תקשורת ומדיה

ב-5 חודשים: מספר לקוחות פרטנר TV כמעט והכפיל את עצמו

מספר הלקוחות עמד אתמול על 77 אלף, גידול של 12 אלף בתוך חודשיים, מאז סיום הרבעון הראשון של 2018 - כך עולה מדוחות החברה שפורסמו הבוקר
אלכסנדר כץ | 
איציק בנבנישתי (צילום משה שי)
פרטנר TV גייסה עד כה 77 אלף לקוחות – כך עולה מדוחות החברה שמתפרסמים הבוקר (יום ה'). הנתון הזה מתייחס לאתמול, כאשר בסיום הרבעון הראשון של 2018 מספר לקוחות החברה עמד על 65. בסוף רבעון 4 של 2017 מספר לקוחות החברה עמד על 43 אלף, כך שבתוך 5 חודשים מצבת הלקוחות זינקה ב-34 אלף, שהם גידול של 75%.
על פי הדוחות עולה כי ההכנסות חברת פרטנר הסתכמו ב-826 מיליון שקלים, ירידה קלה ביחס ל-לרבעון 4 של 2017, אז ההכנסות עמדו על 834 מיליון שקלים, ועלייה ביחס לרבעון המקביל אשתקד – עם 803 מיליון שקלים. הרווח הנקי הסתכם ב-9 מיליון שקלים ברבעון הראשון, בהשוואה להפסד של 50 מיליון שקלים ברבעון הקודם – שנבע מהוצאה חד-פעמית של 65 מיליון שקלים כתוצאה מפרעון מוקדם של הלוואות אשר קוזז חלקית על ידי הכנסה חד-פעמית ממסים בהיקף של 19 מיליון שקלים, א"כ), ו-64 מיליון שקלים רווח נקי ברבעון המקביל אשתקד (כשמתוך סכום זה – 54 מיליון שקלים פיצוי מחברת אורנג' הצרפתית על הפסקת ההתקשרות בין הצדדים, א"כ).
"פרטנר החלה את שנת 2018 בתנופה משמעותית - ברבעון הראשון המשכנו לצמוח במספר מנויי ה-Post-Paid בסלולר, ובפרטנר TV יש כבר יותר מ-77 אלף משקי בית מחוברים נכון להיום", אומר איציק בנבנישתי, מנכ"ל קבוצת פרטנר. "בנוסף, פריסת תשתית הסיבים האופטיים הואצה משמעותית, ובכוונתנו להגיע עד סוף השנה כבר ליותר ממחצית הערים בישראל".
לדבריו, "לפני שנה בדיוק חשפנו את השותפות האסטרטגית שלנו עם נטפליקס שכוללת חוויית משתמש והצעות ערך ייחודיות ללקוחות פרטנר TV. בחודש שעבר, דיווחנו על צעד משמעותי נוסף, וחשפנו כי פרטנר TV נבחרה על ידי אמזון פריים וידאו כשותפה הראשונה בישראל. היתרון הטכנולוגי של פרטנר TV בא לידי ביטוי גם לקראת המונדיאל, כאשר כל הממירים של פרטנר תומכים בצפייה באיכות 4K, כחלק מהשירות הבסיסי וללא צורך בהחלפת ציוד".
אתמול פורסמו דוחות סלקום, על פיהם לסלקום TV היו 184 אלף לקוחות בסוף הרבעון הראשון של השנה. מדובר על זינוק של 14 אלף בתי במצבת הלקוחות של סלקום בתוך 3 חודשים. בשנה האחרונה גדלה החברה ב-60 אלף בתי אב לקוחות.
ואולם לצד הנתונים הנהדרים מגזרת הטלוויזיה, בסך הכל דוחות החברה לא מרשימים: הכנסות סלקום הסתכמו ברבעון הראשון של השנה ב-933 מיליון שקלים, קיטון של 2.7% ביחס לתקופה המקביל אשתקד, אז ההכנסות עמדו על 959 מיליון. הרווח התפעולי עמד ב-3 החודשים הראשונים של השנה על 45 מיליון שקלים, מול 67 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 32.8%. החברה רשמה ירידה חדה ברווח הנקי – מ-26 מיליון ב-3 החודשים הראשונים של 2017, ל-7 מיליון שקלים כעת.
בשבוע שעבר פרסמה yes את דוחותיה, על פיהם נודע כי החברה איבדה 7,000 לקוחות ברבעון האחרון, ומספר בתי האב שלה עומד בסוף רבעון 1 של 2018 על 580 אלף. בסך הכל איבדה בשנה האחרונה החברה 28 אלף בתי אב. גם מצבה של HOT לא הרבה יותר טוב: את החברה נטשו ברבעון האחרון 8,000 בתי אב, ומספר לקוחותיה עומד בסוף חודש מארס על 781 אלף. חברת הכבלים איבדה בשנה האחרונה 24 אלף לקוחות בשירות הטלוויזיה.
מבדיקה כללית של 4 החברות, נראה כי לשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית התווספו ב-3 החודשים הראשונים של השנה 22 אלף לקוחות (פרטנר TV וסלקום TV גדלו יחדיו ב-36 אלף בתי אב, HOT ו-yes קטנו יחדיו ב-15 אלף, א"כ). ואולם יש לציין כי מדובר בנתון מתעתע במקצת, וזאת משום שהחברות הוותיקות משווקות שירותי צפייה אינטרנטים מוזלים למכשירים הניידים, שנכללים במניין הלקוחות הכללי, כך יוצא שלקוח פרטנר למשל יכול בתשלום מוזל לקבל תכנים מקוריים של HOT באמצעות אפליקציית NEXT של חברת הכבלים, והדבר ייחשב כלקוח מן המניין של HOT.
כך יוצא שמספר הלקוחות של HOT ו-yes שקטן על פי הדוחות ב-15 אלף במשותף ברבעון הראשון, עשוי להיות גבוה יותרף ורק מקוזז בזכות אותם שירותי תוכן אינטרנטיים מוזלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה