תקשורת ומדיה

50 בתי עסק קיבלו אישור עד כה לשדר את משחקי המונדיאל

מדובר במסעדות, פאבים ובתי קפה שקיבלו את אישור תאגיד השידור כאן לשדר בחינם את המשחקים ללקוחותיהם, בתנאי שלא ייגבו תשלום עבור השידור
אלכסנדר כץ | 
עשרות בתי עסק קיבלו נכון להשבוע, אישור מתאגיד השידור הציבורי כאן, לשדר את משחקי המונדיאל – כך נודע לאייס. בתי העסק - מעל 50 בתי קפה, מסעדות, מועדונים ופאבים - קיבלו את האישור בהתאם לנוהל שהתאגיד פרסם באפריל, בנוגע להקרנת המשחקים בחינם או בתשלום.
על פי מסמך הנהלים שנחשף באייס, היחידים שיידרשו לשלם הם מי שיפיקו תועלת מסחרית מהקרנת משחק. למשל, במקרים בהם מאורגן ערב הקרנה לקהל הרחב שבמסגרתו גובה המקרין דמי כניסה לאירוע, או כאשר במסגרת האירוע ניתנת חשיפה לנותני חסות ו/או מפרסמים; נמכרים מוצרי מרצ'נדייס, אוכל או שתיה (אך למעט אירועים המתקיימים במסעדות או פאבים בהם מכירת אוכל או שתייה נעשית כחלק מהפעילות הרגילה של המקום וללא קשר לאירוע ההקרנה). בתאגיד מציינים עם זאת, כי אירועי הקרנה בבתי קולנוע ו/או תיאטראות מוחרגים מהסדר זה, ומצריכים הסדר נפרד. 
לצורך העניין, מה שאינו נכלל בהגדרה זו של תועלת מסחרית אינו חייב בתשלום. כלומר בית קפה, פאב או מסעדה שמקרינים משחק ולא משנה כמות הצופים לא יחויב בתשלום שכן מכירת מזון ומשקאות נעשים כחלק מהפעילות הרגילה של המקום ולא נועדו לממן את האירוע באופן עקיף. בכך בעלי בתי העסק יכולים לנשום לרווחה, לאחר ששנים נאבקת בהם חברת צ'רלטון ומגישה נגדם תביעות על הקרנת משחקים ללא אישור.
מבחינת תאגיד השידור הישראלי, המשמעות של שידור ללא תשלום הוא שעירייה או כל גוף מסחרי או ציבורי אחר יוכלו לארגן אירוע הקרנה פתוח לאלפי צופים ולא יידרשו לשלם על כך, במידה ואינה מציעים מכירת מזון ומשקאות מטעמם או שגובים כסף מנותני חסות.
חלק מבתי העסק שקיבלו עד כה את אישור התאגיד, כבר הציבו שלטי רול-אפ בכניסה, עם לוגו של המונדיאל והתאגיד – שסופקו על ידי כאן.
בכאן אישרו את הפרטים.
תגיות מונדיאל | מסי
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה