תקשורת ומדיה

יבגני, תתכונן: לע"מ בוחנת מתן תעודות למשפיעני רשת

לע"מ הקימה ועדה שתיבחן מתן תעודות למפעילי דפי פייסבוק מובילים, אושיות רשת ומנהלי קבוצות וואסטאפ. הוועדה גם תבדוק מחדש את הגדרת סעיף "מקצועות תקשורת"
אלכסנדר כץ |  1
יבגני זרובינסקי (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של יבגני זרובינסקי)
לשכת העיתונות הממשלתית בוחנת אפשרות להעניק תעודת לע"מ גם למשפיענים ברשתות החברתיות - כך נודע לאייס. הלשכה הקימה ועדה מקצועית שתיבחן מתן תעודות למפעילי דפי פייסבוק מובילים, אושיות טוויטר, מנהלי קבוצות וואטסאפ ופלטפורמות דיגיטליות נוספות.
ההחלטה נובעת בשל השינויים שחלו בשנים האחרונות במקצוע העיתונות כתוצאה מההתפתחות הטכנולוגית והרשתות החברתיות. דוגמה לכך היא כוחו של יבגני זרובינסקי ברשתות החברתיות ועיסוקו בשלל נושאים שעל הפרק, כמו גם שהכלים הדיגיטליים שלו משמשים מקור עדכון לגולשים רבים.
בראש הוועדה הציבורית המייעצת עומד פרופ' מיכאל בירנהק מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, וחברים בה נשיאת איגוד האינטרנט פרופ' קרין נהון מהמרכז הבינתחומי הרצליה; דובר משרד המשפטים עו"ד משה כהן; יו"ר אתר 'סלונה' שירה מרגלית; והעיתונאית כרמית ספיר-ויץ ממעריב. המנדט שקיבלה הוועדה הוא לעסוק במעמדן של הפלטפורמות הדיגיטליות כ"אמצעי תקשורת" לעניין תעודות לע"מ, ובמיוחד אתרי אינטרנט ישראלים מקומיים, אתרי נישה, אתרים ישראלים בשפות זרות שמיועדים לקהל מוגדר, רשתות חברתיות, אפליקציות מסרונים, ניוזלטר בדיוור אלקטרוני, ועוד. הוועדה גם תבדוק מחדש את הגדרת סעיף "מקצועות התקשורת" הכתובים כיום בכללי לע"מ - בהתחשב באמצעי התקשורת הקיימים ובהתאמתם לטכנולוגיות חדשות. הוועדה אף תפנה לציבור בקול קורא ותזמין אותו להעביר הערות והצעות או כל מידע הנוגעים לעבודת הוועדה כמפורט לעיל.
אגב, דווקא עם אתרי אינטרנט חדשותיים, לע"מ הייתה קשוחה יותר, וסירבה להעניק תעודות עיתונאי לצוות אתר המקום הכי חם בגיהנום משום שמספר הכניסות שלו היה נמוך יחסית. בתום קמפיין ויראלי במיוחד, הגיעו במקום הכי חם בגיהנום ליעד המספרי - 1.2 מיליון גולשים ב-3 חודשים, מה שחייב את לע"מ להעניק לאנשי האתר שעוסק בנושאים חברתיים וציבוריים, תעודות עיתונאי.
מנהל לשכת העיתונות הממשלתית ניצן חן אישר את הפרטים, ומסר כי "לע"מ מובילה מהלכים צופים פני עתיד, ערה לנעשה בתחום התקשורת והחדשות, קשובה לחידושים טכנולוגים ומקצועיים, מסייעת לחיזוק העיתונות ומנסה לתת מענה לבעיות העולות מהשטח. מדובר במהלך פורץ דרך שאין לו בשלב זה תקדים בעולם, ובטוחני כי במהלך הקמת ועדה מייעצת זו, ייעשה מאמץ לתת מענה ראוי לתמורות הטכנולוגיות בתחום העיתונות והתקשורת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגיע הזמן!
    מיכאל 03/2018/28
    הגב לתגובה זו
    0 3
    הגיע הזמן להעניק תעודה כזו לאליאב אללוף ועומרי חיון
    סגור