירתי ונחוש שיפעל נגדה במקום שמייצג את תכלית הדמוקרטיה".
במקביל מודיע בן ישראל כי בשבועות הקרובים, תשיק המזבלה את יריית הפתיחה בסדרת קמפיינים נגד הנהלת פייסבוק בארץ ובעולם. "בפייסבוק ישראל חשבו שאם הם יסגרו אותי ויחריבו את מפעל חיי אני אכנס למיטה ואבכה בחושך. ביום שחסמו לי את האתר הגעתי להסכמה ביני לבין עצמי, שאם מישהו פה יזיל דמעה, זה רק הם, וכך יהיה. בעיני רבים פייסבוק מתנהלת כקרטל פשיעה והמטרה שלי ואני לא מסתיר אותה, היא לראות את הנהלת פייסבוק ישראל ואת בכירי פייסבוק EMEA מאחורי סורג ובריח, כשם שקרה בברזיל לאחר שבפייסבוק סירבו לשתף פעולה עם רשויות החוק".
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    פגיעה בקנין רוחני
    ד. 06/2017/22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    גם לי פייסבוק סגרה ב 12-2016 את הפייסבוק ונעלה את יכולתי לגשת ל2 דפים עסקיים ולכל התכנים והתמונות ועוד שהעליתי ויש לי עליהם קנין רוחני מעבר לפגיעה שגרמה לי. תיכנסו בפושעת הזו.
    סגור
  • 9.
    סיסגרו כבר את פייסבוק (ל"ת)
    אתר מפלצת 06/2017/21
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 8.
    הגיע הזמן לספר שדורי...
    אחד שיודע 06/2017/20
    הגב לתגובה זו
    2 7
    לא התקבל לאף משרד פרסום מעולם, תבע סוכנויות פרסום על גניבת רעיונות (שכנראה הזה בלילה במיטתו) וייתכן שאף ניסה להתקבל לפייסבוק וגוגל בלא הצלחה. מסע נקם של לוזר חסר פרנסה וחיים. כל התעשיה צוחקת עליך מאחורי הגב, ואתה בטוח שאתה מלך כי רן בר זיק מתכנת העל של שנות השבעים מלקק לך. פתטי.
    סגור
  • תספר עוד פרטים
    וו 06/2017/21
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סיפורים על דורי מעניינים יותר מהסיפורים של דורי
    סגור
  • 7.
    בהצלחה דורי (ל"ת)
    די לפחד מהאח הגדול 06/2017/20
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    דורי כל הכבוד
    גמלאי 06/2017/20
    הגב לתגובה זו
    2 2
    דורי כל העם מאחוריך...כל הטוקבקים נגדך הנם יח"צ של דחבש. אל תתייחס אליהם.. נתחיל להפעיל את הפרסומים גם בארה"ב....קיים כבר ארגון שמגייס כסף למטרה זו..יש נכונות גדולה .. הרי גם שם פייסבוק משלמים מעט מאוד מיסים...
    סגור
  • 5.
    מה קרה בברזיל? דורי תפרט בבקשה (ל"ת)
    יוחאי 06/2017/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    דורי אנחנו איתך. תומכים בך (ל"ת)
    אחד ששומע 06/2017/20
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 3.
    פייסבוק שולחת מגיבים
    אחד שיודע 06/2017/20
    הגב לתגובה זו
    10 0
    שיגיבו לטובתה. אך האמת צריכה להיאמר. פייסבוק הוא אתר מושחת רע שטוב יהיה אם ייסגר כמה שיותר מהר.
    סגור
  • 2.
    עמותת טרון
    facebook 06/2017/20
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אתר לא עובד http://www.tron.org.il/ עמודפייסבוק טרון לא עדכנו שנה 50 לייקים לעמוד עמותה לא חשובה אין להם מעמד כוח כסף לא קאמבק כשלון
    סגור
  • 1.
    נודניק משועמם
    צוקי 06/2017/20
    הגב לתגובה זו
    6 15
    לך תעשה משהו משמעותי עם החיים שלך במקום לתפוס טרמפים על טובים ומוצלחים ממך. כמישהו שלטענתו פרנסתו תלויה בפייסבוק, יו דונט שיט וור יו איט.
    סגור
  • זו לא תגובה מטעמי
    זמיר דחבש 06/2017/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    (איך לא חשבתי על זה קודם)
    סגור
  • הוא נלחם את המלחמה בשבילך ובשביל כולם (ל"ת)
    שלומי 06/2017/20
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • בוא תגיד לי את זה בפנים
    דורי 06/2017/20
    הגב לתגובה זו
    18 3
    חולה על טוקבקים כאלו. בוא תגיד לי את זה בפנים, לפחות ככה אעריך אותך
    סגור