תקשורת ומדיה

ביסמוט, גלובס החדש וקול ישראל: ה-TGI יפורסם ביום ה'

סקר החשיפה יתקשה להבחין הפעם בשינויים ברשתות קול ישראל עם המעבר לכאן, ובתוצאות העבודה של העורך החדש של ישראל היום. ומה עוד על הפרק?
אלכסנדר כץ |  2
בועז ביסמוט, אלונה בר און ונוני מוזס (צילום אלכסנדר כץ, באדיבות גלובס, ניר קידר)
סקר TGI לטלוויזיה ולרדיו יפורסם ביום חמישי הקרוב - ויתייחס לתקופה שבין ינואר ליוני השנה. מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.2 מיליון נפש. הסקר נערך בישראל מאז שנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-39 מאז השקתו.
במוקד הסקר - כמדי חצי שנה, יהיו היחסים המורכבים בין ידיעות אחרונות לישראל היום, שעבר מהפכה של ממש עם מינויו של בועז ביסמוט בסוף אפריל לעורך הראשי על חשבונו של עמוס רגב, והדחתם של עיתונאים בכירים במערכת כגון דן מרגלית ומוטי גילת. בתחילת השנה צצה פרשיית 2,000 וראש הממשלה בנימין נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס נחקרו במשטרה בעקבותיה.
במקביל גם נחשפו מדי ערב תמלילים משיחות בין השניים שהוקלטו ב-2014 - מהם עולה כי השניים דנו כיצד לשנות את הסיקור נגד נתניהו מעל גבי ידיעות, ולהגביל את תפוצתו של ישראל היום. מעניין יהיה לראות אם לפרשה זו תהיה השפעה על נתוני הסקר הנוכחי, כאשר בסקר שלפני חצי שנה רשמו 2 העיתונים ירידה של כנקודה בחשיפה, בעוד מעריב השבוע והארץ התחזקו. 


סקר TGI שפורסם בינואר השנה
הגזרה הכלכלית תהיה זו התקופה האחרונה של המדידה בגלובס בעידן אליעזר פישמן, והשינויים בעיתון הכלכלי תחת הבעלות החדשה של קבוצת אלונה בר און והמו"ל החדש יובל סיגלר, יבואו לידי ביטוי בסקר הבא. 
הסוגייה המעניינת ביותר היא פירוקה של רשות השידור, והמעבר של קול ישראל לתאגיד השידור הציבורי. השידורים תחת כאן החלו ב-15 במאי, ואולם המדידה של TGI לא יכולה לדגום את החשיפה עד לאותה תקופה, ומאותו תאריך ועד לסיום יוני, במשך חודש וחצי, ולכן המדידה תתייחס כולה לקול ישראל תחת רשות השידור.


נתוני האזנה בסקר שפורסם בינואר 2017
השינויים המשמעותיים בהאזנה יבואו לידי ביטוי רק במדידה הבאה, בעיקר לנוח הביקורת על שידורי הבוקר בכאן ב', והשינויים הדרסטיים בתחנת 88FM
יהיה זה גם הסקר האחרון בעידן ירון דקל בגל"צ, על רקע הביקורת על התנהלותו בתחנה הצבאית ב-5 השנים האחרונות. בנוסף הסקר יתייחס גם למאבקים החמים בגזרת התחנות האזוריות - בין רדיו ללא הפסקה, רדיוס ו-eco99fm.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא מעניין. הפסקנו לצרוך את הרעל (ל"ת)
    שקרים 07/2017/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עם ישראל חונק את שלושת ערוצי הדמים (ל"ת)
    TGI 07/2017/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור